Huis, tuin en keuken
MidasWolf
21-09-2024 om 21:16
Uitzicht vanaf je huis.
Hoe is het uitzicht vanaf je huis, geïnspireerd vanuit het Funda topic.
In een koophuis, in hoeverre speelt dit wel/niet mee bij het kopen van een huis.
Ik zelf woon in een huurhuis.
Netherfield
21-09-2024 om 21:27
In onze vorige straat stonden de huizen recht tegenover elkaar, je keek vanuit onze woonkamer zo de woonkamer van de overburen in.
In mijn huidige huis kijk ik naar een smalle groenstrook met een hoge boom. Daarachter zie ik de overburen maar ik kijk niet recht het huis in. Naast hun tuin is een slootje met een rij hoge bomen aan beide zijden. Ik zie dus erg veel groen.
MidasWolf
21-09-2024 om 21:28
Mijn uitzicht is prima, speelse opzet van de huizen, tegenover mij staan vrijstaande huizen en recht tegenover mij wonen mijn overburen in een verbouwde kerk. Met in de voortuin (kleine)bomen die rood kleuren in de herfst. Daarnaast een klein grasveldje. Ben er blij mee, ik weet dat ik het minder had kunnen treffen.
De achterkant is uitzicht op een rijtje huizen. Wel met een achterbuurman die een redelijk groene tuin heeft. Daardoor kijk ik alsnog groen weg. Ook hierin had ik het minder goed kunnen treffen.
Dit alles vanaf de benedenverdieping omdat ik een zolder zonder raam heb.
Iets wat minder is, dat er soms nog redelijk veel aanloop voorlangs mijn huis is. Heb een kleine voortuin, toch voelen de mensen soms dichtbij omdat mijn woonkamer/slaapkamer ook aan de straatkant ligt.
Voor dorpse begrippen dan
Madamecannibale
21-09-2024 om 21:28
Op zich is mijn uitzicht oké maar het had stukken beter gekund. Zowel aan de voor als achterkant staat een rij huizen. Het voordeel is dat ik er weinig inkijk van heb. De wijk zelf is erg groen dus ik zie tussen en achter de huizen genoeg grote volwassen bomen, en de voortuintjes in mijn straat zijn ook aardig groen. Als ik dan dat huis op Funda zie dan ben ik wel jaloers, het lijkt me heerlijk om zo van je af te kunnen kijken.
Almdudler
21-09-2024 om 21:29
We wonen aan een pleintje, aan elke zijde een 2-onder-1 kap. Daardoor heb ik een relatief vrij uitzicht en kijk ik niet bij de overburen op het bord. De tuin is vrij ruim (500m2), kijk voornamelijk m’n eigen groene tuin in, ondanks dat er aan ons perceel 6 huizen grenzen.
In deze wijk is elk huis per definitie duurder dan als het huis buiten de wijk gestaan had. Bijzondere wijk met een beschermd stadsgezicht. Dus betalen voor de locatie wordt hier sowieso gedaan. Bij ons plein nog net wat meer denk ik; Mensen die vragen waar we wonen, geven altijd aan dat de locatie zo prachtig is van ons huis en dat ze er graag zouden wonen.
Denk zeker dat locatie meespeelt voor de overweging van de koop van een woning. Hier betalen mensen dus met liefde wat meer om in deze wijk te wonen..
MidasWolf
21-09-2024 om 21:31
Madamecannibale schreef op 21-09-2024 om 21:28:
Op zich is mijn uitzicht oké maar het had stukken beter gekund. Zowel aan de voor als achterkant staat een rij huizen. Het voordeel is dat ik er weinig inkijk van heb. De wijk zelf is erg groen dus ik zie tussen en achter de huizen genoeg grote volwassen bomen, en de voortuintjes in mijn straat zijn ook aardig groen. Als ik dan dat huis op Funda zie dan ben ik wel jaloers, het lijkt me heerlijk om zo van je af te kunnen kijken.
Z’n uitzicht is wel in de categorie “uniek”
Zelfs veel mensen die buitenaf wonen. Kijken niet zo mooi weg. Buitenaf heb je natuurlijk wel een grotere kans om mooi weg te kijken. Voor de rest begrijp ik je wel hoor. Heb dan hetzelfde.
Mama-Inge
21-09-2024 om 21:35
Tegenover ons (huur)huis staan woningen, ze staan niet recht tegenover elkaar en ook wat schuin, dus je kijkt niet bij elkaar naar binnen
En de achtertuin grenst aan weilanden, dus vrij uitzicht recht naar achter en naar links ook ( die kant op staan wel woningen maar dat is zo ver weg dat je de tuinen daar niet in kunt zien), uitzicht naar rechts is bomen/natuurgebied
Heerlijk lamdelijk wonen, al zitten we nog net in het dorp
Renmuis
21-09-2024 om 21:40
Voor mij stond het uitzicht heel laag op het prioriteitenlijstje bij het kopen van een huis. Dat is ook te merken: we kijken voor uit op een gewone straat met rijhuizen (jaren 70), en achter staan een paar lage (bejaarden)flats. Het is wel rustig; de straat loopt dood dus er is alleen bestemmingsverkeer. En onze voortuin is diep, dus geen inkijk! Maar echt charmant is het niet.
Ons vorige huis was wel heel charmant qua ligging en aangezicht, maar ook veel kleiner en onhandiger, dus het was echt ook wel een bewuste keuze om het anders te doen.
ToetieToover
21-09-2024 om 22:07
Ik kocht dit huis vanwege het uitzicht. De tuin grenst aan het water en daarna volgt een bosgebied. Het is een heel eind tot aan de straat en aan die kant heeft het huis weinig ramen. Zo krijg ik weinig mee wat er in de straat gebeurt. Aan de uitzichtkant/tuinkant heeft het huis enorme ramen. Klein nadeel. Die moet ik ook lappen… van de grond tot 2,5 m hoog en 5 meter breed (plafondhoogte is 3 m). Maar ja, je wilt je uitzicht niet zien door een raam dat eruitziet alsof er melk op heeft geregend.
Ninon
21-09-2024 om 22:31
Ik woon in een appartement uit 1900 in een drukke winkelstraat die leidt naar de binnenstad. Ik kijk vanuit mijn woon- en eetkamer uit op de winkels beneden en de mooie oude huizen daarboven. De straat is ook beschermd stadsgezicht. Er staat een boom links voor mijn eetkamer en een rechts voor mijn woonkamer. Ik kan de hele dag mensen kijken en ‘s avonds is het echt mooi met de verlichte etalages, stadsverlichting en binnenkort weer kerstverlichting.
Vanuit de keuken en slaapkamers heb ik uitzicht op de dakterrassen en de (lelijke) flats die daarachter staan. ‘s Avonds is het wel gezellig met al die lampjes op de balkon.
Friezinnetje
21-09-2024 om 23:02
vanuit mijn huis kijk ik uit op mijn diepe voortuin (28 meter) en dan straat en daartegenover op dit moment niets. Stond een tuincentrum, maar nu braakliggende grond, waar plannen zijn om woningen te bouwen. Maar zal geen last van inkijk hebben, want daar komt wel iets van 50 meter tussen.
Serengeti
21-09-2024 om 23:02
Ik kijk vanuit mijn appartement (huur) uit op een mooi oud buurthuis en een café waar 's zomers een terras is. Verder op oude schattige huisjes. En een grote monumentale boom.
En aan de andere kant is een grote binnentuin.
Auwereel
21-09-2024 om 23:16
Mijn huis heb ik gekocht vanwege de groene wijk (in een stad). Mijn uitzicht voor is op een voortuin, een stoep, een grasveld, bomen, een sloot, een goenstrook en de zijkant van huizen.
Omdat we geen auto hebben vind ik het heel positief dat ik niet op auto's hoef uit te kijken.
Achter kijk ik uit op achtertuinen met schuren en achterkant van huizen. Als ik mijn best doe, kan ik bij achterburen naar binnen kijken, maar dat beperkt zich meestal tot "Hè, ze hebben de kerstboom al staan/nu pas weggehaald".
Roserabbit
21-09-2024 om 23:17
Ik wilde, wonend in de hoofdstad, uitzicht op het water, tenminste daar droomde ik van in mijn studentenflatje.
Nu jaren later woon ik in een huurflat aan de rand van de stad. Vanuit mijn woonkamer kijk ik schuin op water en een parkje ❤️, verder op de flat naast ons. Heb weinig inkijk, dat is wel fijn.
Vanuit de logeerkamer helemaal.
Vanuit de keuken kijk ik op een parkeerplaats, dat is een beetje jammer.
RaSa
22-09-2024 om 00:31
Dit was wel een hele belangrijke op ons vink lijstje en dan vooral voor de achtertuin. Voor kijken we op rijtjeswoningen. Maar ons voortuin is ruim en groen genoeg dat je zeker niet naar elkaar zit te kijken. Aan de achterkant zijn het vrijstaande huizen. Al onze tuinen zijn groot een heel groen. We kijken dus op bomen en eigenlijk alleen maar groen. Alleen in de winter zie je wat gevels van de buren. Maar naar elkaar kijken kunnen we zeker niet.
Nick90
22-09-2024 om 00:43
2 onder één kap koopwoning hier, voor kijken we uit op onze sterk verwilderde voortuin en een woonerfje, doodlopend straatje. Aan de achterkant een flinke tuin en daarna het spoor en weilanden tot het buurdorp