Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Bakblik
14-11-2024 om 20:34
Wat ik raar vind: mensen die werkwoorden die beginnen met ge...., be... of ver...... standaard schrijven met een d
Hij geloofd
Het gebeurd
Hij verhoogd
DAT MOET MET EEN T!!!!!
Pas als het een voltooid deelwoord is komt die d in beeld!!
Het is gebeurd
Hij heeft de prijs verhoogd
Dat heeft hij nooit geloofd
En dat is geen kritiek op mensen die hier schrijven, daar weet ik te weinig van maar serieuze journalisten in de krant of andere media.
Loulou39
14-11-2024 om 20:49
kerst schreef op 14-11-2024 om 19:08:
Mensen die vaak naar de huisarts gaan " omdat het toch gratis is "
Dit is echt raar, doen mensen dat echt? Hier heb ik nog nooit van gehoord
Milala
14-11-2024 om 20:51
Loulou39 schreef op 14-11-2024 om 20:49:
[..]
Eenzame mensen die voor elk klein kwaaltje naar de huisarts gaan.. die zijn er echt hoor
Loulou39
14-11-2024 om 20:54
Milala schreef op 14-11-2024 om 20:51:
[..]
Eenzame mensen die voor elk klein kwaaltje naar de huisarts gaan.. die zijn er echt hoor
Dat snap ik (en vind ik verdrietig, want dat klinkt ook hypochondrisch en eenzaam ofzo), maar naar de huisarts gaan omdat het gratis is, daar heb ik nog nooit van gehoord. Dus ik ben het eens, dat vind ik ook raar.
Broodjebrie
14-11-2024 om 21:24
Loulou39 schreef op 14-11-2024 om 20:49:
[..]
Ja, ik heb iemand in de familie die vaak naar de huisarts gaat.
Loulou39
14-11-2024 om 21:44
GroenTuintje schreef op 14-11-2024 om 21:42:
misschien een te leuke huisarts
Hahaha, dan is het zeker fijn als het gratis is 😁
Knutselkei
15-11-2024 om 07:34
oudmaarnognietkoud schreef op 14-11-2024 om 13:25:
[..]
dikke kans dat die sigaar dan helemaal opbrandt, dan blijft er alleen een hoopje as over
Nou er lopen heel veel kinderen en honden. Dat vind ik dan weer echt eng.
lientje69
15-11-2024 om 07:59
Spelfouten in kranten of op nieuwssites idd. Als journalist moet je toch op zijn minst idd voltooid en verleden tijd onder de knie hebben. En dingen als hij wilt vind ik ook een no go. Net als vreemd lopende zinnen .
Sommige topics. Het topic dat ik net zag : vrouw heeft contact met baby voor conceptie bijvoorbeeld. Of eigenlijk vind ik dat het onderwerp raar is dus. Gebeurt niet vaak want alles moet kunnen maar deze vond ik wel echt bijzonder.
Broadway
15-11-2024 om 10:00
Rogue schreef op 14-11-2024 om 13:50:
mensen die nog even hun eigen risico “op willen maken” aan het eind van het jaar
dat klinkt een beetje als de tariffs van trump.
Bolmieke
15-11-2024 om 14:04
Bakblik schreef op 14-11-2024 om 20:34:
Wat ik raar vind: mensen die werkwoorden die beginnen met ge...., be... of ver...... standaard schrijven met een d
Hij geloofd
Het gebeurd
Hij verhoogd
DAT MOET MET EEN T!!!!!
Pas als het een voltooid deelwoord is komt die d in beeld!!
Het is gebeurd
Hij heeft de prijs verhoogd
Dat heeft hij nooit geloofd
En dat is geen kritiek op mensen die hier schrijven, daar weet ik te weinig van maar serieuze journalisten in de krant of andere media.
Ik heb vroeger geleerd of geleert dat als je zo'n woord in de verleden tijd uitspreekt zoals leren, dat is leerde dus geleerd en niet geleert, geloofde, gebeurde etc.
Bakblik
15-11-2024 om 17:02
Nog een leuke die ik echt heel raar vind:
Iemand koopt een huis in de buurt van een school, net naast de kerk, achter de speeltuin of naast de brandweerkazerne.
Dan gaan ze daar wonen en na een jaar of 3-4 blijkt dat speelplein van de school, de kerkklok op zondag, de speeltuin na schooltijd of de regelmatig met sirenes vertrekkende brandweer toch wel veel kabaal te maken.
Dan span je een proces aan tegen de herriemaker?
Je wist toch dat die kerk er stond? De herbouw na een grote brand is meer dan 100 jaar geleden! Dus toen jij kocht was die kerk duidelijk te zien!
Echt raar dat mensen dan denken dat ze hun gelijk kunnen halen via de rechter.
Friezinnetje
15-11-2024 om 17:03
Bakblik schreef op 15-11-2024 om 17:02:
Iemand koopt een huis in de buurt van een school, net naast de kerk, achter de speeltuin of naast de brandweerkazerne.
Dan gaan ze daar wonen en na een jaar of 3-4 blijkt dat speelplein van de school, de kerkklok op zondag, de speeltuin na schooltijd of de regelmatig met sirenes vertrekkende brandweer toch wel veel kabaal te maken.
Je wist toch dat die kerk er stond? De herbouw na een grote brand is meer dan 100 jaar geleden! Dus toen jij kocht was die kerk duidelijk te zien!
oh ja, idd. Of naast een kroeg gaan wonen en dan ook last hebben, of denken dat je in een dorp geen overlast hebt.
Chantal2022
15-11-2024 om 17:07
Bakblik schreef op 15-11-2024 om 17:02:
Of in Arnhem een huis kopen met uitzicht op een enorm spooremplacement en dan klagen over rangeer lawaai
Blauwe_Regen86
15-11-2024 om 17:19
Yumi schreef op 13-11-2024 om 12:14:
[..]
Dat gevoel krijg ik soms ook, alhoewel ik er niet eens in werk Maar als ik er daarna een rekening voor krijg, dan vind ik dit niet alleen raar.... Monteur die zijn levensverhaal en die van zijn vrouw gaat vertellen, en daarna extra tijdseenheden op de factuur zet
Wtf! heb je daar iets mee gedaan nog? Het is mij ook een keer gebeurd hoor. Man (het zijn altijd mannen die dit doen) komt twee uur klussen en lult daarna nog een half uur tegen mij aan over z'n overspannen vrouw. Rekent mij dan uurtarief x 2,5 uur. Ik heb om correctie gevraagt en met een knipoog erbij gezet dat hij anders een factuur van mij kon verwachten van 30 min x 'xx' tarief voor emotionele bijstand.