Huis, tuin en keuken

absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen

Bakblik
01-04-2025 om 17:47
Auwereel schreef op 01-04-2025 om 17:17:
[..]
dank! En daar zeg je zowat, geen rekening mee gehouden! Dan moet ik nader in de "likes" duiken om te zien wat de verhouding is! 😉
En eigenlijk moet bij een gemiddelde ook een standaard deviatie om te zien of je dagelijks post of in vlagen veel.
Zo goed ingevoerd in de statistiek ben ik niet dat ik weet hoe je standaard deviatie verwerkt. Sterker ik weet niet eens wat het precies is maar mijn studenten hier thuis kunnen dat vast wel uitleggen in begrijpelijke taal.
Dinsdag is voor mij altijd een dag dat ik veel op het forum ben, veel losse activiteiten die moeten en in de tussentijd van steeds een kwartiertje check ik altijd even het forum. Morgen ga ik werken op de isk en dan kan ik niet op het forum dan ben ik veel te druk.

Auwereel
01-04-2025 om 17:55
Standaarddeviatie wordt gebruikt om aan te geven hoe groot de variatie rond het gemiddelde is. Veel variatie is de ene dag veel en dan veel dagen niet, weinig variatie is elke dag 1 post.

Bakblik
01-04-2025 om 18:11
Auwereel schreef op 01-04-2025 om 17:55:
Standaarddeviatie wordt gebruikt om aan te geven hoe groot de variatie rond het gemiddelde is. Veel variatie is de ene dag veel en dan veel dagen niet, weinig variatie is elke dag 1 post.
Dank voor de duidelijke uitleg!

Yumi
01-04-2025 om 18:24
watertoren schreef op 01-04-2025 om 17:10:
Ik kijk graag naar programma's zoals kopen zonder kijken. Ik verbaas me altijd over Bob die in een badkamer altijd een dubbele wasbak wil. Als ik mee zou doen dan zou ik zeggen van absoluut geen dubbele wasbak. Misschien handig voor een heel groot gezin maar ik ben mijn leven lang al gewend om alleen in de badkamer te zijn.
Heb jij ooit in dit programma een alleenstaande die een woning zoekt gezien? Nee, dus dan is dat toch niet zo raar?

watertoren
01-04-2025 om 18:26
Yumi schreef op 01-04-2025 om 18:24:
[..]
Heb jij ooit in dit programma een alleenstaande die een woning zoekt gezien? Nee, dus dan is dat toch niet zo raar?
Ik woon nu alleen maar het grootste deel van mijn leven niet.

madee
01-04-2025 om 19:29
watertoren schreef op 01-04-2025 om 17:10:
Ik kijk graag naar programma's zoals kopen zonder kijken. Ik verbaas me altijd over Bob die in een badkamer altijd een dubbele wasbak wil. Als ik mee zou doen dan zou ik zeggen van absoluut geen dubbele wasbak. Misschien handig voor een heel groot gezin maar ik ben mijn leven lang al gewend om alleen in de badkamer te zijn.
Ik ben ook liefhebber van die programma’s en ik verbaas me daar ook altijd over. Wij staan best wel eens met z’n 2-en tegelijk te poetsen, maar dat levert geen problemen op bij de wastafel. We hebben ook nog 2 pubers thuis wonen, dus met z’n vieren 1 badkamer en nooit gedoe, anders wachten we op elkaar of schieten we maar wat meer op. We hebben wel een iets bredere met een brede omranding genomen toen we vorig jaar een nieuwe badkamer kochten, maar gewoon dus 1 bak en 1 kraan. Ik vind 2 wastafels zo ontzettend zonde van de ruimte.
En ik vind die messing en zwarte kranen spuuglelijk (en die zijn nog duurder ook!)
En heb je enig idee hoeveel zo’n traprenovatie kost? Wel 7000 euro (minimaal) voor 1 trap….dat weet ik van kennissen die een offerte daarvoor aanvroegen.
Maar het mag de kijkpret niet drukken, ik hou ervan 😍

MMcGonagall
01-04-2025 om 19:47
Ik zou bij voorkeur een eigen badkamer hebben. Gedoe bij de wastafel vind ik echt irritant.

Meesje
01-04-2025 om 20:11
Yumi schreef op 01-04-2025 om 18:24:
[..]
Als je niet alleenstaand bent kun je ook omstebeurt de badkamer gebruiken. Of samen één wastafel. Watertoren heeft toch ook gewoon de badkamer met haar man gedeeld. Bij mij was de 'badkamerman' ook overtuigd van een dubbele wasbak. Toen ik een bad wenste kreeg ik te horen dat dan de dubbele wasbak niet zou passen, dus dat ik dat bad vast niet zou willen. Sja, ik heb toch liever een bad. In het ergste geval mag een partner daar zijn mond in spoelen 🤪

Dolfje
01-04-2025 om 20:36
Wij hadden een dubbele wastafel in onze laatste hotelkamer, dat was wel heel handig maar ik zou er thuis ook zeker mijn bad niet voor inleveren.
Wat ik ook "raar" vind en zelf niet hoef is een inloopkast. Ik zou me zo storen aan die stapels kleren

Grindelwald
01-04-2025 om 20:41
Ja Dolfje ik ook. Nu vouw ik bv een trui op en wanneer de trui scheef op de stapel terecht komt die ik snel de kastdeur dicht.
Denk dat je met een inloopkast veel last hebt van stof overal.

Dolfje
01-04-2025 om 20:48
Grindelwald schreef op 01-04-2025 om 20:41:
Ja Dolfje ik ook. Nu vouw ik bv een trui op en wanneer de trui scheef op de stapel terecht komt die ik snel de kastdeur dicht.
Denk dat je met een inloopkast veel last hebt van stof overal.
ja precies dat

Miepjecody
01-04-2025 om 20:58
je poetst paar minuten je tanden waarom moet dat tegelijk.?
Wij hebben al jaren badkamer begane grond met 1 wc er in, in het hele huis.
Echt geen probleem. Je roept even, ik ga douchen. En mogelijk gaat iemand dan snel even plassen daarvoor.

Tango
01-04-2025 om 21:34
MMcGonagall schreef op 01-04-2025 om 19:47:
Ik zou bij voorkeur een eigen badkamer hebben. Gedoe bij de wastafel vind ik echt irritant.
Herkenbaar! Ik heb dat vooral in onze altijd te krappe keuken. Ik stuur het liefst iedereen weg als ik er bezig ben.

Schemerlampje
01-04-2025 om 22:09
Wij zijn met z'n vieren en nog nooit behoefte gehad aan een dubbele wastafel. Wat ik wel fijn zou vinden is boven ook een w.c. Vooral omdat mijn lieve huisgenoten regelmatig een half uur op de w.c. bivakkeren.
Ik verbaas me daar altijd over bij dat Australische (?) programma, Love it or list it. Gezinnen met 2 kinderen die vinden dat ze echt minstens 2 badkamers nodig hebben.

Wieder
01-04-2025 om 22:35
Wij hadden in ons vorige huis een dubbele wastafel omdat de kast eronder dan groter was. In de praktijk stonden we er nooit samen een gebruikte iedereen dezelfde kant. De andere kant werd opslagplaats voor make-up een haartroepjes van de dochters. Want dat in de grotere kast eronder zetten was teveel moeite.