Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
BlairW
05-12-2024 om 09:28
duizel schreef op 05-12-2024 om 09:07:
ik lees hier pas voor het eerst dat je die goot omlaag kan doen. Altijd al bijzonder gevonden dat zoveel mensen hun fiets daar op kregen...
dan wordt het lastig ja
Daglichtlamp
05-12-2024 om 10:24
GroenTuintje schreef op 05-12-2024 om 10:20:https://www.youtube.com/watch?v=IFp6-E_OxxQ
hoe werkt zo’n goot dan ? zakt deze naar beneden of naar voren?
GroenTuintje
05-12-2024 om 10:31
Daglichtlamp schreef op 05-12-2024 om 10:24:
[..]
https://www.youtube.com/watch?v=IFp6-E_OxxQ
ik had net zelf ook zitten googelen en kwam dat filmpje tegen. Nooit geweten dat het zo moest
Zilver_gray
05-12-2024 om 10:34
Daglichtlamp schreef op 05-12-2024 om 10:24:
[..]
https://www.youtube.com/watch?v=IFp6-E_OxxQ
Ik kon me er ook geen voorstelling van maken hoe je je fiets erop moet krijgen. Lijkt simpel, maar voor mij toch een gehannes met mijn (zware) e-bike denk ik.
Ik stoot trouwens wel vaak mijn hoofd aan die bovenste goot
Daglichtlamp
05-12-2024 om 10:44
Zilver_gray schreef op 05-12-2024 om 10:34:
[..]
Ik kon me er ook geen voorstelling van maken hoe je je fiets erop moet krijgen. Lijkt simpel, maar voor mij toch een gehannes met mijn (zware) e-bike denk ik.
Ik stoot trouwens wel vaak mijn hoofd aan die bovenste goot
Maar aangezien we nu al plaatsgebrek hebben in de fietsenstalling hier ben ik toch blij met de extra plekken die het oplevert (maar je ziet inderdaad wel dat de lage plekken het eerst gevuld zijn, al denk ik wel dat het klopt dat in een bovenrek de kans op diefstal kleiner is).
Zilver_gray
05-12-2024 om 12:35
Daglichtlamp schreef op 05-12-2024 om 10:44:
[..]
Maar aangezien we nu al plaatsgebrek hebben in de fietsenstalling hier ben ik toch blij met de extra plekken die het oplevert (maar je ziet inderdaad wel dat de lage plekken het eerst gevuld zijn, al denk ik wel dat het klopt dat in een bovenrek de kans op diefstal kleiner is).
Ja bij ons zijn de stallingen ook altijd aardig vol. Goed speuren naar een fatsoenlijke plek. Ja kwa diefstal gevoeligheden denk ik dat je ‘m inderdaad beter boven kunt stallen. Ik haal sinds kort ook altijd mijn accu van de fiets, nadat die van dochter van haar fiets af gejat was; wat weer een geregel en gedoe heb je daarvan zeg!
stokstaart
05-12-2024 om 13:38
mijn collega die haar lippen heeft laten doen.
ik kon haar alleen maar glazig aankijken.
Luttjetrut
05-12-2024 om 14:14
ik lees hier pas voor het eerst dat je die goot omlaag kan doen. Altijd al bijzonder gevonden dat zoveel mensen hun fiets daar op kregen...
"wingardium leviosa!"
GroenTuintje
05-12-2024 om 18:47
dat er bij de duurdere supermarkten geen plastic zakjes meer hangen bij de groente en fruit afdeling. Maar wel bij de broodjes ….
Uhooy
05-12-2024 om 18:51
Dat je geen servetje meer krijgt met eten bestellen maar er specifiek om moet vragen of zelf naar moet grijpen. Is er crisis of bewuste klimaatactie. Ik vind het irritant. Heb echt servetjes nodig want ben een sloddervos. En die heb ik niet altijd in huis want ben te lui om naar supermarkt op tijd te gaan. Echt vies he maar zonder servetjes eten is nog viezer als je het vergeet in huis te halen. En ohjha ik heb ook niet genoeg aan een servet, maar 3 of 4 t liefst 5 maar als ik zoveel pak zie of voel ik ze al zo gierig kijken. Dat ik denk wow, of ik beeld het me allemaal in. Vroeger was dat niet zo toen kreeg je een stapel servetten mee. En ik hoef niet heel veel of alles maar tegenwoordig zijn mensen beetje doorgedraaid lijkt het wel. Ik vind het to much. Ben echt wel tegen verspilling en bewust leven met onze milieu, maar men overdrijft tegenwoordig en ik zeik nu te veel om servetjes die ik zelf kan halen. Maar blijkbaar is klein beetje normale service te veel gevraagd bij iedereen. Of gierig of klootzak, of ben ik nu verwend gedrag aan het vertonen terwijl ik het niet waard ben haha
Bakblik
05-12-2024 om 19:04
Uhooy schreef op 05-12-2024 om 18:51:
Dat je geen servetje meer krijgt met eten bestellen maar er specifiek om moet vragen of zelf naar moet grijpen. Is er crisis of bewuste klimaatactie. Ik vind het irritant. Heb echt servetjes nodig want ben een sloddervos. En die heb ik niet altijd in huis want ben te lui om naar supermarkt op tijd te gaan. Echt vies he maar zonder servetjes eten is nog viezer als je het vergeet in huis te halen. En ohjha ik heb ook niet genoeg aan een servet, maar 3 of 4 t liefst 5 maar als ik zoveel pak zie of voel ik ze al zo gierig kijken. Dat ik denk wow, of ik beeld het me allemaal in. Vroeger was dat niet zo toen kreeg je een stapel servetten mee. En ik hoef niet heel veel of alles maar tegenwoordig zijn mensen beetje doorgedraaid lijkt het wel. Ik vind het to much. Ben echt wel tegen verspilling en bewust leven met onze milieu, maar men overdrijft tegenwoordig en ik zeik nu te veel om servetjes die ik zelf kan halen. Maar blijkbaar is klein beetje normale service te veel gevraagd bij iedereen. Of gierig of klootzak, of ben ik nu verwend gedrag aan het vertonen terwijl ik het niet waard ben haha
Keukenrol? Voldoet prima als servetje en voor ernstige knoeiers een theedoek.😜
Theedoek gaat gewoon met de was me een kan je eindeloos hergebruiken.
madee
05-12-2024 om 19:06
Uhooy schreef op 05-12-2024 om 18:51:
Heb je ook geen keukenrol of wc-papier in huis? Dat werkt ook in geval van servettentekort.
Tango
05-12-2024 om 19:26
Dat wist ik dus ook niet. Misschien alleen bij de nieuwere rekken. Vroeger kon dat volgens mij echt niet. En inmiddels zet ik mijn fiets al jaren niet meer bij een station.