Huis, tuin en keuken
Regendrup.
12-04-2022 om 13:31
Wat valt je op op Funda? DEEL 2
Altijd leuk, pareltjes van Funda.
Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!
Link naar deel 1:
https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627
Gebruikersnaaminvullen
01-03-2024 om 22:15
Wat ontzettend zonde van de keukenkasten met die plakkers erop.
En dat plafond, zo ontzettend lelijk.
En nog een lelijk plafond en weer zonde, maar nu van de deuren.
Zouden ze van goud houden?
GroenTuintje
01-03-2024 om 22:22
ik vind het eerlijk gezegd meer op een bordeel lijken dan een chique Arabische sfeer
Beterlaat2021!
02-03-2024 om 07:24
Zo'n interieur heb ik een keer bij de Kringloop zien staan, alles wit marmer met 'goud'. Heeft er niet lang gestaan en is niet bij mij terechtgekomen hoor...😉
Fleurtje_5
02-03-2024 om 10:57
SophieHowl schreef op 20-02-2024 om 23:02:
[..]
Mij lijkt het een soort parodie op Van Gogh; een vrouw met een witte kap op; hij schilderde meerdere vrouwen die witte kappen droegen.
Het complete schilderij ‘Kop van een oude boerin met witte muts’ van Vincent van Gogh dat van 9 tot en met 14 maart in het MECC te bezichtigen is. — Foto: M.S. Rau
Er zijn dus veel schilderijen van vrouwen met witte kappen. Vandaag stond dit schilderij in onze krant.
Gebruikersnaaminvullen
02-03-2024 om 22:11
Prachtige gevel met dat houtsnijwerk en balustrades.
De rest van het huis vind ik ook mooi. Heb het idee dat de buren van nr 11 ooit hetzelfde hadden maar dicht hebben gemaakt, lang geleden. De bakstenen onder het kozijn kloppen niet met de rest.
https://www.funda.nl/koop/den-haag/huis-43493470-duinweg-15/
Wieder
03-03-2024 om 06:32
Gebruikersnaaminvullen schreef op 02-03-2024 om 22:11:
De rest van het huis vind ik ook mooi. Heb het idee dat de buren van nr 11 ooit hetzelfde hadden maar dicht hebben gemaakt, lang geleden. De bakstenen onder het kozijn kloppen niet met de rest.
Mooi huis, lelijke inrichting maar die koop je er niet bij dus dat maakt niet uit. Wel mooi dat ze de oorspronkelijk elementen er niet uitgesloopt hebben en het huis niet aangepast hebben naar hun eigen smaak want de combinatie van meubels/kleurgebruik en het karakter van het huis doet pijn aan mijn ogen. Maar zolang ze van dat karakter afblijven is dat natuurlijk geen probleem! Goed gedaan, konden de buren een voorbeeld aan nemen met hun uitbouw, wel jammer dat die groene punaise op het plafond niet in het midden zit 😉
Fleurtje_5
03-03-2024 om 08:06
.........
Ik vind dit uitzien alsof de onderste lades van die grijsblauwe kast niet open kunnen.
Volgens mij klopt onderstaande tekening ook niet. Die tekening laat zien dat de deurtjes anders open gaan dan in het echt, te zien aan de scharniertjes op de foto.
Fleurtje_5
03-03-2024 om 08:16
En ik zie vooral ook veel achterstallig onderhoud.
Wat heb je aan dit terras? Ik zie alleen veel schuur en schilderwerk.
BlairW
03-03-2024 om 08:52
Fleurtje_5 schreef op 03-03-2024 om 08:06:
[..]
Ik vind dit uitzien alsof de onderste lades van die grijsblauwe kast niet open kunnen.
Volgens mij klopt onderstaande tekening ook niet. Die tekening laat zien dat de deurtjes anders open gaan dan in het echt, te zien aan de scharniertjes op de foto.
Volgens mij is het een klepkast waarvan die deurtjes naar beneden toe open klappen, aan de scharnieren te zien. Dat kan je op een plattegrond niet intekenen zo, want bij een bovenaanzicht kan je niet intekenen dat iets naar beneden toe open gaat. Dan zou je een soort rechthoekig vlakje voor die kast moeten tekenen ofzo. Maar volgens mij kan die niet helemaal open nee.
Gebruikersnaaminvullen
03-03-2024 om 08:53
Fleurtje_5 schreef op 03-03-2024 om 08:16:
En ik zie vooral ook veel achterstallig onderhoud.
Wat heb je aan dit terras? Ik zie alleen veel schuur en schilderwerk.
Is steden zitten mensen nog wel eens naast de voordeur in het zonnetje. Dat schilder en schuurwerk is geen probleem, voor mij als liefhebber van oude huizen met veel authentieke elementen.
Ik vind het mooi dat dit bewaard is gebleven, er wordt al zoveel gesloopt waar karakter inzit en vervangen voor een sfeerloos ontwerp.
GroenTuintje
03-03-2024 om 09:49
Leuk huis idd, maar veel onderhoud en gehorig vrees ik ( woon nu nieuwbouw en hoor mijn buren nooit). Altijd in oude huizen gewoond en vond het vreselijk om alles te horen
Fleurtje_5
03-03-2024 om 19:38
Gebruikersnaaminvullen schreef op 03-03-2024 om 08:53:
[..]
Is steden zitten mensen nog wel eens naast de voordeur in het zonnetje. Dat schilder en schuurwerk is geen probleem, voor mij als liefhebber van oude huizen met veel authentieke elementen.
Ik vind het mooi dat dit bewaard is gebleven, er wordt al zoveel gesloopt waar karakter inzit en vervangen voor een sfeerloos ontwerp.
Zeker. Dat unieke is mooi aan oude huizen. Fijn als mensen dit in ere herstellen en het willen behouden.
Ik hou ook van unieke details in huizen. Maar dit houten hekwerk vind ik 'niks voor mij' maar ik hoop wel dat anderen het kopen en niet slopen.
Gebruikersnaaminvullen
03-03-2024 om 22:00
Fleurtje_5 schreef op 03-03-2024 om 19:38:
[..]
Zeker. Dat unieke is mooi aan oude huizen. Fijn als mensen dit in ere herstellen en het willen behouden.
Ik hou ook van unieke details in huizen. Maar dit houten hekwerk vind ik 'niks voor mij' maar ik hoop wel dat anderen het kopen en niet slopen.
Las dat er beschermd stadsgezicht is, dan mag er niets aan de gevel gewijzigd worden. Dat is mooi.