Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda? DEEL 2

Altijd leuk, pareltjes van Funda.

Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!

Link naar deel 1:

https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627

Friezinnetje schreef op 23-09-2023 om 11:42:

hier zou ik heel blij van worden!
https://www.funda.nl/koop/kockengen/huis-42224109-spengen-45/?utm_source=facebook&utm_medium=social_organic&utm_campaign=binnenkijkers_2023&fbclid=IwAR2Q__GZO7fXBQUpTYZG4rzKn9BvTIeXMCODUf3MjA-dwQZp1K4w3GKzhUQ

Ik vind het echt heel sfeervol en mooi. Van de keukenkasten ben ik niet kapot, dat zogenaamde verouderde. Het zier eruit alsof er in geen jaren een lapje over de frontjes is gehaald.

545_2160.jpg

En hier zou ik 2 scharnierende glazen deuren in plaatsen. Hou niet van zeiknatte wc's die je na het douchen moet drogen.
De oude deuren als schuifdeuren gebruiken, garage, vind ik ook erg leuk gedaan.

557_2160.jpg

De foto van de badkamer komt niet overeen met de plattegrond.

583_2160.jpg

Fleurtje_5 schreef op 23-09-2023 om 12:16:

[..]

Prachtig. Maar toch ook jammer van de ruimte daarboven.

547_1440.jpg

Mooie ruimte voor thuiswerken of hobby

mut

mut

23-09-2023 om 14:44

er zitten 2 badkamers is.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 23-09-2023 om 12:40:

[..]

Mooie ruimte voor thuiswerken of hobby

Dat gedeelte wel, maar het gedeelte waar alleen kroonluchters hangen bedoelde ik. Het ziet wel mooi uit, maar verder heb je aan dat gedeelte niet veel en in de winter zullen de stookkosten oplopen. En dat raam kan men niet open zetten of men moet op een ladder klimmen.

SophieHowl schreef op 23-09-2023 om 16:24:

[..]

De kleur koraalroze? Kunst? Antieke meubels?

in alle kamers is wel iets roze idd. 

Fleurtje_5 schreef op 23-09-2023 om 19:20:

[..]

Dat gedeelte wel, maar het gedeelte waar alleen kroonluchters hangen bedoelde ik. Het ziet wel mooi uit, maar verder heb je aan dat gedeelte niet veel en in de winter zullen de stookkosten oplopen. En dat raam kan men niet open zetten of men moet op een ladder klimmen.

Het is gebouwd in 2006 en heeft energielabel A. 

Isolatie

Volledig geïsoleerd

Verwarming

Cv-ketel, muurverwarming, open haard en gedeeltelijke vloerverwarming

Friezinnetje schreef op 23-09-2023 om 11:37:

https://www.funda.nl/koop/rotterdam/appartement-88697221-mathenesserlaan-371-a/?utm_source=facebook_feed&utm_medium=social_organic&utm_campaign=binnenkijkers_2023&fbclid=IwAR2mPKAhY7mEpkGYyxON3zdppzpbIJDM_FFnLspD0HknHBCeUrRkv61Bro4

Wat is de gemene deler in alle ruimtes in dit pand?

Jemig, die kamer beneden (kinderkamer) met dat ene miezerige raam in het plafond. Je zou er depressief in worden zeg, in zo’n kamer. Boven is het echt heel mooi, maar beneden is het zo donker. Ook de overige kamers met die kleine raampjes langs het plafond alleen maar. Ik mis uitzicht! 

BlairW schreef op 24-09-2023 om 07:53:

[..]

Jemig, die kamer beneden (kinderkamer) met dat ene miezerige raam in het plafond. Je zou er depressief in worden zeg, in zo’n kamer. Boven is het echt heel mooi, maar beneden is het zo donker. Ook de overige kamers met die kleine raampjes langs het plafond alleen maar. Ik mis uitzicht!

125_1440.jpg

Ik vind het nog wel mee vallen.  Als de kindjes slapen is het beter dat er minder licht binnen schijnt. Toch?

089_1440.jpg

Niet veel daglicht, maar wel mooi verlicht.

050_1440.jpg

Ook een raam in het plafond, Voor een badkamer best mooi. Maar dat raampje waar de jalouzie voor hangt, kan dan vast niet open.

021_1440.jpg

Zijn dit (in vloer voor de deur) de plafondramen?

031_1440.jpg

En dan is dit het plafondraam van boven de badkuip. Wel licht-doorlatend maar volgens mij, niet door heen-kijkend.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

24-09-2023 om 08:24

Mijn voornaamste zorg, angst, bij dat huis is dat je in de (slaap)kelder/kinderkamer gee goede vluchtweg hebt bij brand. Want geen raam.

Coreopsis schreef op 24-09-2023 om 08:24:

Mijn voornaamste zorg, angst, bij dat huis is dat je in de (slaap)kelder/kinderkamer gee goede vluchtweg hebt bij brand. Want geen raam.

059_1440.jpg

Daar heb je gelijk in, maar dat heb ik dus bij zolderkamers. Juist dan nog meer, ook al is er een raam of dakraam. 

De kamers in de kelder hebben een rooster voor de hoog gelegen raampjes (dat is wel goed tegen inbrekers). Misschien dat de roosters van binnen uit ontgrendelt kunnen worden?  Maar mocht er brand komen kunnen ze hopelijk wel de trap nemen.

ps Het lijkt me in warme zomers wel lekker koel in de benedenverdieping.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.