Huis, tuin en keuken
Moosey
27-09-2023 om 21:59
Meezoeken? Dekbedovertrek of wandkleed voor achterkant kast
Ik zoek iets! Wie helpt?
Ik heb vandaag (eindelijk!) de twee mooie oude IKEA-kasten in elkaar gezet die ik een tijd terug voor een habbekrats op Marktplaats scoorde. Ik dacht ze eigenlijk met de achterkanten tegen elkaar te zetten, maar uiteindelijk bleek het mooier in de ruimte om ze naast elkaar te zetten, als een soort roomdivider. Nu kijken we alleen van 1 kant dus tegen de (lelijke) achterkanten aan. De leukste en handigste manier om daar iets aan te doen leek me er stof overheen te spannen. Ook heb ik nog een prachtig Indonesisch kamerscherm wat er deels voor kan staan, maar dat is kleiner dan de kast. Het lijkt me mooi om iets over de kast te spannen wat iets met dat kamerscherm van doen heeft, dus iets jungle-achtigs of exotisch. Ik moest denk aan van dat hysterische Britse behang met enorme blad-motieven en vogels enzo. Waarvan ik natuurlijk de merknaam niet weet dus ik krijg het niet gegoogled.
De kasten zijn samen 220 breed en 200 hoog, wat toevalligerwijs ook de afmetingen van veel dekbedovertrekken is, dus het lijkt me handig om dat te gebruiken (ik denk dat ik 240 breed ook nog wel wegefoefeld krijg, al lijkt me dat wel lastiger om netjes te doen.)
Ik zie ook een soort dunne lakens/kleden voor me met kwastjes eraan en exotische voorstellingen erop, maar of die ook echt bestaan (en dan ook nog zo breed) weet ik niet. Ik vind ze zo gauw niet.
Kleuren vooral groen/petrol/mint/blauw niet te donker, evt goud.
En dan ook nog niet te duur natuurlijk.. die kasten hebben me samen €60 gekost, om daar nou een veelvoud van aan het opleuken ervan uit te geven vind ik ook weer zowat.
Het enige wat ik tot zover heb gevonden wat ik wel aardig vond was dit https://www.smulderstextiel.nl/kayori-uchiko-dekbedovertrek-26587/shopart/114493/ maar te duur voor iets waar ik niet laaiend enthousiast over ben.
Suggesties welkom dus, waarvoor alvast mijn dank
Ysenda
27-09-2023 om 22:04
fotobehang op maat denk ik eerder aan dan aan een stoffig kleed.
Ik heb zelf goede ervaring met fotobehang.com.
Moosey
27-09-2023 om 22:07
https://www.naduvi.nl/products/at-home-by-beddinghouse-dekbedovertrekset-vibrant-zwart-220x200-katoen-beddengoed-bed-bad?gclid=Cj0KCQjwpc-oBhCGARIsAH6ote9Kxj8ft1aq4SrcVFVJxuBP5gnDNE7Zaa_ssU6e9QMvTiuEsI449oQaAt1kEALw_wcB
Sorry voor de lange link, maar deze vind ik al leuker. Alleen wel wat donker misschien. En 200 breed. Valt ook wel wat op te verzinnen evt, maar niet ideaal
Moosey
27-09-2023 om 22:08
Ysenda, dat dacht ik eerst ook aan, maar dan moet ik eerst weer een strakke achterkant op die kast fixen, en dan nog netjes behangen.. wordt t wel weer een grotere klus van
Moosey
27-09-2023 om 22:17
Hm, zitten wel heel gave dingen bij inderdaad Ysenda.. ik ga nog even heroverwegen.
Gebruikersnaaminvullen
27-09-2023 om 22:50
Zoek eens op grand foulard met de maten erbij.
Of ga naar de markt, zoek daar een leuke stof uit en laat het omzomen door "de Turk".
Rockstar
27-09-2023 om 22:53
Een wandkleed gaat rommelig ogen denk ik. Wat denk je van wat Billy achtige boekenkasten tegen de rug van je huidige kasten en dan vol met snuisterijen en boeken?
GroenTuintje
27-09-2023 om 22:57
ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de Ikea kasten dan kan ik ook bepalen wat het mooist zal zijn
Tjilp
27-09-2023 om 23:00
Beschilderen! Maak er een kleurrijke afbeelding op. Heb het vroeger weleens gedaan met een wat kleinere kast, op verzoek van mn schoonmoeder. Als je er niks meer aan vindt, Verfroller erover en wat anders verzinnen.
Gebruikersnaaminvullen
27-09-2023 om 23:00
Lits-jumeaux 70 euro
https://www.dekbed-discounter.nl/de-kolibries-dekbedovertrek.html
redbulletje
27-09-2023 om 23:01
Batikstof van de rol:
https://www.machinequilting.nl/shelby-paisley-blauw.html?id=253525640&quantity=1
PhilDunphy
27-09-2023 om 23:03
Wij hebben in een soortgelijk vraagstuk uiteindelijk besloten om nog een paar kasten te kopen (wel de ondiepe variant) en die er met de achterkant tegenaan te zetten. In alle andere gevallen leek het ons gewoon een hoop werk of niet handig. Want het dekbedovertrek trekt heel veel stof aan. En voor al het andere geeft de achterkant van een kast niet genoeg stevigheid of neemt het te makkelijk het vocht op wat je moet gebruiken om iets te bevestigen zoals behanglijm. Of je moet bereid zijn er een meubelpaneel tegenaan te zetten of iets dergelijks. Maar dat komt de kopse kant dan weer niet ten goede
Gebruikersnaaminvullen
27-09-2023 om 23:08
Ik denk dat het makkelijkste is om deze platen te kopen, op maat te laten zagen en er tegenaan te timmeren. Daarna kun je dat gewoon behangen.
https://www.gamma.nl/assortiment/hardboard-plaat-naturel-122x244-cm-3-2-mm/p/B110029
Of mdf. Wel eerst voorstrijken.
https://www.gamma.nl/assortiment/hout-op-maat/p/C23512467
Yumi
27-09-2023 om 23:09
Je kan hier zoeken op thema
Luxe Behang | Gratis Verzending | Grootste Collectie Online - Luxury By Nature
Die prijzen
Gebruikersnaaminvullen
27-09-2023 om 23:10
PhilDunphy schreef op 27-09-2023 om 23:03:
Wij hebben in een soortgelijk vraagstuk uiteindelijk besloten om nog een paar kasten te kopen (wel de ondiepe variant) en die er met de achterkant tegenaan te zetten. In alle andere gevallen leek het ons gewoon een hoop werk of niet handig. Want het dekbedovertrek trekt heel veel stof aan. En voor al het andere geeft de achterkant van een kast niet genoeg stevigheid of neemt het te makkelijk het vocht op wat je moet gebruiken om iets te bevestigen zoals behanglijm. Of je moet bereid zijn er een meubelpaneel tegenaan te zetten of iets dergelijks. Maar dat komt de kopse kant dan weer niet ten goede
Voor meubelpaneel heb je strijkband om op de zaagkant te strijken.
Moosey
27-09-2023 om 23:14
GroenTuintje schreef op 27-09-2023 om 22:57:
ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de Ikea kasten dan kan ik ook bepalen wat het mooist zal zijn
Google maar even op Ikea Rakke (de versie met berken frontjes) De kant met deurtjes staat richting ons bed, de achterkant grenst aan een bureau-hoek
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.