Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Was boven of beneden

Het lijkt erop dat partner en ik eind februari de sleutels van ons huis krijgen. Er moet een hoop aan gebeuren dus er zijn nogal wat discussies over wat waar en waarom. Heftigste discussie is die over de was. Naast de badkamer boven zit een perfect stukje voor een wasmachine en droger. Vriend wil was beneden doen. Het past allebei. 

Peiling

Wasmachine op de verdieping van de slaapkamer of de verdieping van de tuin met droogmolen?
52 stemmen
54%
46%

Wij hebben de wasmachine en droger in de bijkeuken. Beneden dus. Vooral 's zomers vind ik dat ideaal, want ik droog de was het liefst buiten. Ik merk ook dat ik bijvoorbeeld gemakkelijker 'even tussendoor' de was uit de droger haal en opvouw of vanuit de wasmachine naar de droger transporteer. In ons vorige huis stond het boven en vergat ik geregeld dat de wasmachine of droger klaar was en kon ik als ik naar bed wilde dat ding eerst nog gaan legen. Ik kom heel geregeld in de bijkeuken, dus nu merk ik het wel als er daar wat klaar is.

Het heeft allelei voor en nadelen 
Heb je de was altijd boven op rekjes of in droger en vouw je alles daar en heb je de kasten daar, dan zou ik hem boven zetten 
Wil je de was buiten hangen (vooral met mooi en droog weer) dan is beneden handiger

Ik heb hem beneden in de bijkeuken 

MelMel

MelMel

16-10-2024 om 10:18 Topicstarter

Hmmm - het inzicht dat je er beneden wat makkelijker iets aan doet had ik nog niet gehad - dat is wel een goede.

We zijn trouwens met twee volwassenen, geen kinderen, ik ben gewen alles aan de lijn of aan rekjes te drogen, hij is een droger gewend maar wil liever buiten drogen. Schoonmaakster doet de strijk. Boven zou daar een handige slaapkamer voor zijn.

Niet in de badkamer. 

Ik heb een grote zolder en daar staat de wasmachine en de droger. De droger gebruik ik alleen voor handdoeken, theedoeken enz. Verder heb ik waslijnen hangen op zolder met kleerhangers voor jurken, truitjes enz. Ik droog de was nooit buiten (mijn moeder deed dat altijd wel) Ten eerste doe ik dat niet vanwege vogelpoep en dan kun je het weer opnieuw gaan wassen of het gaat ineens regenen n dan moet je alles er weer af gaan halen. Ten tweede vind ik het zonde van mijn mooie tuin. Ik wil niet tegen was aan zitten kijken als ik in de tuin zit. 

Ik droog de was ook nooit buiten vanwege vogelpoep en het vaak onstabiele weer. Ik heb een logeerkamer waarvan een groot raam wagenwijd open kan. Daar staat een uitklap-droogrek en het staat dan toch in de frisse lucht te drogen.
Dit is dezelfde verdieping als waar de wasmachine en droger staan. In de droger gaan lakens, handdoeken e.d. Geen kleding.

Wij hebben niet zoveel ruimte en de wasmachine en droger staan boven in de badkamer. Aan de ene kant handig, alle was na douchen kan gelijk in de wasmand/ wasmachine. Aan de andere kant vergeet ik dus regelmatig dat ik nog een was in de machine heb zitten. Tot dat ik ga slapen en mijn tanden ga poetsen en dan de wasmachine zie... 
En in de zomer droog ik alles buiten en dat is wel een gesleep. 

hier een zolder die altijd warm en droog is, plus de wasmachine staat er ook. 

Beneden in de bijkeuken wat mij betreft. Ik heb geen droger en droog de was buiten aan een droogmolen. Zo hoef ik dus niet met natte was naar beneden te sjouwen. In de bijkeuken heb ik ook een werkblad om de was op te vouwen. Met kleine kinderen is het ook handiger. Dan kun je terwijl ze aan het spelen zijn en nog wat toezicht nodig hebben tussendoor wat aan de was doen. 

 De wasmachine op de plek waar je de was gaat ophangen of drogen. Ik zou er nog eens goed over nadenken of dat inderdaad buiten gaat zijn.

Boven. Daar kleed ik me aan of uit, daar staan alle kasten. Ik zou er weinig zin in hebben steeds met vuile of schone was trap op trap af te gaan.

Ik denk dat beide opties prima zijn met z'n eigen voor- en nadelen.
Daarom zou ik het ook af laten hangen van het feit of ik een van de ruimtes makkelijk voor iets anders kan gebruiken. En dan de wasmachine en droger zetten in de ruimte waar minder makkelijk iets anders kan.

Ik heb de was hoog boven de tuin hangen, dus droog graag buiten. Heerlijk fris. De machine staat ook boven, de rekjes voor binnen drogen ook. Voor mij dus glashelder: boven.
Als ik beneden in de tuin zou drogen zou ik denk ik de machine beneden willen.

Maar wie doet het meest de was? Ik vind dat degene die het vaakst de was ophangt de zwaarste stem heeft.

Hier staat de wasmachine beneden, die kon niet echter op een andere plek staan. Ik sleep dus de vieze was naar beneden en de schone naar boven. Ik zou er een groot voorstander van zijn om de wasmachine zo dicht mogelijk bij je kledingkast te zetten. Ik droog de was ook bij voorkeur buiten, maar dat kan niet altijd. Eens met eerdere poster, diegene die de was doet, beslist.

De plek het dichtste bij wasmachine en kast, en als beiden op een andere verdieping staan dan het dichtste bij de wasmachine. Met natte was zeulen is minder vervelend dan met droge was.

Ik heb mijn was altijd in mijn waskamertje naast de wasmachine.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.