Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Koekie1980
18-11-2024 om 18:43
Dat je kattenbak inhoud niet in je toilet mag doorspoelen of bij het gft afval mag doen. Zou namelijk een stuk handiger zijn 😄 ik moet per restafvalzak 3.50 betalen(openen container met pasje) dus doe die vuilniszakken meestal zo vol mogelijk. Maar de drolletjes van m'n harige huisgenoten 3 weken 'bewaren' tot de zak eindelijk vol is, is niet handig.
Koekie1980
18-11-2024 om 18:46
Dat mijn weekend-agenda tm half januari al volop gevuld is met verjaardagen, sintvieringen, kerstborrels, en 'heel leuk maar potdorie dat moet ik ook nog doen' uitjes. En dat mensen t gek vinden dat ik snak naar een avondje bankhangen in m'n eentje en het ook niet zo goed begrijpen dat ik moet opladen van veel sociale drukte.
Yumi
18-11-2024 om 18:50
Koekie1980 schreef op 18-11-2024 om 18:43:
Dat je kattenbak inhoud niet in je toilet mag doorspoelen of bij het gft afval mag doen. Zou namelijk een stuk handiger zijn 😄 ik moet per restafvalzak 3.50 betalen(openen container met pasje) dus doe die vuilniszakken meestal zo vol mogelijk. Maar de drolletjes van m'n harige huisgenoten 3 weken 'bewaren' tot de zak eindelijk vol is, is niet handig.
Ik heb geen katten meer, maar gebruikte Cat's best. Klompjes eruit in de wc en bij verschonen in de GFT bak.
Cat’s Best is gemaakt van hernieuwbare en gecertificeerde grondstoffen en is volledig biologisch afbreekbaar. Dit helpt het milieu en zorgt voor een natuurlijke, fijne netheid voor katten en mensen thuis.
Deci
18-11-2024 om 18:57
Peewee houtkorrels gebruiken wij, mag ook wel in de gft bak. Heel handig vind ik. Maar heb je wel weer een speciale kattenbak voor nodig, dus als je die eerst weer moet aanschaffen kost je dát weer geld😊
CharlieB
18-11-2024 om 20:43
Ik zie weleens spul voorbij komen bij de webshop wat je wel door de wc mag spoelen. Ik heb zelf zo'n zak, maar ik heb me nog niet verdiept in hoe het werkt. Dus ik gooi nog gewoon weg.
Je kan ook een aparte afvalbak kopen. Die zijn geurdicht en dan kan je na 3 weken dat zakje in je andere afvalzak doen.
Rogue
18-11-2024 om 21:48
MMcGonagall schreef op 17-11-2024 om 19:32:
Ik neem voor mijn vakanties die ik weg ga altijd een paar dagen van tevoren (liefst een week) en een paar dagen erna (week) vrij. Dat vinden mensen ook raar, maar ik moet er niet aan denken om na mijn werk nog te moeten pakken en alles doen en dan de volgende dag vertrekken. Of thuis komen en dan de volgende dag aan het werk. Hoe krijg je dan die was weg?
ik neem het liefst 3 dagen ervoor een week erna. dit jaar heb ik tot de laatste dag gewerkt en had nog maar 2 dagen om alles te doen ik ging half gestrestst het vliegtuig in
BlairW
18-11-2024 om 22:09
Rogue schreef op 18-11-2024 om 21:48:
[..]
ik neem het liefst 3 dagen ervoor een week erna. dit jaar heb ik tot de laatste dag gewerkt en had nog maar 2 dagen om alles te doen ik ging half gestrestst het vliegtuig in
Ik heb wel eens gewerkt tot half 6, toen naar huis en meteen in de auto gestapt die man ingepakt had. Op naar Duitsland en daarna Denemarken. Rond 9 uur kwamen we bij het eerste hotel aan was wel mijn telefoon bijna vergeten kwam er gelukkig aan het eind van de wijk achter, dus snel nog terug gegaan haha! Maar verder totaal geen last van. Had alles al klaar gezet wat mee moest, thuis alleen even mijn tas gewisseld. Die stond al klaar met de paspoorten en papieren, moest mijn portemonnee en dus die telefoon nog in. In de auto broodjes gegeten die ik die middag gehaald had
MMcGonagall
18-11-2024 om 22:31
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik zo’n 11 weken verlof heb per jaar en daarvoor niet eens in het onderwijs hoef te werken. Zie dat maar eens op te krijgen Ik heb nu nog 25 uur van mijn wettelijke verlof van vorig jaar, wat dus dit jaar nog op moet.
BlairW
18-11-2024 om 23:17
MMcGonagall schreef op 18-11-2024 om 22:31:
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik zo’n 11 weken verlof heb per jaar en daarvoor niet eens in het onderwijs hoef te werken. Zie dat maar eens op te krijgen Ik heb nu nog 25 uur van mijn wettelijke verlof van vorig jaar, wat dus dit jaar nog op moet.
Ik heb niet zo veel, maar kom jaarlijks ook wel aan de 8-9 weken (werk 3 dagen per week) door overwerk, cursussen, werkbesprekingen etc. Ik heb nu nog 2 weken staan ook
Beterlaat2021!
19-11-2024 om 07:42
Raar vind ik nog steeds een fietsen met een paraplu op. Gevaarlijk ook.
Grindelwald
19-11-2024 om 08:04
Na aanleiding van de uitzending van Eva Jinek gisteravond. Dat het nog steeds raar is om geen kinderen te willen. En dat alleen vrouwen daar commentaar op krijgen. Mannen veel en veel minder. Ik vind dat raar.
Grindelwald
19-11-2024 om 08:05
Beterlaat2021! schreef op 19-11-2024 om 07:42:
Dat kan ik ook niet. Inderdaad gevaarlijk.
Tango
19-11-2024 om 12:32
Dat lijkt me dan weer volkomen logisch! Je krijgt toch een enorme verstopping in je toilet als je er elke keer je kattenbak in leegt?
Chantal2022
19-11-2024 om 13:53
Deci schreef op 18-11-2024 om 18:57:
[..]
Peewee houtkorrels gebruiken wij, mag ook wel in de gft bak. Heel handig vind ik. Maar heb je wel weer een speciale kattenbak voor nodig, dus als je die eerst weer moet aanschaffen kost je dát weer geld😊
Maar de drollen mogen volgens mij nooit in gft.
Een oppas adres van mij spoelde deze dan weer wel door de wc(daar stond ook de kattenbak)
GroenTuintje
19-11-2024 om 17:20
Beterlaat2021! schreef op 19-11-2024 om 07:42:
Ik zag vandaag iemand met een klem aan zijn stuur met daarin de paraplu