Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
yette
23-11-2024 om 08:59
Daglichtlamp schreef op 22-11-2024 om 08:52:
[..]
De reden van het statiegeld op lijkje was toch vooral zwerfvuil? Weinig kans dat een fles voor limonadesiroop eindigt als zwerfvuil.
Datzelfde geldt natuurlijk ook voor grote flessen frisdrank. De meeste mensen gebruiken die alleen maar thuis.
Daglichtlamp
23-11-2024 om 09:02
yette schreef op 23-11-2024 om 08:59:
[..]
Datzelfde geldt natuurlijk ook voor grote flessen frisdrank. De meeste mensen gebruiken die alleen maar thuis.
Maar voor grote flessen is dat ook niet de reden van het statiegeld.
yette
23-11-2024 om 09:08
Daglichtlamp schreef op 23-11-2024 om 09:02:
[..]
Maar voor grote flessen is dat ook niet de reden van het statiegeld.
Juist. En da's nou precies waarom ik het zo raar vind.
alhambra
01-12-2024 om 21:35
Mensen die verpakkingen die ze opengemaakt hebben langdurig wagenwijd open laten staan. Hetzelfde geldt voor voor etenswaren gepresenteerd op een schaal. Gewoon de hele dag laten staan zonder het na gebruik in een trommel o.i.d. te doen. Het maakt ze niet dat het vervolgens taai/minder lekker wordt.
GroenTuintje
01-12-2024 om 21:38
alhambra schreef op 01-12-2024 om 21:35:
Mensen die verpakkingen die ze opengemaakt hebben langdurig wagenwijd open laten staan. Hetzelfde geldt voor voor etenswaren gepresenteerd op een schaal. Gewoon de hele dag laten staan zonder het in een trommel o.i.d. te doen. Het maakt ze niet dat het vervolgens taai/minder lekker wordt.
Bij mijn zwager en schoonzus is dit het geval. 30 soorten pakken koeken geopend en dan niet goed dicht gemaakt. Oftewel alles is slof
alhambra
01-12-2024 om 21:42
GroenTuintje schreef op 01-12-2024 om 21:38:
[..]
Bij mijn zwager en schoonzus is dit het geval. 30 soorten pakken koeken geopend en dan niet goed dicht gemaakt. Oftewel alles is slof
Ja, onnavolgbaar werkelijk waar. Eet dan één type koek totdat het op is en doe hem dicht!
Dolfje
01-12-2024 om 21:46
Bij mijn schoonouders is dat ook zo. Brood in een open zak in de kast helemaal uitgedroogd.
Spullen in de koelkast idem.
Man is ook zo, heeft het liefst tig verschillende soorten sauzen open in de koelkast en shampoos en douchegel ook meerdere verpakkingen open.
Maak gewoon iets op!
Tango
01-12-2024 om 22:23
Mensen die verpakkingen die ze opengemaakt hebben langdurig wagenwijd open laten staan. Hetzelfde geldt voor voor etenswaren gepresenteerd op een schaal. Gewoon de hele dag laten staan zonder het na gebruik in een trommel o.i.d. te doen. Het maakt ze niet dat het vervolgens taai/minder lekker wordt.
Doen ze bij ons op de sportschool ook. Schaaltjes kruidnoten neerzetten. Blijven natuurlijk heel lang staan, want als je net hebt gesport neem je geen kruidnoten. Tenminste de meeste mensen niet. Die zijn dus eind van de dag ook wel taai.
Peaches
01-12-2024 om 22:28
Ja, verschrikkelijk. Brood laten uitdrogen, kaas uren op tafel laten liggen. Zou geen probleem zijn als ik dat brood en die kaas niet ook nog wilde eten... Want mij maakt het dus wel uit.
ToetieToover
01-12-2024 om 22:48
Wat ik heel erg raar vind, is mensen die op straat lopen en dan spugen. Hop, ligt er ineens een fluim. Waarom doen die mensen dat? Meestal (jonge) mannen zie ik het doen. Hebben die massaal een aandoening aan hun speekselklieren? Lusten ze hun eigen spuug niet?
GroenTuintje
01-12-2024 om 23:10
Dolfje schreef op 01-12-2024 om 21:46:
Bij mijn schoonouders is dat ook zo. Brood in een open zak in de kast helemaal uitgedroogd.
Spullen in de koelkast idem.
Man is ook zo, heeft het liefst tig verschillende soorten sauzen open in de koelkast en shampoos en douchegel ook meerdere verpakkingen open.
Maak gewoon iets op!
Spullen niet goed verpakken of niet afdekken in koelkast heeft mijn moeder een handje van . Niet alleen bij haarzelf thuis maar ook hier..
alhambra
01-12-2024 om 23:18
ToetieToover schreef op 01-12-2024 om 22:48:
Wat ik heel erg raar vind, is mensen die op straat lopen en dan spugen. Hop, ligt er ineens een fluim. Waarom doen die mensen dat? Meestal (jonge) mannen zie ik het doen. Hebben die massaal een aandoening aan hun speekselklieren? Lusten ze hun eigen spuug niet?
Dat doet me altijd denken aan honden die tegen bomen en paaltjes plassen qua gedrag.
MMcGonagall
01-12-2024 om 23:22
Ik weet zeker dat ze hier ook zitten, dwangmatige deursluiters. Dan sta ik op mijn werk mijn koffiekopje af te wassen. Afwasmiddel- en borstel staan in het kastje een meter verder dan de spoelbak, dus als ik afwas staat dat kastje open (zodat ik de spullen terug kan zetten). Negen van de tien keer komt dan net collega S langs die het kastje dicht doet. Ik heb er al twee keer iets van gezegd maar hij blijft het doen.
Mijn eigen partner heeft ook zo zijn gekke dingen. Hij ergert zich eraan dat ik lege flessen niet direct in de gangkast zet. Dat doe ik als ik toevallig die kant op moet, maar niet als ik een glas sap inschenk voor het ontbijt. Dan ga ik eerst eten.
Alice12
01-12-2024 om 23:30
ik vind het ontzettend raar dat het mijn man maar niet lukt om spullen mee naar boven te nemen die op de trap liggen. Hij weet dat dat betekent dat die spullen naar boven moeten.
Al honderd jaar zeik ik erover en elke keer kijkt hij verbaasd naar de trap, ook als hij echt over de spullen heen heeft moeten stappen.
GroenTuintje
01-12-2024 om 23:42
Alice12 schreef op 01-12-2024 om 23:30:
ik vind het ontzettend raar dat het mijn man maar niet lukt om spullen mee naar boven te nemen die op de trap liggen. Hij weet dat dat betekent dat die spullen naar boven moeten.
Al honderd jaar zeik ik erover en elke keer kijkt hij verbaasd naar de trap, ook als hij echt over de spullen heen heeft moeten stappen.
Doet ie van mij ook niet hoor compleet blind ervoor