Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Uitzicht vanaf je huis.

Hoe is het uitzicht vanaf je huis, geïnspireerd vanuit het Funda topic.
In een koophuis, in hoeverre speelt dit wel/niet mee bij het kopen van een huis. 
Ik zelf woon in een huurhuis.

Ik zie helemaal niks momenteel; alles pikzwart, maar als de zon op is zag ik vroeger (tien jaar geleden) veel natuur, maar momenteel worden er veel huizen gebouwd voor arbeiders uit het oosten en zuiden dus het echt fijne is over. Doorlopende bouwgeluiden, 's zomers een hoop kabaal van mensen in die huizen die buiten gaan leven (in plaats van de vogels vroeger) en werkgeluiden en aan- en afvoer, dus weinig natuurbeleving meer.

Je moet wat overhebben voor groenten en fruit van een dubbeltje goedkoper.

Vanuit de keuken kijk ik op mijn voortuin van 5×5 m die volstaat met bloeiende planten en de oprit naar de garage met twee bomen. Daarachter een paar parkeerplaatsen, een straatje voor bestemmingsverkeer, de tuin van de overburen en de zijkant van hun huis en enkele bomen openbaar groen. 
Ik woon in een twee ondereenkap en aan de achterzijde is onze eigen groene tuin vol bloeiende planten, groene heg, gras en enkele bomen. Erachter tuinen van overburen met bomen en huizen.

Ik woon in een huurhuis aan de rand van de wijk en op een hoek.  Ook wij hebben enorm gebofd. De woonkamer kijkt uit op de ruime achtertuin, daarachter een brede strook gras, dan een rijtje struiken, dan een rustige weg en daarachter een sloot, een fietspad en daar weer achter een scholengemeenschap.Vrij uitzicht dus en geen inkijk.
Aan de voorkant heb ik de keuken en daar kijk ik op onze eigen oprit met auto, een brede straat en dan de oprit van de overburen. ook geen inkijk dus. Het is een hele groene wijk.

Wat weet jij toch altijd leuke vragen te bedenken MidasWolf!👌

Ik woon in een hoekhuis en kijk aan de voorkant uit op onze kleine voortuin, dan de stoep/straat, aan de overkant 3 bomen en een hoge struik en daarachter een parkeerveldje. Daaraan staan dan weer lage flatjes van de woningbouw, 3 hoog dus net zo hoog als de huizen. Aan de achterkant kijk ik uit op onze tuin en de kopse kant van het eerste huis van de rij haaks op ons. Geen inkijk daar verder. Het is een heerlijk rustige buurt, bijna nooit herrie vanuit de tuinen. 

uitzicht is qua privacy ruk. 50 woningen aan de overkant die naar me kunnen kijken en aan de achterkant waar de slaapkamer is 30. Wonen wel aan drukke straat dus altijd wat te zien. De oude mensen tegenover zitten heel de dag voor het raam of op balkon te koekeloeren. 

We hebben 25 jaar geleden oze locatie zelf mogen kiezen met het bouwen.
Aan de voorkant 2 grote bomen in een gemeentetuin en uitzicht op de overburen. Naast ons klein doorlopend straatje naar de dijk. 
Veel voetgangers dus voor ons huis om de dijk op te gaan. Onze hond is er erg  blij mee, die ligt altijd voor t raam met zijn kop op de vensterbank. Als ik mensen zeg waar ik woon is t vaak,ooo, waar die grote hond voor t raam ligt?  
Achter vrij uitzicht, op de dijk en een volkstuincomplex. Een Funda uitzicht dus
 Daarachter ligt een sportveld rechts dus wel savonds lampen van de velden. Op zich fijn,want anders is het echt zwart en zie je niets, behalve je bundel van je zaklamp, in de winter als je de hond uitlaat.

Aan de voorkant heb ik uitzicht op een parkeerplein vol bomen en de kerk aan de overkant. Het is een doodlopende straat, dus heel rustig. Naast de kerk is een mooi aangelegd park. 
Aan de achterkant is onze woonkamer en daar uitzicht op onze diepe, groene achtertuin. Daarachter een riviertje en een brede strook gemeentegroen vol hoge bomen en struiken. We hebben daar geen zij- of achterburen. 

Geen echt super Funda-uitzicht helaas, maar gelukkig ook nergens inkijk. Heel fijn is dat. 

Bovenwoning in Amsterdam. Ik vind het uitzicht op een binnentuin met katten interessanter dan een vergestrekt romantisch uitzicht De buren naast mij wil ik niet kunnen zien, maar met de buren tegenover mij heb ik minder problemen. Aan de straatkant zit in de woning tegenover mij meestal een Labradoodle voor het raam. Ik vind dat ik het daarmee heb getroffen qua uitzicht. In de binnentuin staan twee grote bomen, waardoor ik op mijn dakterras helemaal beschut zit en veel privacy heb. (De meeste buren hebben hun dakterras een verdieping hoger óp het dak, de mijne grenst aan mijn slaapkamer.)

Ik heb echt prachtig uitzicht vanaf mijn appartement hond ik zelf. Ik woon aan een soort doodlopen ruim hof met een binnentuin erin die vol staat met bomen (essen, ginkgo's en nog een paar waarvan ik de naam niet ken), Wisteria, vlinderstruiken, lavendel en allerlei ander gebloei waar ik de naam niet van weet. Elke keer als weer iets klaar is met bloeien komt er weer iers anders naar boven piepen zodat er bijna altijd bloemen bloeien. Er komt bijna niemand want alleen voetgangers kunnen via een ongemakkelijk paadje de binnentuin uit, dus doorgaand verkeer komt er nooit, alleen mensen die hier wat te zoeken hebben. Via dat paadje loop je meteen een natuurgebied in, wat ik ook vanaf mijn appartement zie. Dat is een en al groen maar er komt vooral veel leuk natuurgeprietpraat uit, zoals roepjes van speciale vogels, fazanten, kikkers, krekels, terwijl ik toch echt in een grote stad woon. En er lopen konijntjes, die lopen ook in de binnentuin. En elk jaar zitten er meerdere vogelnesten. Ik volg altijd het ekster nest en de scholekster die krijsend met haar beebje rond wandelt. In de herfst verkleuren de essen van rood naar geel, echt zo mooi. En er staan wat binnen waarvan ik de naam niet weet die knalgeel worden. Het uitzicht was hetgene waarvan ik dacht "jep! Dit wordt het!" toen ik ging kijken. 

Leuk om de verschillen te lezen! Ik houd heel erg van ‘natuur kijken’, de (water-)vogelsoorten, insecten, reptielen, amfibieën, en als het bos kaler wordt, kan ik de vos en de reetjes weer spotten. Maar sommige mensen houden van mensen kijken; ik had een familielid dat in de stad woonde en het fantastisch vond dat er zoveel mensen langsliepen. Daar moet ik niet aan denken. De huizen hier in de straat hebben kraak noch smaak maar dát boeit mij dan weer niet. Ik zie mijn eigen huis niet als ik erin zit en ook mijn huis is niks bijzonders

Wij zitten aan een doorlopende weg, met ruime voortuin en het resultaat is dat de huizen aan de overkant vrij ver weg staan. Achter hebben we een diepe en brede tuin. De achterburen hebben hele hoge hulst staan, en wij ook redelijk wat bomen, dus het lijkt net of wij aan het bos wonen. Ik hoop heel erg dat de ooit nieuwe achterburen die hulst laten staan en zo niet, dan plant ik dírect iets wat net zo dicht en hoog is. Of we moeten maar verhuizen.

Inkijk en dergelijke heeft wel mee gespeeld, maar met de weg voor hebben we wel een beetje concessie moeten doen. Liefst woon ik redelijk bewoond, maar ook ín het bos of bossige weilanden.

Als kind woonde ik in zo'n typische jaren 80 woonwijk, aan het park, en hoewel dat reuzegezellig was en voor een kind het aardse paradijs, vond ik het uitzicht aan de ene kant (die de wijk inkeek) verschrikkelijk lelijk. Ik kon me daar toen al over opwinden

Ik woon in een kleine hoekwoning in een voormalig knarrenhofje. Vanuit de keuken kijk ik op een pleintje met een boom en de voortuintjes van de buren. De huurwoningen in dit hofje worden nu verkocht als er een oudje weggaat. Ben blij dat ik dit huisje, net voordat de woningen onbetaalbaar werden, nog kon kopen. Mijn ideaal is om een dergelijke type bungalow mee te nemen naar de Veluwe.

Wij wonen in een appartement op de begane grond, al is dit niet gelijk aan het straatniveau maar een dikke meter hoger. Slaapkamers, badkamer en keuken en woonkamer kijken uit op de straat met ventweg en parkeervakken. Schuifpui woonkamer kijkt op de volgende toren en als ik van de straat wegkijk naar het park.
Ik kijk vanaf de bank naar de slaapkamers en keukens van de overburen en zij kunnen dus zo bij ons binnen kijken dus als ik op de bank zit zorg ik dat de gordijnen daar voor hangen.

Voor kijk ik op mijn voortuin, de weg en aan de overkant huizen met voortuinen. Daar kan ik binnenkijken en zij bij mij maar daar moet je wel moeite voor doen. Achter kijk ik op de zijmuur van een flatgebouw. De ramen aan de zijde die op mijn rijtje uitkijken zijn van melkglas. Ik vind het prima. Mijn huis staat op een goede plek op loopafstand van winkels en andere voorzieningen in een wijk met veel diversiteit.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.