Huis, tuin en keuken
MidasWolf
21-09-2024 om 21:16
Uitzicht vanaf je huis.
Hoe is het uitzicht vanaf je huis, geïnspireerd vanuit het Funda topic.
In een koophuis, in hoeverre speelt dit wel/niet mee bij het kopen van een huis.
Ik zelf woon in een huurhuis.
amarna
23-09-2024 om 00:35
Vanuit mijn appartement op de 4e verdieping over het Rotterdamse Zuiderpark.
Mukske
23-09-2024 om 10:30
Hier een twee onder eenkapper aan een doorgaande weg die alleen in de spits wat druk is. Aan de achterzijde wordt de tuin van die van de achterburen dmv een brandgang gescheiden. Achterburen hebben vanaf de bovenverdieping zicht op onze tuin maar ze hebben allemaal rolluiken en die zijn altijd dicht.
Aan de voorzijde heerlijk vrij uitzicht want geen overburen.
Voortuin grenst aan trottoir, daarna een groenstrook, dan door een groenstrook gescheiden rijbanen, weer groenstrook, fietspad, opnieuw groenstrook, wandelpad en hondenuitlaatstrook en daarachter, verstopt in het groen, het spoor. Binnenkort wordt er zelfs (op enige afstand van ons huis) een omheinde speelplek voor honden gerealiseerd. Buiten de spits is het hier lekker rustig maar toch levendig.
Ook nooit parkeerproblemen want zowel aan de huizenkant als aan de overkant kan (gratis en zonder vergunning) geparkeerd worden.
Ook fijn voor visite😬
MRI
23-09-2024 om 10:43
Ik kijk uit op een kerk uit 1250 aan de ene kant en aan de andere kant op een oud stadscentrum met middeleeuws stadhuis en een andere kerk.
Twinski
23-09-2024 om 11:06
Poezie schreef op 22-09-2024 om 23:36:
[..]
Waarom dit nou weer? Ik schreef eerder dat ik het je van harte gunde. Jammer dit.
Je gaf aan dat je het erg vond dat deze woning niet aan ouderen is verkocht en je ging niet in op de verklaringen die ik aandroeg. Integendeel. Je haalde er zelfs een bestemmingsplan bij. Om nu een herhaling van zetten te voorkomen wil ik je verder helpen. Dat is niet jammer, dat is behulpzaam. Scheefwonen is nu eenmaal fout en moet aangepakt worden.
Hoe is jouw uitzicht? Heb je ook een koopwoning in een voormalig knarrenhofje? Of wil je dat graag? Dan kan ik je een PB sturen als er hier weer 1 te koop staat. 55+ is wel handig.
Dewi-Sri2
23-09-2024 om 18:14
Ik woon bovenop een heuvel en heb aan twee kanten vrij uitzicht op een glooiende vallei met vijftig tinten groen. Aan de twee andere kanten ligt de rest van mijn grote tuin. Echte buren (op kijkafstand dus) heb ik niet, ik zit volkomen vrij.
Wij hebben dit huis juist gekocht vanwege het uitzicht. De muren van de woonkamer/keuken bestaan aan de zuid- en oostzijde vrijwel geheel uit glazen schuifpuien.
Als ik 's morgens wakker word, kan ik vanuit de slaapkamer in de tuin het beestenspul van de naaste buren (kippen, konijnen) zien rondhuppelen, want die ontsnappen elke dag , en verder vaak hazen, reeën, vosjes, fazantenkoppels en onze vaste familie eksters. Ik wil hier nooit meer weg!
Poezie
23-09-2024 om 18:20
Twinski schreef op 23-09-2024 om 11:06:
[..]
Je gaf aan dat je het erg vond dat deze woning niet aan ouderen is verkocht en je ging niet in op de verklaringen die ik aandroeg. Integendeel. Je haalde er zelfs een bestemmingsplan bij. Om nu een herhaling van zetten te voorkomen wil ik je verder helpen. Dat is niet jammer, dat is behulpzaam. Scheefwonen is nu eenmaal fout en moet aangepakt worden.
Hoe is jouw uitzicht? Heb je ook een koopwoning in een voormalig knarrenhofje? Of wil je dat graag? Dan kan ik je een PB sturen als er hier weer 1 te koop staat. 55+ is wel handig.
Nee, ik gaf niet aan dat ik het erg vond dat die woningen niet aan ouderen zijn verkocht. Ik gaf aan dat dergelijke woningen uiterst geschikt zijn voor ouderen en dat de verhuurder verplicht is om ze te onderhouden. En ik woon uitstekend hoor, dus je hoeft me geen pb te sturen.
Twinski
23-09-2024 om 19:51
Poezie schreef op 23-09-2024 om 18:20:
[..]
Nee, ik gaf niet aan dat ik het erg vond dat die woningen niet aan ouderen zijn verkocht. Ik gaf aan dat dergelijke woningen uiterst geschikt zijn voor ouderen en dat de verhuurder verplicht is om ze te onderhouden. En ik woon uitstekend hoor, dus je hoeft me geen pb te sturen.
Je schreef:
'Wat erg dat ze die ouderenwoninkjes (voor veel geld) verkopen in een tijd waarin ze hoognodig zijn voor de doelgroep ouderen'. Dat vind ik enigzins tegenstrijdig met je eerdere reacties en deze laatste reactie.
Fijn om te lezen dat je uitstekend woont. Dat zou ik ook wel willen, zo zonder schuldgevoel kunnen wonen als scheefwoner. Ik kijk nog steeds rond op Funda, maar het blijft een moeilijke markt.
Rockstar
23-09-2024 om 21:42
Twinski schreef op 23-09-2024 om 19:51:
[..]
Je schreef:
'Wat erg dat ze die ouderenwoninkjes (voor veel geld) verkopen in een tijd waarin ze hoognodig zijn voor de doelgroep ouderen'. Dat vind ik enigzins tegenstrijdig met je eerdere reacties en deze laatste reactie.
Fijn om te lezen dat je uitstekend woont. Dat zou ik ook wel willen, zo zonder schuldgevoel kunnen wonen als scheefwoner. Ik kijk nog steeds rond op Funda, maar het blijft een moeilijke markt.
Hoe kan je nou scheefwonen in iets wat geen sociale huur is? Zolang het geen sociale huur is mag je wonen waar je wil hoor. Ik woon ook alleen in een woning waar een heel gezin in kan, shoot me. Ik betaal toch echt die huur helemaal zelf dus dat gezin heeft toch echt dikke vette pech.
Rockstar
23-09-2024 om 21:44
ToetieToover schreef op 22-09-2024 om 09:45:
Leuk om de verschillen te lezen! Ik houd heel erg van ‘natuur kijken’, de (water-)vogelsoorten, insecten, reptielen, amfibieën, en als het bos kaler wordt, kan ik de vos en de reetjes weer spotten. Maar sommige mensen houden van mensen kijken; ik had een familielid dat in de stad woonde en het fantastisch vond dat er zoveel mensen langsliepen. Daar moet ik niet aan denken. De huizen hier in de straat hebben kraak noch smaak maar dát boeit mij dan weer niet. Ik zie mijn eigen huis niet als ik erin zit en ook mijn huis is niks bijzonders
Ja! Ik vind mijn uitzicht (rustig, groen, weinig mensen of verkeer) dus fantastisch en een kennis die hier binnen stapte zei meteen “oh nee, hier zou ik nooit kunnen wonen, veel te stil. Je ziet geen mens!” Ik vind dat juist het beste deel haha!😆
Strijkstok
23-09-2024 om 22:00
Dewi-Sri2 schreef op 23-09-2024 om 18:14:
Ik woon bovenop een heuvel en heb aan twee kanten vrij uitzicht op een glooiende vallei met vijftig tinten groen. Aan de twee andere kanten ligt de rest van mijn grote tuin. Echte buren (op kijkafstand dus) heb ik niet, ik zit volkomen vrij.
Wij hebben dit huis juist gekocht vanwege het uitzicht. De muren van de woonkamer/keuken bestaan aan de zuid- en oostzijde vrijwel geheel uit glazen schuifpuien.
Als ik 's morgens wakker word, kan ik vanuit de slaapkamer in de tuin het beestenspul van de naaste buren (kippen, konijnen) zien rondhuppelen, want die ontsnappen elke dag , en verder vaak hazen, reeën, vosjes, fazantenkoppels en onze vaste familie eksters. Ik wil hier nooit meer weg!
Dit klinkt echt hemels!
Dewi-Sri2
23-09-2024 om 22:52
Strijkstok schreef op 23-09-2024 om 22:00:
[..]
Dit klinkt echt hemels!
Het ìs hemels. We wonen hier nu twee jaar, en echtgenoot en ik knijpen elkaar regelmatig in elkaars armen om ons ervan te overtuigen dat dit allemaal echt waar is.
Deze zomer hadden we velden vol zonnebloemen voor onze neus. Zo mooi, je kunt je het uitzicht niet voorstellen. Nu zijn we een paar maanden verder: de bloemen zijn al een tijd uitgebloeid en allemaal zwart geworden. We kijken nu uit op een soort kerkhof, maar ik klaag er niet over. Dit hoort er ook bij. We hopen intussen dat "onze" boer volgend jaar geen mais gaat planten, maar weer iets van haver of zo. Zo mooi groen in het begin, en bijna goud later.
Twinski
23-09-2024 om 22:59
Rockstar schreef op 23-09-2024 om 21:42:
[..]
Hoe kan je nou scheefwonen in iets wat geen sociale huur is? Zolang het geen sociale huur is mag je wonen waar je wil hoor. Ik woon ook alleen in een woning waar een heel gezin in kan, shoot me. Ik betaal toch echt die huur helemaal zelf dus dat gezin heeft toch echt dikke vette pech.
Naja, zo kun je er ook in staan. Ik vind het belangrijk om in gesprek te blijven en begrip te tonen voor de visie van Poezie.
Ik heb helaas een kluswoning gekocht zonder rekening te houden met de oorspronkelijke doelgroep van die wijk. Maar er waren, naast de leeftijd van de vele huurders, ook nog lokalo's, die vonden dat ik mede bijdraag aan de woningverdringing voor 'onze mensen'. Het voelt allemaal als een warm bad.
Pimpelmees67
23-09-2024 om 23:04
Oude dijkwoning hier. Vrijstaand. Achtertuin grenst aan rivier met daarin flink eiland van riet. Dus veel vogels, ook ijsvogels gesignaleerd deze zomer. En heel af en toe zwemt er een bever voorbij.
Aan de voorkant een vrij drukke dijk. Daar achter polder met wat huizen. Recht tegenover ons staat een huis onderaan de dijk dus dat belemmert het uitzicht niet.
Poezenmeisje
24-09-2024 om 00:03
Weilanden, een verre horizon en zo'n 40 kilometer verderop het nachtelijke "red light district" van de windmolens bij Meeden.
Tuinfluiter
24-09-2024 om 06:42
Twinski schreef op 23-09-2024 om 22:59:
[..]
Naja, zo kun je er ook in staan. Ik vind het belangrijk om in gesprek te blijven en begrip te tonen voor de visie van Poezie.
Ik heb helaas een kluswoning gekocht zonder rekening te houden met de oorspronkelijke doelgroep van die wijk. Maar er waren, naast de leeftijd van de vele huurders, ook nog lokalo's, die vonden dat ik mede bijdraag aan de woningverdringing voor 'onze mensen'. Het voelt allemaal als een warm bad.
Wij waren opzoek naar een senioren woning maar een kluswoning met label F lieten we echt links liggen. Als een woningverhuurder dat niet doet vind ik het juist goed dat een jonger iemand dat wel aanpakt. Hoop dat je er met plezier woont.
Op merkingen over woningverdringing pareer ik met de opmerking dat we in de randstad plaats hebben gemaakt voor hun kinderen. Maar dat gebeurt gelukkig niet heel vaak.