Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Wieder schreef op 11-12-2024 om 08:02:

[..]

Mijn moeder neemt de kerstkaart mee, 1ste kerstdag als ze komt eten. Scheelt weer een postzegel. En dat vindt ze reuze attent, want in tegenstelling tot mij, "stuurt" zij wel een kerstkaart! Ik kan er wel om lachen 😄

Mijn schoonvader gooide ze vroeger  altijd in de bus daags voor we bij hun kwamen. Dan fietste hij het hele dorp rond en hopen dat mensen thuis waren want dan ging hij er meteen koffie drinken.

Ik krijg gewoon een beetje weemoed naar die overbodige traditie 🥲😁

Ik heb nooit kerstkaarten gestuurd, Ik raakte namelijk altijd nogal gestrest van bepalen naar wie je er dan een moest sturen Met het risico dat je dan iemand overslaat die dan weer beledigd is. Of dat je van iemand een kaart krijgt die jij niet hebt gestuurd En dat je die dan alsnog moet sturen, omdat die dan misschien beledigd is.

Als ik het niet deed, dan kon ik het ook niet fout doen was mijn logica 😜, want iedereen wist het eerste jaar wel dat ik geen kaarten stuurde

Daarbij vind ik de meeste kerstkaarten altijd heel erg onpersoonlijk. Dan krijg je een standaard kaart met alleen een paar namen erop. 

Dan stuurde ik altijd liever gewoon door het jaar af en toe een kaart naar iemand als ik aan die persoon moest denken of een kaart vond hij bij die persoon past en daar zette ik dan iets persoonlijks op.

nvt
Peaches schreef op 10-12-2024 om 21:24:

En aankomen kan net zo moeilijk zijn als afvallen. Als je tegen je instinct/gevoel in moet, is dat gewoon ontzettend lastig!

Peaches schreef op 10-12-2024 om 21:24:

En aankomen kan net zo moeilijk zijn als afvallen. Als je tegen je instinct/gevoel in moet, is dat gewoon ontzettend lastig!

Klopt idd 😞 

Zuster2021 schreef op 11-12-2024 om 13:48:

[..]

[..]

Klopt idd 😞

Ik kan er ook over meepraten..

Automobilisten die achter je rijden op de linkerbaan tijdens de spits en doen alsof jij het enige obstakel bent voor een compleet vrije weg waar ze 140 kunnen rijden. Ik heb geen grote auto, je kan toch zien dat er nog 50 auto's voor mij rijden met beperkte snelheid. En dan ga je een keer naar rechts en dan geven ze gas alsof ze Max Verstappen zijn om na 3 meter vol in de rem te moeten want o oeps een auto. 

CharlieB schreef op 11-12-2024 om 18:03:

Automobilisten die achter je rijden op de linkerbaan tijdens de spits en doen alsof jij het enige obstakel bent voor een compleet vrije weg waar ze 140 kunnen rijden. Ik heb geen grote auto, je kan toch zien dat er nog 50 auto's voor mij rijden met beperkte snelheid. En dan ga je een keer naar rechts en dan geven ze gas alsof ze Max Verstappen zijn om na 3 meter vol in de rem te moeten want o oeps een auto.

Ik werd laatst vol ingehaald op een 50km weg , midden in een woonwijk voor de school notabele. En het was nog een ouder van school ook, die een poos geleden ook zat te klagen over het harde rijden in de wijk  iets met “pot verwijt de ketel..”

CharlieB schreef op 11-12-2024 om 18:03:

Dat soort rijders noemt men : VERKEERSHUFTER of BUMPERKLEVER.

Beterlaat2021! schreef op 12-12-2024 om 07:29:

[..]

Dat soort rijders noemt men : VERKEERSHUFTER of BUMPERKLEVER.

Dan moet ik altijd net even mijn voorruit sproeien. 

Werkt meestal wel aardig 

Mensen die hun vouwfiets in de bus meenemen, de rolstoelplek innemen, en twee haltes later uitstappen.

De overbuurvrouw die op een keukentrap staat te behangen, terwijl ze in een scootmobiel over straat gaat. Kan zoiets? Dat ze een scootmobiel ivm slechte conditie of zo heeft, en dat ze op zich wel kan (trap)lopen?

dat inzoomen op iemands ‘kruis’ bij tv-programma’s (zit ik vertrek te kijken) 

madee schreef op 13-12-2024 om 22:14:

De overbuurvrouw die op een keukentrap staat te behangen, terwijl ze in een scootmobiel over straat gaat. Kan zoiets? Dat ze een scootmobiel ivm slechte conditie of zo heeft, en dat ze op zich wel kan (trap)lopen?

Dat kan zeer zeker. Een groot van de mensen die afhankelijk is van hulpmiddelen heeft wisselende beperkingen. Dit kan betekenen dat ze wel kunnen staan, maar niet kunnen lopen. Of dat het heel erg afhangt van hun energie of hoeveel pijn ze hebben, waardoor ze de ene dag misschien in een scootmobiel over straat gaan en een andere dag kunnen behangen. daarbij Weet je niet hoe hoog de prijs is die zij moet betalen voor dat behangen. Misschien moet ze hierna een week op bed blijven, omdat het haar klachten verergert.

Zo hoop ik zelf ooit goed genoeg te zijn om in een elektrisch rolstoel naar buiten te kunnen, terwijl ik in huis wel loop en ook kan trappen lopen. Al moet ik dat laatste wel zoveel mogelijk beperken, omdat het een heel groot deel van mijn energie kost. Maar nu zou ondanks dat ik dat kan zelfs naar buiten gaan in een elektrische rolstoel nog te vermoeiend voor mij zijn, door alle prikkels die erbij komen.

Dat veel mensen kerst vieren met andere mensen (lees familie) omdat dat zo ‘hoort’. Maar liever gewoon met het gezin thuisblijven of op vakantie gaan.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.