Huis, tuin en keuken
Regendrup.
08-07-2021 om 18:16
Wat valt je op op Funda! (Gesloten)
Altijd leuk, pareltjes van Funda.
Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!
Infobericht, praat hier verder:
https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda-deel-2
BrightEchidna89
09-12-2021 om 21:36
Madamecannibale schreef op 09-12-2021 om 18:49:
[..]
Een heel schattig huisje, en prachtige omgeving. Ik vind deze ook alweer een stukje praktischer.
Wat mij vooral lastig lijkt bij dat andere huisje is de woonkamer waar de keuken bij in zit. Ik nodig graag gasten uit en heb daardoor ook een ruime bank en tafel met voldoende stoelen, dat zou moeilijk zijn in zo’n huisje.
Ah, vandaar ons verschil. Ik nodig geen gasten uit, zou misschien zelfs een stoel extra buitengooien zodat ze geen zitplaats hebben en snel vertrekken.
GroenTuintje
09-12-2021 om 23:42
Rondstruiner schreef op 09-12-2021 om 11:17:
[..]
Ik wil een kleine woning, heb bewust heel weinig spullen. En dit is klein en knus, ik vind zowel de binnen- als de buitenkant mooi en ontzettend schattig. De sfeer van het huisje. Ik zou bijvoorbeeld ook graag een tiny house willen, zoiets komt daar een beetje bij in de buurt. Maar dan dus niet in Volendam.
Dit hieronder was echt mijn droomhuisje, maar heel veel werk te verzetten en een flinke erfpacht. Met een partner had ik het wel aangedurfd, in mijn eentje niet.
https://www.funda.nl/koop/verkocht/wassenaar/huis-41191693-rijksstraatweg-464/
Ja precies, Tiny wonen zou voor mij in dit soort woningen prima kunnen ( in het bos/ natuur en vrijstaand). Maar als ik hutje mutje moet gaan zitten met ook nog allemaal andere huisjes om mij heen, zou ik ervoor passen..
Ginevra
10-12-2021 om 10:38
Volgens mij heb ik ditzelfde huisje een paar maanden terug in een soortgelijk, of misschien wel ditzelfde topic zien staan. Dus dan wordt het niet zo heel snel verkocht, of men wil er al weer van af....
Ysenda
10-12-2021 om 10:41
Ginevra schreef op 10-12-2021 om 10:38:
Volgens mij heb ik ditzelfde huisje een paar maanden terug in een soortgelijk, of misschien wel ditzelfde topic zien staan. Dus dan wordt het niet zo heel snel verkocht, of men wil er al weer van af....
het heeft de status verkocht op funda. Daar kun je tot een jaar later (of tot je makelaar het er afhaalt) huizen bekijken. Er is ook een insta account dat daar op gebaseerd is dan zie je het oorspronkelijke huis en zoals het binnen en jaar verbouwd weer te koop staat. Fundamakeovers heet dat account.
Rondstruiner
10-12-2021 om 11:07
Ginevra schreef op 10-12-2021 om 10:38:
Bedoel je dat huisje in Wassenaar? Die heeft in het funda topic op het viva forum gestaan toen het in de verkoop was een jaar geleden, misschien heb je het daar gezien. Het is toen verkocht, en is niet opnieuw in de verkoop gekomen.
Ginevra
10-12-2021 om 12:12
Oh, OK, ik wist niet dat het zo lang na verkoop nog terug te zien is op Funda. Dat zal het dan wel zijn ja.
Widajo
10-12-2021 om 15:51
Ysenda schreef op 10-12-2021 om 10:41:
[..]
het heeft de status verkocht op funda. Daar kun je tot een jaar later (of tot je makelaar het er afhaalt) huizen bekijken. Er is ook een insta account dat daar op gebaseerd is dan zie je het oorspronkelijke huis en zoals het binnen en jaar verbouwd weer te koop staat. Fundamakeovers heet dat account.
Echt leuk om te zien die make-overs!
Aaaanne
16-12-2021 om 23:01
Hier wordt je toch helemaal tureluurs
Een snoezig huisje, dat wel
Maar de staat van onderhoud is echt afschuwelijk..
https://www.funda.nl/koop/blije/huis-42659495-unemastraat-30/
Ysenda
17-12-2021 om 06:57
Aaaanne schreef op 16-12-2021 om 23:01:
Hier wordt je toch helemaal tureluurs
Een snoezig huisje, dat wel
Maar de staat van onderhoud is echt afschuwelijk..
https://www.funda.nl/koop/blije/huis-42659495-unemastraat-30/
Een echte opknapper, en een waar je veel verrassingen tegen gaat komen want die radiatoren zijn geplaatst door probeerhetzelvers. Er is een vochtprobleem anders dan lekkage.
Maar veel grond en het kan heel mooi worden.
Ysenda
17-12-2021 om 08:57
Een echte Delftse houtje-touwtje-aan-elkaar-knoop woning met originele elementen.
Er moet nog heel wat aangedaan worden, vandaar de lage vraagprijs. (Vraagprijzen in deze wijk liggen voor vergelijkbare huizen zo'n 75.000 hoger en dan zijn het bieden vanaf prijzen en nog steeds binnen een week verkocht.)
Huis te koop: Willemstraat 11 2613 DR Delft [funda]
Orignele details: de rietgedekte plafonds, het glas in lood raam en die hele fijne stijle trap. (Met maat 42 niet te doen)
Er zal flink gerenoveerd moeten worden.
BrightEchidna89
17-12-2021 om 11:05
Wow, 290 000 voor een klein rijhuisje zonder tuin dat je compleet kunt renoveren.
EnchantedDragonfly18
17-12-2021 om 11:11
Irregular_Choice schreef op 17-12-2021 om 10:52:
Waarom staat er een plee op de overloop??
Omdat huizen uit die tijd alleen een toilet beneden hadden, met wat geluk IN huis ipv buiten.
Badkamers deden ze voor de oorlog ook niet aan. Dat was hooguit een toilet en wasbak. Mensen gebruikte een teil of gingen in die tijd naar het badhuis.
Irregular_Choice
17-12-2021 om 11:50
Tickel schreef op 17-12-2021 om 11:11:
[..]
Omdat huizen uit die tijd alleen een toilet beneden hadden, met wat geluk IN huis ipv buiten.
Badkamers deden ze voor de oorlog ook niet aan. Dat was hooguit een toilet en wasbak. Mensen gebruikte een teil of gingen in die tijd naar het badhuis.
Er is gewoon een apart toilet beneden. Waarom dan nog 1 op de overloop? Ik heb jaren met 1 toilet gedaan. En de kamers boven zijn ruim genoeg om daar ergens een stukje vanaf te halen voor een toilet in een aparte ruimte. Je gaat toch niet op de overloop zitten poepen zo midden in de kijkerd? Vind het nogal een bijzondere keus. Dan nog liever maar 1 toilet ipv zo. Dit topic heet toch “wat valt je op op funda?”. Nou, die plee op de overloop dus.