Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat ik me al heel lang afvraag...

... waar moet je eigenlijk een keukenmes weggooien? Ik woon al enige decennia op mezelf en heb in die tijd het een en ander aan messen versleten. Die staan in de keuken in een pot helemaal niks te doen omdat ik ze niet meer gebruik, maar ook niet weet wat ik ermee moet. Wat doen jullie met messen die je niet meer gebruikt?

Hinoki schreef op 23-10-2021 om 05:19:

Ik doe voor de veiligheid eerst wat keukenpapier en daarna wat aluminiumfolie om het snijblad. Daarna bij het restafval. Liefst nog in een gesloten eierdoos ofzo.
Dat klinkt wellicht wat neurotisch. Maar ik heb dus ooit eens een gebroken koffiekopje in een prullenbak gegooid en daar heeft iemand zich lelijk aan open gehaald. Sindsdien wil ik de mogelijkheid op een slagaderlijke bloeding zo gering mogelijk houden. Better safe than sorry.

Niet neurotisch maar heel goed!

De vuilnismannen zullen je dankbaar zijn.

Ik doe kapotte kopjes, glazen en andere scherpe dingen in een leeg melkpak, om te voorkomen dat iemand, incl. ikzelf zich er aan snijdt.

Persoonlijke papieren scheur ik doormidden en doe ik in de papierbak.

Kaartjes achter de patiënt zijn volgens mij bedoeld om de overige patiënten de ogen uit te steken: kijk eens hoeveel kaartjes ik heb gekregen, wat ben ik populair.

Bladblazers zijn bedoeld om mensen zonder leven een zinloze dagtaak te geven.

Herfstappeltaart schreef op 23-10-2021 om 07:36:

[..]

Niet neurotisch maar heel goed!

De vuilnismannen zullen je dankbaar zijn.

Vuilnismannen zetten de kliko op de vuilniswagen en komen helemaal niet meer in aanraking met de inhoud van je vuilnis.

Die mode en trends vind ik ook irritant. Hier in de straat is een (origineel) jaren dertig huis vergupt door de houten witte kozijnen te vervangen door zwarte van kunststof. Als ik in de naburige nieuwbouwwijk naar binnen gluur, zien bijna alle huizen er hetzelfde uit: hoekbank, zwarte keuken met kookeiland, laminaat of pvc op de vloer. Het wordt allemaal een eenheidsworst, want als je iets anders wilt is dat lastig te krijgen.
Dat geldt ook voor kleding. Ik ben op zoek naar een winterjas, maar in de huidige mode (donsachtige jacks of mantels) zie ik eruit als een Michelinmannetje. Mijn oude wollen winterjas heb ik drie jaar geleden gekocht, net als heel veel anderen. Ik ben er nu zo op uitgekeken.

Picunia schreef op 23-10-2021 om 09:24:

Die mode en trends vind ik ook irritant. Hier in de straat is een (origineel) jaren dertig huis vergupt door de houten witte kozijnen te vervangen door zwarte van kunststof. Als ik in de naburige nieuwbouwwijk naar binnen gluur, zien bijna alle huizen er hetzelfde uit: hoekbank, zwarte keuken met kookeiland, laminaat of pvc op de vloer. Het wordt allemaal een eenheidsworst, want als je iets anders wilt is dat lastig te krijgen.
Dat geldt ook voor kleding. Ik ben op zoek naar een winterjas, maar in de huidige mode (donsachtige jacks of mantels) zie ik eruit als een Michelinmannetje. Mijn oude wollen winterjas heb ik drie jaar geleden gekocht, net als heel veel anderen. Ik ben er nu zo op uitgekeken.

Ik vind dat juist mooi die trends van nu. Echt helemaal mijn smaak. Mijn zoon heeft een huis gekocht en wij zijn het aan het opknappen. Inderdaad een hoekbank, de keuken wordt zwart met wit en pvc op de vloer boven en beneden. Wij waren al blij dat er geen glas in lood ramen in zaten want die zouden we er gelijk uit gesloopt hebben. Iemand in de straat heeft dat nog.

watertoren schreef op 23-10-2021 om 09:23:

[..]

Vuilnismannen zetten de kliko op de vuilniswagen en komen helemaal niet meer in aanraking met de inhoud van je vuilnis.

Dit. 

watertoren schreef op 23-10-2021 om 09:23:

[..]

Je moest eens weten hoe vaak er zakken naast de kliko staan of half er uit steken....

Herfstappeltaart schreef op 23-10-2021 om 09:49:

[..]

Je moest eens weten hoe vaak er zakken naast de kliko staan of half er uit steken....

Zakken die naast de kliko staan worden hier niet meegenomen dus dat doet men ook niet meer. Er steken inderdaad wel vaak wat zakken uit sinds hier het restafval nog maar 1 keer per maand opgehaald wordt.

watertoren schreef op 23-10-2021 om 09:55:

[..]

Zakken die naast de kliko staan worden hier niet meegenomen dus dat doet men ook niet meer. Er steken inderdaad wel vaak wat zakken uit sinds hier het restafval nog maar 1 keer per maand opgehaald wordt.

Dan zijn ze hier nog schappelijk want ze nemen ze mee.

[..]

Dat doen wij hier ook, goed volproppen en de laatste vuilniszak er nog bovenop met 'n deksel open. Dat is hier gewoon geaccepteerd. 

watertoren schreef op 23-10-2021 om 09:55:

[..]

Oh wow, da's wel heel weinig! Hier gelukkig wekelijks, maar wij hebben alleen maar een grijze kliko waar alles in gaat. In het buitengebied wordt het als bedrijfsafval opgehaald. 

In tijden van veel tuinafval zoals in de herfst en/of snoei/maaiperiode zitten de kliko's allemaal overvol. 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

23-10-2021 om 10:10

[..]

Dat nemen ze hier niet mee. Je betaalt per leging van een container een vast bedrag. Scheiden van afval loont hier dus enorm.  Kunst is om je grijze container zo efficiënt mogelijk te vullen.  Als het deksel open/omhoog staat hoeven ze officieel ook niet te legen,  maar dat doen ze wel. De grijze container kan 10x per jaar worden geleegd.

Ik woon samen met een puber,  mijn grijze container gaat binnenkort voor de derde of vierde keer dit jaar aan de weg. 

Bij familie in een andere gemeente betaal je per kilogram.  Dus goed scheiden loont daar ook.

Mallebeppie schreef op 23-10-2021 om 10:10:

[..]

Dat nemen ze hier niet mee. Je betaalt per leging van een container een vast bedrag. Scheiden van afval loont hier dus enorm. Kunst is om je grijze container zo efficiënt mogelijk te vullen. Als het deksel open/omhoog staat hoeven ze officieel ook niet te legen, maar dat doen ze wel. De grijze container kan 10x per jaar worden geleegd.

Ik woon samen met een puber, mijn grijze container gaat binnenkort voor de derde of vierde keer dit jaar aan de weg.

Bij familie in een andere gemeente betaal je per kilogram. Dus goed scheiden loont daar ook.

Hier betalen we nog niks extra's voor het ophalen. We hebben een groene en een grijze kliko en die worden per week om en om opgehaald.

Hier betaal je ook per leging van het restafval. Ik geloof dat het 7,50 euro kost. Bij mij zit hij elke maand wel vol.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.