Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda? DEEL 2

Altijd leuk, pareltjes van Funda.

Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!

Link naar deel 1:

https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627

Friezinnetje schreef op 10-11-2024 om 17:15:

[..]

misschien vroeger wel, Grou is echt een waterdorp

Ah dat zou misschien het verklaren

Wat een lelijk huis is dit aan de buitenkant. Misschien hebben ze daarom de foto’s buiten in zo’n hoog contrast genomen, het doet bijna pijn aan mijn ogen.

149_1440.jpg

https://www.funda.nl/detail/koop/zoeterwoude/huis-nassaulaan-142/89165001/

Onderstaand huis vind ik er op het eerste oog heel leuk uitzien. Buiten de mooie locatie vind ik het een leuke sfeer binnen. Maar als je dan wat inzoomt op de foto’s valt op hoe slecht het allemaal afgewerkt is.

Leuke moderne keuken lijkt dit op het eerste zich maar als je inzoomt zie je dat het lelijk geverfd is en de deurtjes ongelijk. 

598_1440.jpg

Er lijkt een gietvloer te liggen in het huis maar op sommige foto’s kan je duidelijk zien dat het gewoon kaal beton is dat is geverfd.

608_1440.jpg

Die houten panelen overal zijn volgens mij ook niet voor de sier maar gebrek aan afwerking. 
Jammer want het huis is pas 8 jaar oud maar maakt een afgeleefde indruk.
https://www.funda.nl/detail/koop/kampen/huis-buitenhoek-1/43700056/

Dat OSB was een paar jaar geleden heel hip hoor. Ik denk wel dat een keuze is. Ik vind t wel een erg leuk huis, leuk ingericht ook, leuke tuin. Niet zoveel mis mee. 

die platen hebben wij ook gebruikt voor de zoldertrap af te timmeren  vind het wel hip

Jemig wat gebeurt er veel in dat huis! Daar zou ik me een partij onrustig van worden 😅. Totaal niet mijn smaak. Die plant ook in het aanrechtblad, ik krijg het niet verwerkt 🤯. Wat ik wel heel leuk vind is die ronde zit in de tuin, heel gezellig!

Madamecannibale schreef op 10-11-2024 om 22:27:

Wat een lelijk huis is dit aan de buitenkant. Misschien hebben ze daarom de foto’s buiten in zo’n hoog contrast genomen, het doet bijna pijn aan mijn ogen.

149_1440.jpg

https://www.funda.nl/detail/koop/zoeterwoude/huis-nassaulaan-142/89165001/

Voor dat bedrag hadden ze de gevel wel voor de foto’s even kunnen laten reinigen. 

Madamecannibale schreef op 10-11-2024 om 22:36:

Onderstaand huis vind ik er op het eerste oog heel leuk uitzien. Buiten de mooie locatie vind ik het een leuke sfeer binnen. Maar als je dan wat inzoomt op de foto’s valt op hoe slecht het allemaal afgewerkt is.

Leuke moderne keuken lijkt dit op het eerste zich maar als je inzoomt zie je dat het lelijk geverfd is en de deurtjes ongelijk.

598_1440.jpg

Er lijkt een gietvloer te liggen in het huis maar op sommige foto’s kan je duidelijk zien dat het gewoon kaal beton is dat is geverfd.

608_1440.jpg

Die houten panelen overal zijn volgens mij ook niet voor de sier maar gebrek aan afwerking.

Denk eigenlijk dat het interieur zelf gemaakt is (ook vanwege dat het keukenblok en de trap in elkaar overlopen). En dat ze van die stijl houden, waarbij bouwmaterialen in het zicht blijven

Maar osb is gewoon te betegelen, zo verholpen.

Ooit ook een geverfde vloer gehad in vorige woning, was even leuk als student maar wel koud

Madamecannibale schreef op 10-11-2024 om 22:36:

598_1440.jpg

608_1440.jpg

Grootste bezwaar van die keuken is dat alle kookluchten meteen de trap opkomen naar boven. Het heeft een beetje een zelfbouw Tiny House vibe. Ik vind het wel relaxt eigenlijk, beetje zelf timmeren en schilderen en in de tuin zitten bij de haard of in de hottub na het kajakken. 

ik vind zo’n trap boven een keuken ook goedkoop ogen, plus ook onhygiënisch…. Blijft altijd stof hangen onder zo’n trap en doordat je er op loopt zal er ook wel wat naar beneden dwarrelen ..

GroenTuintje schreef op 11-11-2024 om 07:00:

Ooit ook een geverfde vloer gehad in vorige woning, was even leuk als student maar wel koud

Het zou toch best kunnen met vloerverwarming? Mijn broer heeft mij ooit aangeraden de betonvloer in de berging te schilderen en ik ben er nog dagelijks blij mee. Het was nieuwbouw destijds dus makkelijk te doen, alles was nog leeg. Hij vond mijn kleurkeuze dan weer apart, maar ook daar ben ik nog steeds blij mee  toen heb ik ook overwogen om de betonnen woonkamervloer te verven. Er ligt vloerverwarming. Uiteindelijk niet gedaan.

ToetieToover schreef op 11-11-2024 om 07:50:

[..]

Het zou toch best kunnen met vloerverwarming? Mijn broer heeft mij ooit aangeraden de betonvloer in de berging te schilderen en ik ben er nog dagelijks blij mee. Het was nieuwbouw destijds dus makkelijk te doen, alles was nog leeg. Hij vond mijn kleurkeuze dan weer apart, maar ook daar ben ik nog steeds blij mee toen heb ik ook overwogen om de betonnen woonkamervloer te verven. Er ligt vloerverwarming. Uiteindelijk niet gedaan.

Het was een oude fabriek zonder vloerverwarming 

In de beschrijving staat wel “De begane grond is volledig voorzien van vloerverwarming”.

Ik denk dat industrieel, en deze stijl niet aan mij besteed is 😃 Ik vind het kleurgebruik en de creatieve oplossingen wel leuk maar houd niet van die rauwe bouwmaterialen en onafgewerkte look.

Madamecannibale schreef op 11-11-2024 om 10:52:

In de beschrijving staat wel “De begane grond is volledig voorzien van vloerverwarming”.

Ik denk dat industrieel, en deze stijl niet aan mij besteed is 😃 Ik vind het kleurgebruik en de creatieve oplossingen wel leuk maar houd niet van die rauwe bouwmaterialen en onafgewerkte look.

Is idd een bepaalde stijl waar je van moet houden

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.