Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda? DEEL 2

Altijd leuk, pareltjes van Funda.

Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!

Link naar deel 1:

https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627


mut schreef op 21-09-2024 om 14:55:

[..]

Dat snap ik dus niet. Als ik in bed lig ga ik slapen (of nog even lezen) en dat doe ik met de gordijnen dicht. Wat heb je aan zo'n uitzicht, wanneer dan? En helemaal als het bed zo staat, ik lig op mij zij en zie dus de muur. Bed zou gedraaid moeten staan (en dat kan makkelijk, weet ik) Ben verder benieuwd hoe het eruit ziet als het regent/ slecht weer is. Indrukwekkend of triest?

In de ochtend, gordijnen opentrekken en dan nog even lekker terug in bed. Met een kop koffie/thee en de krant. Kussen in de rug. En dan dat uitzicht.  

Meesje schreef op 21-09-2024 om 21:35:

[..]

In de ochtend, gordijnen opentrekken en dan nog even lekker terug in bed. Met een kop koffie/thee en de krant. Kussen in de rug. En dan dat uitzicht.

Als ik mijn bed uit ben, ben ik er uit. Ga alleen terug als ik ziek ben. Laatst ook bij het programma een eigen huis, hadden ze tuindeuren in de slaapkamer. En dan het bed er dwars op, dus met 1 zijkant naar die deuren. Vraag me echt af wanneer je dat nou gebruikt? Je gaat niet daar buiten zitten als je woonkamer/keuken ook openslaande deuren heeft. En dan moet je dus je bed uit om daarna in bed te gaan liggen met de deuren open en allemaal ongedierte dat naar binnen komt. Dan maar een hor ervoor of vitrage ofzo, is het uitzicht weg. Zal wel aan mij liggen, maar ik zie het nut er niet van in 

mut

mut

22-09-2024 om 14:19

BlairW schreef op 21-09-2024 om 22:05:

[..]

Als ik mijn bed uit ben, ben ik er uit. Ga alleen terug als ik ziek ben. Laatst ook bij het programma een eigen huis, hadden ze tuindeuren in de slaapkamer. En dan het bed er dwars op, dus met 1 zijkant naar die deuren. Vraag me echt af wanneer je dat nou gebruikt? Je gaat niet daar buiten zitten als je woonkamer/keuken ook openslaande deuren heeft. En dan moet je dus je bed uit om daarna in bed te gaan liggen met de deuren open en allemaal ongedierte dat naar binnen komt. Dan maar een hor ervoor of vitrage ofzo, is het uitzicht weg. Zal wel aan mij liggen, maar ik zie het nut er niet van in

Ik ben dus niet de enige die niet zoveel ziet in een uitzicht vanuit de slaapkamer. Uitzicht vanuit een studeer/ werkkamer is juist wel fijn. 

mut

mut

22-09-2024 om 14:26

Meesje schreef op 21-09-2024 om 21:35:

[..]

In de ochtend, gordijnen opentrekken en dan nog even lekker terug in bed. Met een kop koffie/thee en de krant. Kussen in de rug. En dan dat uitzicht.

Wakker is opstaan, zit ook liever in een stoel dan met een kussens in de rug in bed. En eerst de krant halen? Daarvoor moet ik naar buiten, kop thee zal gemaakt moeten worden. En om dan nog weer in bed te stappen? Nou ja, voor hen die er plezier aan beleven is het een leuke slaapkamer maar ik zie het niet/ begrijp het niet.

mut schreef op 22-09-2024 om 14:26:

[..]

Wakker is opstaan, zit ook liever in een stoel dan met een kussens in de rug in bed. En eerst de krant halen? Daarvoor moet ik naar buiten, kop thee zal gemaakt moeten worden. En om dan nog weer in bed te stappen? Nou ja, voor hen die er plezier aan beleven is het een leuke slaapkamer maar ik zie het niet/ begrijp het niet.

Misschien voor mensen die door ziekte bedlegerig zijn?

mut

mut

22-09-2024 om 15:06

Zeespiegel schreef op 22-09-2024 om 14:39:

[..]

Misschien voor mensen die door ziekte bedlegerig zijn?

Daar kun je gelijk in hebben. Toch associeer ik die situatie eerder met een extra bed in de woonkamer/ plek om te kunnen liggen in de woonkamer. Meer mogelijkheid om sociaal te zijn, slaapkamer is meer privé en afgesloten. Hangt er natuurlijk ook weer van af hoeveel ruimte er is in een woonkamer en hoe ziek iemand (behoefte aan privacy). Mijn moeder heeft jarenlang geregeld een bed in de woonkamer gehad.

Ik ben niet ziek of gebrekkig, maar wel graag lui 😜 In de ochtend niet gelijk actief hoeven zijn, maar nog even lezen (mijn krant ligt niet buiten, die is digitaal) met een kop koffie, heerlijk! 

Niet dat ik dat doe, ik ben alleenstaande moeder van een kind van 3. Maar ooit, als de kinderen groot zijn en ik een leuke partner heb gevonden die mij die koffie brengt én als ik genoeg geld heb voor zo'n huis. Wie weet. 

Meesje schreef op 22-09-2024 om 16:34:

Ik ben niet ziek of gebrekkig, maar wel graag lui 😜 In de ochtend niet gelijk actief hoeven zijn, maar nog even lezen (mijn krant ligt niet buiten, die is digitaal) met een kop koffie, heerlijk!

Niet dat ik dat doe, ik ben alleenstaande moeder van een kind van 3. Maar ooit, als de kinderen groot zijn en ik een leuke partner heb gevonden die mij die koffie brengt én als ik genoeg geld heb voor zo'n huis. Wie weet.

Hahaha dit dus eigenlijk. Nu ben ik niet alleenstaand maar ook met partner is in bed blijven er niet bij in de ochtend helaas.

Dat is dus mijn ideale zaterdagochtend. Nog even terug in bed met een kopje koffie en de krant.
Dus kom maar op met dat uitzicht 😍

Meesje schreef op 22-09-2024 om 16:34:

Ik ben niet ziek of gebrekkig, maar wel graag lui 😜 In de ochtend niet gelijk actief hoeven zijn, maar nog even lezen (mijn krant ligt niet buiten, die is digitaal) met een kop koffie, heerlijk!

Niet dat ik dat doe, ik ben alleenstaande moeder van een kind van 3. Maar ooit, als de kinderen groot zijn en ik een leuke partner heb gevonden die mij die koffie brengt én als ik genoeg geld heb voor zo'n huis. Wie weet.

Ik heb in mijn slaapkamer op een ladenkast een thee/koffie station gemaakt. De waterkoker staat op een timer. Ik hoef alleen nog maar in te schenken 's morgens.

Dees! schreef op 22-09-2024 om 20:12:

Dat is dus mijn ideale zaterdagochtend. Nog even terug in bed met een kopje koffie en de krant.
Dus kom maar op met dat uitzicht 😍

Maar dan zit je de krant te lezen. Dan zie je dat uitzicht toch niet

Ik lees lekker de krant aan de eettafel. Op papier, voor me uitgespreid. In bed lijkt me dat niks! Het stel dat voor ons in deze woning zat had een kleine eettafel bij het voorraam vanwege het uitzicht. Met een gezin was dat niet handig, maar nu we meestal weer met twee zijn, hoeft de eettafel niet naar het raam. Want ik lees de krant, of ik kijk naar de cavia's. Soms kijk ik even de achtertuin in. Maar een bed met uitzicht als ik een krant bij de hand heb, staat niet bovenaan mijn wensenlijstje.

Dees! schreef op 22-09-2024 om 20:12:

Dat is dus mijn ideale zaterdagochtend. Nog even terug in bed met een kopje koffie en de krant.
Dus kom maar op met dat uitzicht 😍


Maar op zaterdagochtend is de boer misschien aan het hooien, en die heeft dan ook een uitzicht van iemand die vanuit d'r bed met een kop koffie naar buiten tuurt....o nee iemand die vanuit d'r bed de krant leest. 

Ik zou nekpijn krijgen als ik de krant in bed zou lezen. Het licht komt van de overkant van het bed (in het Funda-huis), dan zou ik een leeslampje moeten gebruiken....en dan zit je met je pon in de schijnwerper.


Grapjuh

jeetje wat een discussie over zo'n slaapkamer. Laat iedereen lekker doen wat zij/hij fijn vindt. 

mooi warm ingericht huis. Ik vraag me alleen wel af waarom je 3 wc's op een rij wilt (op de foto staan er 2 maar op de plattegrond 3)

https://www.funda.nl/detail/koop/amersfoort/huis-hogeweg-75/43631598/ 

579_1080.jpg

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.