Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Sinterklaas vieren ná 5 december.

madee schreef op 02-12-2024 om 09:53:

Dat doen wij ook weleens, net hoe het uitkomt. Met familie door het hele land vieren we het altijd in het weekend. Dat kan het weekend ervoor of erna zijn. Dit jaar hebben we het afgelopen zaterdag gevierd, maar dat had ook best komende zaterdag kunnen zijn. Overigens, geen gelovige kinderen meer hier.

Netherfield schreef op 02-12-2024 om 09:40:

Mijn man doet lades net niet helemaal dicht. Dus als het een la is onder een overstekende plank, dan doet hij hem dicht tot aan die plank, en niet de drie centimeter verder zoals die moet. Ik vind het raar en hij vindt het raar dat ik me er aan erger.
Verder vind ik het raar dat mijn pubers liever de halve dag nat en koud in de klas zitten, dan dat ze een regenbroek aandoen.

Ik heb pas een nieuwe keuken met soft close laden en deurtjes... Ideaaaaaal. Je geeft het deurtje/de la een zetje en die gaat vanzelf dicht. 

Vet handig juist. Dan zijn de chocoladeletters in de aanbieding. 

oudmaarnognietkoud schreef op 02-12-2024 om 10:28:

[..]

Ik heb pas een nieuwe keuken met soft close laden en deurtjes... Ideaaaaaal. Je geeft het deurtje/de la een zetje en die gaat vanzelf dicht.

Onze wc bril is ook “softclose”, het overkomt me dan ook regelmatig dat wanneer ik ergens anders gebruik maak van het toilet, de deksel of bril uit gewoonte een drukker geef.. 

Zo knullig als die dan vervolgens met een luide knal dicht valt.

Bij mij staat er altijd één keukenkastjes standaard open 😁
Dit heeft overigens wel een praktische reden want dan hoef ik hem niet steeds open te doen als ik in de keuken ben. dan zit ik namelijk altijd op een kruk en dan kan ik mijn knieën beter kwijt en als mijn hartslag te hoog wordt dan zet ik mijn voeten even op de onderste plank

Broadway schreef op 02-12-2024 om 08:33:

[..]

oh ik ben zo iemand. en ik weet dat het irritant is, maar ik trek het gewoon niet als mensen kastjes open laten staan of spullen niet meteen even opruimen

Ik ook niet. Omdat ik alles gewoon meteen even doe, hoef ik nooit echt op te ruimen als aparte activiteit. Netjes houden ipv zooi laten worden en dan een hele tijd moeten opruimen.

Helaas werken niet al mijn huisgenoten mee. Zijn zien het nut er niet van, omdat troep ze niet boeit en/of omdat ik het toch wel opruim...

Soms is het de enige optie als je Sinterklaas viert met pubers met bijbaantjes, ouders die onregelmatige diensten werken en zo... Wij vieren het dit jaar op 6 december!

Zilver_gray schreef op 02-12-2024 om 10:36:

[..]

Onze wc bril is ook “softclose”, het overkomt me dan ook regelmatig dat wanneer ik ergens anders gebruik maak van het toilet, de deksel of bril uit gewoonte een drukker geef..

Zo knullig als die dan vervolgens met een luide knal dicht valt.

Maar een softclose toiletbril hoef je toch juist geen duw mee te geven? Bij die van ons is het zelfs slecht om hem dicht te duwen, gaat hij eerder stuk van.

BlairW schreef op 02-12-2024 om 15:07:

[..]

Maar een softclose toiletbril hoef je toch juist geen duw mee te geven? Bij die van ons is het zelfs slecht om hem dicht te duwen, gaat hij eerder stuk van.

ik las het dat ze hem dus een klein duwtje geeft waar die van haar dan langzaam sluit, maar daar waar ze niet thuis is een KLABATS! geeft

Ik bedoel het inderdaad zoals Broadway het las.

Hier acht december

Netherfield schreef op 02-12-2024 om 09:40:

Verder vind ik het raar dat mijn pubers liever de halve dag nat en koud in de klas zitten, dan dat ze een regenbroek aandoen.

Dat is van alle tijden denk ik, ik was 35 jaar geleden ook zo'n puber. Er is niks zo on-cool als een regenpak 

Met studenten vier je Sinterkerst en nieuw, ergens in januari. Of februari, als dat beter uitkomt.

Dat je je in de “liefdesstrijd” werpt op tv voor de liefde, kan mij daar weinig bij voorstellen.  In mijn beleving ben je dan (te) veel bezig met “leuk zijn” om in de gratie/smaak te vallen. De verhouding is vaak ook ongelijk. Dan krijg je een beetje zoals met Arno in Frankrijk. Dat de mannen hem moesten “Veroveren” 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.