Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wie hier is linkshandig en waar loop je in het dagelijks leven tegenaan?


Ik ben rechts maar kan vrij veel met links. Man is links, maar muist rechts en voetbalt ook rechts. Het enige waar ik het bij hem aan merk is dat hij bij een kladblok een lijstje schrijft in het midden van het blad en niet aan de linkerzijkant. En hij zet de fietsen verkeerd bij de muur, kunnen wij arme rechtshandigen niet opstappen.

GrowingQuelea86

GrowingQuelea86

01-07-2024 om 22:20

Netherfield schreef op 01-07-2024 om 22:15:

Ik ben rechts maar kan vrij veel met links. Man is links, maar muist rechts en voetbalt ook rechts. Het enige waar ik het bij hem aan merk is dat hij bij een kladblok een lijstje schrijft in het midden van het blad en niet aan de linkerzijkant. En hij zet de fietsen verkeerd bij de muur, kunnen wij arme rechtshandigen niet opstappen.

Ik ben zelf rechtshandig en ben een tijdje aan het oefenen met linkshandig te worden, schrijven oefen ik elke dag een half uur in het begin ging het met moeite maar nu ik ook links andere handelingen doe gaat het langzaam beter. En ik denk als ik blijf oefenen straks een mooier handschrift krijg. Verder doe ik ook nog alles met rechts. 

GrowingQuelea86

GrowingQuelea86

01-07-2024 om 22:34

ik zelf ben rechtshandig maar het klopt meeste dingen zijn voor rechtshandigen ingesteld, ik ben al een tijdje bezig om links te gaan schrijven en ook andere oefeningen te doen met links. Ik moet zeggen het gaat steeds een beetje beter met schrijven en oefen elke dag een half uur. Ik merk als het goed gaat dat ik met links een mooier en voller handschrift krijg waar ik trots op ben
En wordt nog mooier als ik rechts schrijf. Dus voor mij nog zeker een paar weken , maanden oefenen. 

Haha wat een grappig topic, hij is al even oud zie ik maar was me nog niet opgevallen.
Zelf ben ik ook linkshandig. Ik ervaar eigenlijk geen nadelen hiervan, heb er ook nooit zo over nagedacht.

Oh ja! Op de basisschool moesten we verplicht met vulpen schrijven (geen idee waarom eigenlijk). Ik moest dan wel goed opletten dat ik de inkt niet uitveegde met mijn schrijfhand.

Verder geen jeugdtrauma's overgehouden aan mijn linkshandigheid hoor! 🙃

GrowingQuelea86

GrowingQuelea86

02-07-2024 om 06:43

oké Mischa83 linkshandig hoeft ook geen probleem te zijn hoor, vaak vind ik mensen die links zijn dat ze een mooie handschrift hebben. Ik ben mezelf ook aan het trainen om meer met links te gaan schrijven. Dat gaat al vrij aardig 

Rechtshandig64 schreef op 01-07-2024 om 21:44:

[..]

Daar heb ik geen problemen mee doe ik gewoon met rechts

Dit vind ik nu een typisch geval van right privilege! En wat is het trouwens voor culturele toeëigening om te doen alsof je links bent? Wij linkshandigen hebben het al moeilijk genoeg as it is! Het zit ook in de taal verweven hè,  in het Engels wordt het helemaal duidelijk: writing with your right hand, met je goede hand.  En wie kan het wat schelen als je left hand vertrokken is... Hier zou iemand eens iets aan moeten doen! Ik denk dat ik een politieke partij op ga richten.  Want anders  dan in het dagelijks leven deugt links daar wel!

😉

Recent komt mijn vaatpoeder niet meer in een plastic verpakking met draaibare schenktuit maar in een kartonnen pak waar je een hoekje uit een rib van de doos moet trekken om een schenktuit te vormen.  Dat is voor rechtshandigen al bijna niet mee te gieten maar met links het poeder in het vakje gieten is echt niet te doen. Ik heb nu een fles van wasmiddel schoongemaakt en de boel over gegoten. 

GrowingQuelea86

GrowingQuelea86

02-07-2024 om 10:00

Bakblik schreef op 02-07-2024 om 08:32:

Recent komt mijn vaatpoeder niet meer in een plastic verpakking met draaibare schenktuit maar in een kartonnen pak waar je een hoekje uit een rib van de doos moet trekken om een schenktuit te vormen. Dat is voor rechtshandigen al bijna niet mee te gieten maar met links het poeder in het vakje gieten is echt niet te doen. Ik heb nu een fles van wasmiddel schoongemaakt en de boel over gegoten.


Hallo ik heb gelukkig niks tegen linkshandige mensen. Maar soms kan het idd lastig zijn, vaak vind ik dat deze mensen een mooi handschrift hebben. Fijne dag  Gr. Leo

GrowingQuelea86

GrowingQuelea86

02-07-2024 om 11:52

Wieder schreef op 02-07-2024 om 07:11:

[..]

Dit vind ik nu een typisch geval van right privilege! En wat is het trouwens voor culturele toeëigening om te doen alsof je links bent? Wij linkshandigen hebben het al moeilijk genoeg as it is! Het zit ook in de taal verweven hè, in het Engels wordt het helemaal duidelijk: writing with your right hand, met je goede hand. En wie kan het wat schelen als je left hand vertrokken is... Hier zou iemand eens iets aan moeten doen! Ik denk dat ik een politieke partij op ga richten. Want anders dan in het dagelijks leven deugt links daar wel!

😉

Hoi ik heb geen kritiek op linkshandige mensen hoor. En ja het kan wel eens lastig zijn inderdaad. Ik ben toevallig aan het oefenen met links te gaan schrijven wat ik al een tijdje doe, het gaat steeds beter en ik schrijf straks mooier dan dat ik rechts schrijf. Gr. En een fijne dag.


Rechtshandig64 schreef op 02-07-2024 om 11:52:

[..]

Hoi ik heb geen kritiek op linkshandige mensen hoor. En ja het kan wel eens lastig zijn inderdaad. Ik ben toevallig aan het oefenen met links te gaan schrijven wat ik al een tijdje doe, het gaat steeds beter en ik schrijf straks mooier dan dat ik rechts schrijf. Gr. En een fijne dag.


Wat is de reden dat je bij bijna iedere post vermeldt dat je oefent met links schrijven en geen kritiek hebt op linkshandigen? 

Bakblik schreef op 23-01-2024 om 16:31:

Om reden van snelheid heb ik op mijn werk heel goed geoefend met rechts op het numerieke toetsenbord. Dat zit voor de echt linkse mensen op een onbereikbare plek.
Ik was dan de enige collega die bij het invoeren van stapels data op het numerieke toetsenbord altijd warme thee kon drinken, links mijn beker naar mijn mond slok nemen, terwijl ik rechts doorrammelde met de getallen. Beker neerzetten, bovenste formulier wegleggen en hup volgende formulier tikken terwijl ik thee dronk.

I-de-aal. Daarom ligt mijn muis ook links (als rechtshandige), want dan kan ik met rechts cijfers invullen en met links het volgende hokje aanklikken (als alt of enter niet werkt).



Ambra schreef op 23-01-2024 om 23:19:

[..]

Bedenk me nu ineens dat ik de krant bij voorkeur van achteren naar voren lees..zou dat linkshandigheid zijn of gewoon een rare afwijking? Die spaar ik nl ook..

Het interessantste nieuws staat vaak achteraan. De strips en zo. Geintje, maar ik begon ook regelmatig achterin, want de voorpagina was meestal nieuws dat je de hele tijd al hoorde.

Ik kan mijn neus snuiten met enkel mijn linkerhand, niet met alleen mijn rechter. Dus alles dat ik onderweg niet vaak nodig heb, zit in mijn rechter broekzak. 

GrowingQuelea86

GrowingQuelea86

02-07-2024 om 15:58

Bakblik schreef op 02-07-2024 om 13:05:

[..]

Wat is de reden dat je bij bijna iedere post vermeldt dat je oefent met links schrijven en geen kritiek hebt op linkshandigen

Sorry dat ik het te vaak heb vermeld fijne dag 👋 

Ambra schreef op 23-01-2024 om 23:19:

[..]

Bedenk me nu ineens dat ik de krant bij voorkeur van achteren naar voren lees..zou dat linkshandigheid zijn of gewoon een rare afwijking? Die spaar ik nl ook..

Dat deed ik papieren krant ook, nu met de digitale niet meer. te veel werk  om eerst naar achteren te gaan

GrowingQuelea86

GrowingQuelea86

02-07-2024 om 20:27

dat kan kloppen eerst naar beneden scrollen en dan achteruit lezen, op zich een bijzondere afwijking 

IngridT schreef op 25-01-2024 om 00:21:

goh. Realiseer me pas nu dat mijn eeuwige gehannes met ov poortjes veroorzaakt wordt door mn linkshandigheid....

IngridT schreef op 25-01-2024 om 00:21:

goh. Realiseer me pas nu dat mijn eeuwige gehannes met ov poortjes veroorzaakt wordt door mn linkshandigheid....

Je kan toch wel met je andere hand je ov kaart ervoor houden???  Als er losse palen zijn doe ik dat als rechtshandige zo vaak links

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.