Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat ik me al heel lang afvraag...

... waar moet je eigenlijk een keukenmes weggooien? Ik woon al enige decennia op mezelf en heb in die tijd het een en ander aan messen versleten. Die staan in de keuken in een pot helemaal niks te doen omdat ik ze niet meer gebruik, maar ook niet weet wat ik ermee moet. Wat doen jullie met messen die je niet meer gebruikt?

Apiejapie schreef op 23-10-2021 om 13:18:

[..]

Wekelijks? Jee wat vaak. Wij hebben hier met 6 mensen maar 4 kliko's per jaar. Wel wordt plastic apart opgehaald, weet niet of jij dat in de grijze moet doen?

Wij hebben alleen maar een grijze bak, daar gaat ook ons tuinafval in en dat is héél veel in 'n bosomgeving. 

MMcGonagall schreef op 23-10-2021 om 12:03:

[..]

Ik heb een bank en twee fauteuils die ik naar het grof vuil wil hebben. Dat is gratis tot 1 kuub, dus een halve bank. Voor de rest komt er volgens mij 60 euro per kuub bij. Ophalen kost ook veel geld. Ik ben er nog niet aan toe om 300 euro te betalen voor het afvoeren van wat meubels en ben echt benieuwd hoe anderen dat doen. Dat dumpen snap ik wel. Ook niet iedereen heeft een trekhaak en aanhanger, of 300 euro extra voor het netjes weggooien.

Het mag in principe weg. De bank is uit 2004 en de fauteuils nog ouder, dus qua milieu heb ik er lang genoeg op gezeten

Wij proberen het meeste weg te brengen met de auto, eventueel met neergeklapte achterbank. En anders lenen we ergens een aanhangwagen (we hebben wel een trekhaak). Ik ga niet betalen voor het weggooien van meubels.Voor mensen die dit niet zelf kunnen regelen is het inderdaad een enorme uitgave.

Misschien kapot maken en in delen wegbrengen?

[..]

Wekelijks? Jee wat vaak. Wij hebben hier met 6 mensen maar 4 kliko's per jaar. Wel wordt plastic apart opgehaald, weet niet of jij dat in de grijze moet doen?

Wat ik me altijd afvraag: waarom rijstevlaai? Vind dat zo'n gekke combinatie. Je eet toch ook geen bamivlaai of couscousvlaai?

Zoete rijstverwerking, net als rijstepap en rijstebrij.

Jordgubbe schreef op 22-10-2021 om 20:19:

[..]

Wat ik me nou al jaren afvraag (en nooit de moeite genomen om echt tot actie over te gaan...): wat te doen met privacygevoelige papieren als je geen papierversnipperaar hebt?

Ik heb een plastic zak vol van de vorige keer dat ik mijn administratie heb opgeschoond en als ik nu even flink mijn best doe met opschonen, komt er weer een berg bij. Maar dan? Hoe kom ik er vanaf? Hoe doen jullie dat?

Misschien spuit 11, want ik heb de rest niet helemaal gelezen. Ik scheur het in heel veel snippers en gooi het in etappes in de vuilnisbak in de keuken, meestal gooi ik meteen de koffieprut uit mijn espressomachine erover, natte bruine drap, dus dat wordt te goor om nog uit te pluizen. Niet teveel tegelijk (niet dat ik zoveel tegelijk versnipper trouwens) anders wordt het onderste niet vies genoeg. 

redbulletje schreef op 23-10-2021 om 14:20:

[..]

Wij hebben alleen maar een grijze bak, daar gaat ook ons tuinafval in en dat is héél veel in 'n bosomgeving.

Dan kan ik me wel voorstellen dat je m vaak aan de weg hebt staan. Wel zonde dat het zo slecht gescheiden kan worden bij jullie.

Modetrends? wat denk je van alle modemerken die ieder jaar weer minstens evenveel en liever nog meer verkopen dan het jaar daarvoor. Als de shirts blauw blijven met V-hals en rechte mouw lukt dat niet, dus dan zorg je minstens voor shirts met een ronde hals, en met veel reclame er om heen we trappen er in

Dat op een of andere manier de mode bij alle modehuizen gewoon hetzelfde is.

nlies schreef op 24-10-2021 om 17:54:

Modetrends? wat denk je van alle modemerken die ieder jaar weer minstens evenveel en liever nog meer verkopen dan het jaar daarvoor. Als de shirts blauw blijven met V-hals en rechte mouw lukt dat niet, dus dan zorg je minstens voor shirts met een ronde hals, en met veel reclame er om heen we trappen er in

Ja, maar ik snap dus niet dat er blijkbaar zo veel mensen in trappen? Als het zo'n jaar is waarbij de kleuren mij niet staan ofzo, dan sla ik een jaartje over. Kleren gaan wel meer dan een seisoen mee. Ik zou het prettiger vinden als er elk jaar bredere keus was, aan mij zouden ze dan meer verkopen want 'iets nieuws' vind ik elk jaar wel leuk, maar als er niks is dat leuk genoeg is dan maar niet. Dus dankzij mode sla ik vaker over zegmaar.

[..]

[...]

Wat ik me altijd afvraag: waarom rijstevlaai? Vind dat zo'n gekke combinatie. Je eet toch ook geen bamivlaai of couscousvlaai?

Maar wel griesmeelpudding.

Van dezelfde gries als waarvan mie en couscous van zijn gemaakt (dat wist ik ook niet, maar net de ingredienten opgezocht. Alle drie bevatten alleen "harde tarwegries" -bij de een als meel bij de ander niet, maar dit als enige ingredient).

Hier wordt geschreven: "Couscous is een griesmeel van harde tarwe of gierst. Eigenlijk zijn het ieniemini bolletjes van pasta. " https://chickslovefood.com/lesje-graansoorten/

[..]

Als het als bedrijfsafval wordt opgehaald zit er ook geen apart plastic bij, dus echt álles in de grijze kliko. Als jij alles bij elkaar optelt (groen, grijs, oranje) kom je ook aan veel meer dan 4 kliko’s dan. 

Mevrouw75 schreef op 24-10-2021 om 22:32:

[..]

Als het als bedrijfsafval wordt opgehaald zit er ook geen apart plastic bij, dus echt álles in de grijze kliko. Als jij alles bij elkaar optelt (groen, grijs, oranje) kom je ook aan veel meer dan 4 kliko’s dan.

Dat zeg ik toch, dat bij mij plastic apart is. Als dat erbij zou zijn, zou ik inderdaad meer hebben. Maar gewoon restafval (plastic, glas, tuinafval en papier lever ik apart in. Het oude brood en appelschillen ed gaan naar het hertenkamp) heb ik weinig. Je kunt natuurlijk zelf keuze maken om wat te scheiden of alles in één container te doen. Denk dat het ook veel ligt aan de prijs die je per lediging betaalt. Bij mijn zus kost 1 keer grijze kliko legen zelfs 19,50. Dan denk je wel 3 keer na of het wel in de grijze bak moet of dat je ook gratis gescheiden in kunt leveren.

Apiejapie schreef op 25-10-2021 om 08:05:

[..]

Dat zeg ik toch, dat bij mij plastic apart is. Als dat erbij zou zijn, zou ik inderdaad meer hebben. Maar gewoon restafval (plastic, glas, tuinafval en papier lever ik apart in. Het oude brood en appelschillen ed gaan naar het hertenkamp) heb ik weinig. Je kunt natuurlijk zelf keuze maken om wat te scheiden of alles in één container te doen. Denk dat het ook veel ligt aan de prijs die je per lediging betaalt. Bij mijn zus kost 1 keer grijze kliko legen zelfs 19,50. Dan denk je wel 3 keer na of het wel in de grijze bak moet of dat je ook gratis gescheiden in kunt leveren.

Oh, sorry, je stelde een vraag, dus ik dacht: ik beantwoord hem even. 
(Bij ons mag je de herten van het hertenkamp helemaal niks geven). 

Wieder

Wieder

25-10-2021 om 08:38 Topicstarter

Mevrouw75 schreef op 25-10-2021 om 08:33:

[..]

Oh, sorry, je stelde een vraag, dus ik dacht: ik beantwoord hem even.
(Bij ons mag je de herten van het hertenkamp helemaal niks geven).

Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat er hertenkampen zijn waar dat wel mag.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.