Huis, tuin en keuken
Knutselkei
28-12-2024 om 19:02
Kastje,laatje,plankje of plekje per dag.
Een topic over een klein klusje in het huishouden per dag, wat je huis langzamer steeds schoner en opgeruimder maakt. Ik heb m nu vast gestart om te oefenen
Ik heb vandaag nog geen laatje gedaan. Gisteren al wel. De keukenlade met kruiden etc. Die ziet er weer spik en span uit. Vandaag maak ik me er makkelijk af met de halkast bovenkant weer leegmaken. Netjes voor het oog.
Damoontje
02-01-2025 om 18:33
Hema heeft leuke aanbiedingen idd.
Mijn koelkast wordt nooit rommelig gelukkig, die houd ik automatisch wel bij. Sommige dingen gaan gelukkig bijna vanzelf, even vuilnis wegbrengen, papier wegbrengen. Ik hoop dat mijn moeder volgende week of de week daarna een keer met mij naar de stort wil rijden, ik heb zelf geen auto.
Ik heb best veel gedaan vandaag. Straks nog even was ophangen maar voor de rest vind ik het wel mooi geweest. Lekker oudejaarsconference kijken, die had ik nog niet gezien.
rionyriony
02-01-2025 om 18:59
Ik heb vandaag drie kerstbomen weggeborgen; Ik heb er veel zorg aan besteed dat het uiteindelijke resultaat niet veel onderdoet voor dat wat er stond. Maar wel iets minder uitgesproken "kerstkarakter". Het was vooral erg zwaar werk. Ze worden in hun geheel opgeborgen, eerst liggend de takken samengebonden zodat hij smaller wordt, je moet er haast op gaan zitten zoveel kracht kost dat, de lichtjes blijven erin, daarna een grote hoes er overheen, en dan is hij eigenlijk al haast niet meer te verslepen. Een ervan is zeker boven de 25 kg. Op een lorrie wordt hij verreden en opgeborgen. Dus het opbergen is veel zwaarder dan het neerzetten.
De grote kerstboom staat er nog en die blijft echt voorlopig staan omdat ik weet dat niets zo leuk staat op die plek als deze boom.
Er staan ook nog wat kleinigheden die ook voorlopig blijven staan. Maar het grote werk is gedaan.
Auwereel
02-01-2025 om 19:56
Ik heb een overbodige kast met overbodige troep leeggeruimd. De paar dingen die ik wilde redden heb ik elders netjes opgeruimd, maar het grootste deel ligt nu voor de kast voor het afval-scheiden proces. Kleding, katton, platic, elektronica, enz
Dan moet de kast uit elkaar worden gehaald en worden afgevoerd, hopelijk is-ie goed genoeg voor gratis-weggeven. Ik heb geen idee hoe de kast er aan de onderkant uitziet, er is eens een kleine overstroming geweest.
Loulou39
02-01-2025 om 19:58
Ik heb zo’n zin om ook mee te doen! Maar het wordt bij mij wel een “weekend-ding” ben ik bang. Ik moet vandaag en morgen werken en dan moet ik om 05:15 op en ben ik pas rond 19:30 thuis.
Dus nu heb ik echt geen puf meer om ook maar iets te doen…
Maar jullie reacties zijn over het algemeen zo motiverend, heel leuk!
Friezinnetje
02-01-2025 om 20:22
Loulou39 schreef op 02-01-2025 om 19:58:
Ik heb zo’n zin om ook mee te doen! Maar het wordt bij mij wel een “weekend-ding” ben ik bang. Ik moet vandaag en morgen werken en dan moet ik om 05:15 op en ben ik pas rond 19:30 thuis.
je moet doen, wat het beste bij jou past. Ik weet ook dat ik niet elke dag een laatje of plankje opruim, maar dat hoeven ze hier in het topic niet te weten toch?
Snoeske
02-01-2025 om 20:22
Ik had vandaag weer mijn eerste werkdag, maar heb bij thuiskomst 3 keukenkastjes opgeruimd en schoongemaakt. De keuken gaat de goede kant op.
In het weekend hoop ik aan de garage te beginnen. Maar dat is niet bepaald een klein klusje, dus ik moet bedenken hoe ik dat in stukjes kan doen, want ik merk dat dat veel beter werkt.
ToetieToover
02-01-2025 om 20:38
Loulou39 schreef op 02-01-2025 om 19:58:
Ik ga er ook een weekend-ding van maken. Nu heb ik nog vakantie, maar als ik weer werk, zitten die dagen vol van opstaan tot slapengaan. In het weekend 7 plankjes kan immers ook.
Loulou39
02-01-2025 om 20:38
Friezinnetje schreef op 02-01-2025 om 20:22:
[..]
je moet doen, wat het beste bij jou past. Ik weet ook dat ik niet elke dag een laatje of plankje opruim, maar dat hoeven ze hier in het topic niet te weten toch?
😁
Damoontje
02-01-2025 om 20:39
Nog even wat oude spatels uit de keukenla weggegooid.
Het is al veel beter dan het was. Voorheen deed ik de voordeur ook maar op een kiertje open als er werd gebeld, zoveel rotzooi in de gang. Als er een bezorger kwam moest ik vooraf opruimen zodat er een plek in de gang was om de krat neer te zetten. En dan de andere deuren angstvallig dicht omdat het ook daar zo'n troep was.
Vandaag was de buurman zijn sleutels vergeten en stond ik gewoon met alle deuren open even te kletsen. En de boodschappenbezorger gaf ook geen stress want krat kon gewoon worden neergezet en de andere deuren waren ook gewoon open.
Morgen de schoenen even nalopen. Ik heb meerdere paren afgetrapte schoenen die ik bewaard heb voor festivals maar eigenlijk heb je maar 1 paar oude schoenen nodig daarvoor. Kapot is kapot.
Ies
02-01-2025 om 20:42
Bakblik schreef op 02-01-2025 om 17:11:
Net nog even de rubbers van de vaatwasser schoongemaakt en het filter. Daarna ook maar even het aanpalende gootsteenkastje gedaan.
Man ging nog even heel enthousiast net voor donker de ramen buiten lappen en dat vind ik zo erg! Hij lapt altijd echt alleen het glas, het houtwerk blijft ongemoeid. Dan zie ik morgen dat vuiler hout en wil het opnieuw doen😂
Dat moet even tot maandag wachten dan is hij weer aan het werk. In 30 jaar samen heb ik het al diverse keren besproken maar het beklijft niet.
Ah wat zonde Bakblik, dat je niet gewoon geniet van de schone ramen.
Poezenmeisje
02-01-2025 om 21:22
Maar lapt hij de ramen wél goed?
Mijn man gaat soms ook aan de slag hiermee. Dan heb ik flink wat nawerk van de strepen.
Bakblik
02-01-2025 om 21:27
Ies schreef op 02-01-2025 om 20:42:
[..]
Ah wat zonde Bakblik, dat je niet gewoon geniet van de schone ramen.
Poezenmeisje schreef op 02-01-2025 om 21:22:
Maar lapt hij de ramen wél goed?
Mijn man gaat soms ook aan de slag hiermee. Dan heb ik flink wat nawerk van de strepen.
We konden nu even wat beter naar buiten kijken. Morgen als de zon er misschien weer op staat zie je de opgedroogde druppels die links en rechts niet zijn weggeveegd met de trekker en dus het houtwerk dat nog vies is.
Mlah!
02-01-2025 om 21:30
GroenTuintje schreef op 02-01-2025 om 20:40:
wat zijn jullie toch allemaal actief
Ja, echt zeg. Ik moet eerlijk bekennen dat mijn motivatie er een beetje onder lijdt, als iedereen steeds veel meer doet. Gisteren ook de fout gemaakt om teveel in een keer te doen omdat ik niet achter wilde blijven bij de rest. Ja, dat is een mij-probleem.
Ik ga terug naar de originele gedachte: 1 ding per dag. Voordat ik overweldigd afhaak.
Aangezien ik nooit weet waar ik moet beginnen, ga ik een pot maken met allemaal briefjes van alle planken en dan elke keer een lootje trekken. Misschien twee potten: kleine en grote planken.
HAHA!wait..what
02-01-2025 om 21:34
Mlah! schreef op 02-01-2025 om 21:30:
[..]
Ja, echt zeg. Ik moet eerlijk bekennen dat mijn motivatie er een beetje onder lijdt, als iedereen steeds veel meer doet. Gisteren ook de fout gemaakt om teveel in een keer te doen omdat ik niet achter wilde blijven bij de rest. Ja, dat is een mij-probleem.
Ik ga terug naar de originele gedachte: 1 ding per dag. Voordat ik overweldigd afhaak.
Aangezien ik nooit weet waar ik moet beginnen, ga ik een pot maken met allemaal briefjes van alle planken en dan elke keer een lootje trekken. Misschien twee potten: kleine en grote planken.
Misschien helpt het als ik zeg dat ik nog niks gedaan heb? Ik heb alleen maar opbergbakjes gekocht. Mijn bedoeling was om vandaag een krat op te ruimen waar allemaal douchespul en make-up e.d. in zit. Dat is dus helaas niet gelukt