Huis, tuin en keuken
Naamgenootje
24-07-2023 om 11:24
Licht aan of uit bij nachtelijk toiletbezoek?
ja, waar een mens wakker van kan liggen..
Het viel me vannacht op dat mijn partner bij een nachtelijk toiletbezoek het licht aan doet op het toilet. Toen vroeg ik me af of het aan mij lag.. maar ik kan slecht tegen licht als ik op het punt sta om te gaan slapen of bij een nachtelijk toiletbezoek. Ik laat dan ook het licht uit, anders ben ik klaarwakker.
Ook als het beddengoed in de avond nog gedaan moet worden doet mn partner doodleuk het grote licht aan, terwijl ik dan bewust het lampje op het nachtkastje aan doe.
Zijn jullie team "weinig licht" of "maakt mij geen bal uit"?
Lollypopje
24-07-2023 om 11:27
licht uit, maar ik hou zelfs mijn slaapmasker op als ik 's nachts naar de wc ga 😂
Ik ken de weg en loop dan half slapend met mijn hand langs de muur naar de wc. Gaat vrijwel altijd goed, behalve als ik nog niet los ben van mijn droom dan is mijn oriëntatie nog erg in de war. Dan moet ik mijn slaapmasker wel even af doen, omdat ik anders zoals laatst met mijn kop tegen de muur loop omdat ik scheef bleek te lopen 😂
PerfumedAlpaca84
24-07-2023 om 11:29
Ik zie het toiletbezoek zonder licht nog wel zitten, maar handen wassen zonder licht wordt echt een kliederboel. Dus ik doe het licht altijd aan.
oudmaarnognietkoud
24-07-2023 om 11:33
Ik heb een klein nachtlampje op het toilet staan. Dat gaat aan bij beweging en ook vanzelf weer uit. Het is geen fel licht maar licht genoeg om te zien wat je doet. Hier werkt dat prima. In de badkamer staat er ook eentje. Op te laten met usb dus ook geen gedoe met batterijen of stopcontact.
SpiritedMagpie74
24-07-2023 om 11:36
Licht uit. Er brandt wel een klein nachtlampje (ledje) in de gang en dat geeft voldoende licht om zonder struikelen het toilet te bereiken. Ook kun je met dat licht prima je handen wassen (als ze nat worden, zit je goed. Als ze niet nat worden, zit je er naast 😆)
Ysenda
24-07-2023 om 11:45
licht aan, hoe kun je anders je handen goed wassen, en met name afdrogen, ik wil dan wel de handdoek hebben die bij het toilet hoort waar slechts handen mee afgedroogd worden en niet de douche handdoeken.
En als ik voor de grote boodschap naar beneden moet dan zeker het licht aan want mijn zwarte kat heeft als favoriete plek 1 van de eerste 3 treden van de trap en die is nogal stijl, (zo mogen ze nu niet meer gebouwd worden)
Wieder
24-07-2023 om 11:46
Licht uit, ik heb dan geen bril op en zie toch niets, dus dat maakt geen verschil. Door het badkamerraam is er wat schijnsel van de lantaarnpaal tegenover, dus geen lamp nodig. Het inslapen na nachtelijk toiletbezoek is al lastig genoeg zonder dat ik bewust mijn hersenen aanzet tegelijk met het licht, dus laat maar mooi uit!
_Audrey
24-07-2023 om 11:52
Licht uit. Er komt genoeg licht binnen door de ramen, het is nergens voor nodig om het aan te zetten.
Netherfield
24-07-2023 om 11:57
Ik hoef bijna nooit ‘s nachts, maar zo ja, dan geeft de lantaarnpaal buiten en het lichtknopje van de spiegel genoeg licht. Man moet elke nacht en doet ook nooit het licht aan. Kinderen hoeven nooit ‘s nachts.
Moirmel
24-07-2023 om 12:17
Licht aan, denk niet dat mijn vrouw het fijn zou vinden als ik 's nachts in het donker ga plassen.
oudmaarnognietkoud
24-07-2023 om 12:27
Moirmel schreef op 24-07-2023 om 12:17:
Licht aan, denk niet dat mijn vrouw het fijn zou vinden als ik 's nachts in het donker ga plassen.
Zittend plassen? Maar dat is een heel andere discussie en dus of topic.
Netherfield
24-07-2023 om 12:42
Mijn man plast zittend 's nachts. Ook met licht te slaperig om te staan en richten zegt hij.
Mama-Inge
24-07-2023 om 12:55
licht uit, kan niet weer in slaap komen als het licht aan is, met of er dan in mijn hoofd een knopje omgaat dat het tijd is om op te staan.
Van buiten komt net genoeg licht om alles goed te vinden
Op de slaapkamer heb ik voor het slapen ook het liefst een klein/zacht lampje aan
Man heeft ook altijd alle lichten vol aan, waardoor hij klaar wakker is, maar dat dat onder andere daardoor komt wil er bij hem niet in.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.