Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Raar, maar ook vertederend: mijn oudste die echt niet meer in Sinterklaas gelooft en het op school viert met surprises, maar gisteravond toch gestrest in bed lag na het Sinterklaasjournaal.

Lollypopje schreef op 13-11-2024 om 06:04:

bladblazers. Het soort vooral voor heel veel overlast en ik heb niet het idee dat het nou sneller is dan een hark ( nog los van dat de bladeren laten liggen eigenlijk gewoon veel beter is)

Ik heb gras en daar is het niet beter voor als je bladeren laat liggen. Maar ik hark ze wel bij elkaar hoor 

Mensen met bladblazer die bladeren van hun oprit naar de straat blazen. Daar een hoop maken en dit laten liggen. Eeeh…. Dat waait weer terug of naar een ander . Ruim t dan op.

Knutselkei schreef op 13-11-2024 om 07:53:

Mensen met bladblazer die bladeren van hun oprit naar de straat blazen. Daar een hoop maken en dit laten liggen. Eeeh…. Dat waait weer terug of naar een ander . Ruim t dan op.

Hé knutselkei! Lang niet gezien! 

Dat bladblazen snap ik ook niet zo. Je blaast al je blad uit je tuin en morgen kan je weer beginnen.  Hierachter heeft iemand een tuinstofzuiger. Dat maakt iets minder kabaal maar duurt erg lang, zeker nu de gebruiker al boven de 80 is.  Uren is hij er zoet mee. 

Knutselkei schreef op 13-11-2024 om 07:53:

Dat doet mijn overbuurman. Die is echt een paar keer per week druk met de bladblazer. Klein voordeel is wel dat hij de bladeren op straat blaast. Hierdoor is het stuk stoep naast zijn huis meestal wel redelijk schoon.

Dat er zo veel mannen een baard hebben. Ik vind het zo afschuwelijk lelijk en vies. Dan zitten ze er ook nog constant aan te plukken. Ik zie graag een mooie man maar een man die ik voorheen knap vond en als hij daarna een baard laat staan dan vind ik hem niet mooi meer. Ik vind het ook zo'n stom gezegde dat sommige vrouwen dan altijd woest aantrekkelijk zeggen.

Bakblik schreef op 13-11-2024 om 07:56:

[..]

Hé knutselkei! Lang niet gezien!

Dat bladblazen snap ik ook niet zo. Je blaast al je blad uit je tuin en morgen kan je weer beginnen. Hierachter heeft iemand een tuinstofzuiger. Dat maakt iets minder kabaal maar duurt erg lang, zeker nu de gebruiker al boven de 80 is. Uren is hij er zoet mee.

Ik heb er vaak discussies over gehad op fora, maar ik snap niet dat mensen het geluid van gemotoriseerd of elektrisch boven handmatig verkiezen. Ook niet van de buren. Dus dat ze liever een motorgrasmaaier horen dan een handmaaier. Of een bladblazer dan hark. Dat vind ik echt heel raar. 

MissDalhousie schreef op 13-11-2024 om 07:12:

Raar, maar ook vertederend: mijn oudste die echt niet meer in Sinterklaas gelooft en het op school viert met surprises, maar gisteravond toch gestrest in bed lag na het Sinterklaasjournaal.

Hier ook (nou ja, niet gestrest in bed), maar wie bedient de bruggen s nachts en als de kinderen op school zijn?  En waarom bedienen we de bruggen vanuit Nederland als de Sint uit Spanje komt? Kind heeft zelf ook al een paar keer een brug geopend voor de stoomboot. 

Ja die dikke wenkbrauwen vind ik ook raar. 

Dat in 2025 de waterschappen niet meer klepelmaaiers mogen gebruiken voor het maaien van de watergangen.

Mensen die toeteren bij aankomst of vertrek.

De media die doen voorkomen dat de zogenaamde feestdagen fantastisch en gezellig moeten zijn.

mensen die lang boos blijven vind ik ook raar. Je hebt toch alleen jezelf ermee dan

GroenTuintje schreef op 12-11-2024 om 20:59:

ik vind mijzelf soms ook een beetje raar wandelende takken nemen en dan als de dood zijn voor die beesten

Dat er mensen zijn die nadat ze hun hele levensgeschiedenis met je hebben gedeeld ineens het contact verbreken op basis van 1, in hun ogen, verkeerde opmerking. En ze je dan vervolgens echt niet meer onder ogen durven komen.

Dat er een bedrijf bestaat dat fatbikes maakt voor kinderen van 6 tot 12 jaar, terwijl die dingen levensgevaarlijk zijn.

Dat er mensen zijn die een hond nemen en die dan vervolgens niet kunnen opvoeden waardoor het beest altijd overal mee naar toe moet omdat het niet alleen thuis kan blijven. 

Leuk draadje trouwens!

Oja en ook nog raar: dat mensen steeds grotere auto's nemen en ze dan vervolgens niet kunnen parkeren....

Tango schreef op 13-11-2024 om 10:25:

Dat er mensen zijn die nadat ze hun hele levensgeschiedenis met je hebben gedeeld ineens het contact verbreken op basis van 1, in hun ogen, verkeerde opmerking. En ze je dan vervolgens echt niet meer onder ogen durven komen.

Dat er een bedrijf bestaat dat fatbikes maakt voor kinderen van 6 tot 12 jaar, terwijl die dingen levensgevaarlijk zijn.

Dat er mensen zijn die een hond nemen en die dan vervolgens niet kunnen opvoeden waardoor het beest altijd overal mee naar toe moet omdat het niet alleen thuis kan blijven.

Leuk draadje trouwens!

of mensen die sowieso ongevraagd zonder enige gêne hun levensgeschiedenis met je komen delen!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.