Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda? DEEL 2

Altijd leuk, pareltjes van Funda.

Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!

Link naar deel 1:

https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627

Fleurtje_5 schreef op 03-11-2024 om 19:25:

https://www.funda.nl/detail/koop/horst/huis-herstraat-61/89010015/
€ 2.390.000 k.k op een perceel van 6.010 m².

De beschrijving begint met:De mooiste villa van Horst en omstreken staat te koop.
Inderdaad een hele mooie villa. Ik denk dat niet zoveel liefhebbers zoveel geld op de bank hebben staan.

Prachtig maar ook erg groot. Veel poetswerk ook.

Een instapklare woning voor een gezin. Bijna 2,5 miljoen; ik mag hopen dat het dan instapklaar is..

Auwereel schreef op 03-11-2024 om 19:10:

Dit gebouw vind ik fascinerend als ik er langs kom, maar ik moet nog even een poos doorsparen, niet alleen voor de woning zelf, maar ook om de badkamer aan te passen.

Appartement te koop: Abtsregt 25 2622 KN Delft [funda]

343_2160.jpg

342_2160.jpg

Oef, wat een lelijke badkamer. Als ik dat terras zie moet ik denken aan het penthouse van mijn ouder. Dat was "maar" op de 3e en bij wind was het echt niet lekker op het terras. Op de 5e kan het echt als een storm voelen terwijl het op de grond niets voorstelt.

546_2160.jpg

Auwereel schreef op 03-11-2024 om 19:44:

[..]

Aparte foto, heb geen idee hoe die trap in elkaar zit.

Moet je even naar foto 6 kijken dan is het wel duidelijk.

Zouden die mensen wel eens eten aan de eettafel in de eetkamer? Er ligt een dik vloerkleed onder de tafel. Lijkt me heel onhandig met je stoel aanschuiven en dat wordt toch ook ontzettend smerig?

ik vind het kasteel van binnen geen lak of smak aan  ik had toch meer allure verwacht, beetje dit idee:

1-E405071-A762-4-EBA-A4-DB-A6640-E7221-D4.jpg

F9-E16-B93-05-FF-4981-BE55-B0-F67-BF22-CC5.jpg

Auwereel schreef op 08-11-2024 om 22:29:

[..]

Wat goedkoop, zit vast ergens een kostbaar addertje onder het gras?

De locatie. Budel-dorplein, dat is wel echt een klein plaatsje met niks zeg maar. Bijna België ook. Maar inderdaad, het is zelfs voor die plek goedkoop. Misschien willen ze er snel van af? Vraag me ook af waarom er op sommige foto’s van die witte vlakken zijn aangebracht. En ik mis plattegronden. 

BlairW schreef op 09-11-2024 om 07:36:

[..]

De locatie. Budel-dorplein, dat is wel echt een klein plaatsje met niks zeg maar. Bijna België ook. Maar inderdaad, het is zelfs voor die plek goedkoop. Misschien willen ze er snel van af? Vraag me ook af waarom er op sommige foto’s van die witte vlakken zijn aangebracht. En ik mis plattegronden.

Ja die witte vlakken zijn nogal mysterieus 

BlairW schreef op 09-11-2024 om 07:36:

[..]

Privacy. Allemaal die spullen in de rekken kan persoonlijk zijn en ziet rommelig uit.

Waarom verhuizen? Aan de inrichting te zien wonen er al heel lang mensen die nu misschien kleiner willen gaan wonen, omdat de kinderen al zijn uitgevlogen of nog gaan uitvliegen, en het huis en tuin hun nu toch te groot is geworden.

Budel-dorpplein ligt landelijk en een eind verder dan het Budel uit dit artikel. Dus dat zal het ook niet zijn.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4555007/budel-is-overlast-asielzoekers-zat-en-roept-hulp-in-van-asielminister-faber 20 sep 2024,Aangepast 2 oktober

GroenTuintje schreef op 09-11-2024 om 00:35:

ik vind het kasteel van binnen geen lak of smak aan ik had toch meer allure verwacht,

Het is lelijk ingericht, allemaal meubels en lampen en gordijnen die niet bij elkaar en niet bij het huis passen. En een lelijke glimvloer. 
Ook zonder kroonluchters was hier wel wat meer van te maken. 

Ginevra schreef op 09-11-2024 om 08:38:

[..]

Het is lelijk ingericht, allemaal meubels en lampen en gordijnen die niet bij elkaar en niet bij het huis passen. En een lelijke glimvloer.
Ook zonder kroonluchters was hier wel wat meer van te maken.

Ja en de plafonds zijn ook verlaagd en lelijk. Alleen de gang lijkt nog origineel en sfeervol daardoor. De vloeren zijn ook lelijk overigens 

9-A9-F7436-F019-4514-B82-C-DDB2-EEC01071.jpg

B1-E86-E80-CC3-D-45-B6-94-F3-1-B78-A661-DCEC.jpg

GroenTuintje schreef op 09-11-2024 om 00:35:

ik vind het kasteel van binnen geen lak of smak aan ik had toch meer allure verwacht, beetje dit idee:

1-E405071-A762-4-EBA-A4-DB-A6640-E7221-D4.jpg

Of ik dit nou zoveel beter vind kan ik ook niet zeggen. Het is een huis dat kasteelachtig uitziet, er is gewoon geleefd in dat huis. Maar echt smaak van 'hoe ut heurt' is er niet.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.