Huis, tuin en keuken

Knutselkei
28-12-2024 om 19:02
Kastje,laatje,plankje of plekje per dag.
Een topic over een klein klusje in het huishouden per dag, wat je huis langzamer steeds schoner en opgeruimder maakt. Ik heb m nu vast gestart om te oefenen
Ik heb vandaag nog geen laatje gedaan. Gisteren al wel. De keukenlade met kruiden etc. Die ziet er weer spik en span uit. Vandaag maak ik me er makkelijk af met de halkast bovenkant weer leegmaken. Netjes voor het oog.

lientje69
10-03-2025 om 16:18
Ies, juist omdat je maar één stukje/ plankje/ laadje/ plekje per dag doet is het zo makkelijk in te plannen. En ruimte het langzaam maar zeker op. Ik lees bij jou nu alweer drie dingen. Dat is teveel en dan lijdt idd je huishouden eronder of is het niet vol te houden. Echt. Probeer het eens op de manier waarop het topic bedoeld is. Gewoon elke dag één kleinstukje. En dan weer stoppen na 10 minuten ofzo en volgende dag weer verder.
Ik ben een slechte huisvrouw en een behoorlijke rommelkont. Maar het wordt me hier toch netjes en opgeruimd. Ik sta elke keer weer verbaasd hoe dit gebeurt. Ben er erg blij mee. Op drukke werkdagen kies ik wat kleins. Even een koelkastplank nakijken een schoonmaken. Of een vensterbank. Hou het zo heel makkelijk vol.

Ies
10-03-2025 om 16:25
lientje69 schreef op 10-03-2025 om 16:18:
Ies, juist omdat je maar één stukje/ plankje/ laadje/ plekje per dag doet is het zo makkelijk in te plannen. En ruimte het langzaam maar zeker op. Ik lees bij jou nu alweer drie dingen. Dat is teveel en dan lijdt idd je huishouden eronder of is het niet vol te houden. Echt. Probeer het eens op de manier waarop het topic bedoeld is. Gewoon elke dag één kleinstukje. En dan weer stoppen na 10 minuten ofzo en volgende dag weer verder.
Ik ben een slechte huisvrouw en een behoorlijke rommelkont. Maar het wordt me hier toch netjes en opgeruimd. Ik sta elke keer weer verbaasd hoe dit gebeurt. Ben er erg blij mee. Op drukke werkdagen kies ik wat kleins. Even een koelkastplank nakijken een schoonmaken. Of een vensterbank. Hou het zo heel makkelijk vol.
Oh maar het waren klussen van een paar dagen, zeker niet in één dag. Ben met de zomerkleding ook nog steeds bezig.
Iedere dag een klein klusje is voor mij niet haalbaar, er zijn genoeg dagen dat ik er echt geen tijd voor heb.
Altijd na 10 minuten stoppen klinkt heel verstandig maar is hier ook echt niet haalbaar, daarvoor is de achterstand te groot. En ik kan bepaalde dingen ook niet half af laten liggen.

lientje69
10-03-2025 om 16:27
Ies schreef op 10-03-2025 om 16:25:
[..]
Oh maar het waren klussen van een paar dagen, zeker niet in één dag. Ben met de zomerkleding ook nog steeds bezig.
Iedere dag een klein klusje is voor mij niet haalbaar, er zijn genoeg dagen dat ik er echt geen tijd voor heb.
Altijd na 10 minuten stoppen klinkt heel verstandig maar is hier ook echt niet haalbaar, daarvoor is de achterstand te groot. En ik kan bepaalde dingen ook niet half af laten liggen.
Ik had ook een mega achterstand
Maar kan wel heel goed stoppen na 10 minuten

GroenTuintje
10-03-2025 om 20:47
ik heb onze kledingkast opgeruimd en alle laden uitgezocht. 2 zakken gaan weg, naar mijn moeder en naar de weggeefwinkel

GroenTuintje
10-03-2025 om 21:36
en ook het badkamerkastje opgeruimd. Overbodige handdoeken en Gastendoekjes weggedaan

Tuinfluiter
11-03-2025 om 10:03
Bij mij is de opruim klus bijna klaar. De laatste zaken moet dochter doen. Dit weekend was ze thuis en heeft ze het bureaublad opgeruimd. Ik ga wat dingen naar de weggeef kast brengen en er zijn spullen die naar haar huis kunnen.
Zelf een plankje in de badkamer opgeruimd.

Tuinfluiter
11-03-2025 om 10:05
lientje69 schreef op 10-03-2025 om 16:27:
[..]
Ik had ook een mega achterstand
Maar kan wel heel goed stoppen na 10 minuten
![]()
Ik heb wel het idee dat jij al heel veel gedaan hebt.

GroenTuintje
11-03-2025 om 11:49
hier nog een bak vol spullen in de badkamer uitgezocht. Veel weggedaan naar mijn moeder en naar weggeefwinkel. Heerlijk dat opruimen

lientje69
11-03-2025 om 17:09
Tuinfluiter schreef op 11-03-2025 om 10:05:
[..]
Ik heb wel het idee dat jij al heel veel gedaan hebt.
Klopt. Maar ben ook gestart gelijk met het begin van dit topic en dan ook nagenoeg elke dag. Steeds een klein stukje en zo steeds verder naar een opgeruimd huis. ( en hoofd !)

Tuinfluiter
11-03-2025 om 18:21
lientje69 schreef op 11-03-2025 om 17:09:
[..]
Klopt. Maar ben ook gestart gelijk met het begin van dit topic en dan ook nagenoeg elke dag. Steeds een klein stukje en zo steeds verder naar een opgeruimd huis. ( en hoofd !)
Ik heb twee en een half jaar geleden heel veel opgeruimd toen ik mijn huis verkoop klaar maakte. Ik hoefde daardoor nu niet zoveel te doen. Nu dus af en een klusje buiten het gewone schoonmaak werk.

Herfstappeltaart
11-03-2025 om 19:14
Vanmiddag weer een stukje kledingkast gedaan en wel alle hemdjes/singlets uitgezocht en op soort gelegd (normale lengte/extra lang). Ik draag tegenwoordig vooral neutralen (jeansblauw, lichtgrijs, zwart, wit, crème) , olijfgroen en aubergine-achtige kleuren, dus alle felle roze en blauwe hemdjes gaan naar de kledingbank. Ze liggen er nu al drie zomers zonder gedragen te worden.
Ik wilde aan de korte zomervestjes beginnen en kan een zwart vestje niet vinden waarvan ik echt zeker weet dat ik het heb.....

Loulou39
11-03-2025 om 19:39
Herfstappeltaart schreef op 11-03-2025 om 19:14:
Vanmiddag weer een stukje kledingkast gedaan en wel alle hemdjes/singlets uitgezocht en op soort gelegd (normale lengte/extra lang). Ik draag tegenwoordig vooral neutralen (jeansblauw, lichtgrijs, zwart, wit, crème) , olijfgroen en aubergine-achtige kleuren, dus alle felle roze en blauwe hemdjes gaan naar de kledingbank. Ze liggen er nu al drie zomers zonder gedragen te worden.
Ik wilde aan de korte zomervestjes beginnen en kan een zwart vestje niet vinden waarvan ik echt zeker weet dat ik het heb.....
Goed bezig!!
Nu jij hier mee begonnen bent, vind ik dat ik ook moet beginnen na onze eerdere berichtjes…😇
Ik ga ook maar per categorie opruimen, dat lijkt me overzichtelijk. Totaal geen zin in, maar is zo fijn als het klaar is!
Ik heb een kortingsbon gekregen van een duur kledingwinkeltje hier in de buurt, en als ik klaar ben mag ik als beloning van mezelf iets moois kopen.

Herfstappeltaart
11-03-2025 om 19:43
Loulou39 schreef op 11-03-2025 om 19:39:
[..]
Goed bezig!!
Nu jij hier mee begonnen bent, vind ik dat ik ook moet beginnen na onze eerdere berichtjes…😇
Ik ga ook maar per categorie opruimen, dat lijkt me overzichtelijk. Totaal geen zin in, maar is zo fijn als het klaar is!
Ik heb een kortingsbon gekregen van een duur kledingwinkeltje hier in de buurt, en als ik klaar ben mag ik als beloning van mezelf iets moois kopen.
Goed idee, een beloning voor je inzet!

Herfstappeltaart
11-03-2025 om 19:56
Ik heb trouwens de winterkleding nog niet naar de bovenste plank hoor, veel te koud nog!