Huis, tuin en keuken
Knutselkei
28-12-2024 om 19:02
Kastje,laatje,plankje of plekje per dag.
Een topic over een klein klusje in het huishouden per dag, wat je huis langzamer steeds schoner en opgeruimder maakt. Ik heb m nu vast gestart om te oefenen
Ik heb vandaag nog geen laatje gedaan. Gisteren al wel. De keukenlade met kruiden etc. Die ziet er weer spik en span uit. Vandaag maak ik me er makkelijk af met de halkast bovenkant weer leegmaken. Netjes voor het oog.
PhilDunphy
01-01-2025 om 16:28
Hier ook de kerst de deur uit gegooid. De kerstboom is afgetuigd en terug in de doos gegaan, de kerstspullen zijn in een curverbak gestopt en de kerststukjes zijn leeggehaald en weggegooid.
Daarna lekker alles opgefrist en schoongemaakt.
Ik had de smaak goed te pakken en wilde wat afleiding voor mijn suikerbehoefte, dus besloot toen een kastje op te ruimen. Het werd een van de irritantste: de open plank waar de kinderen al hun tekeningen, puzzelboekjes, kleurboeken, lege kleurblaadjes, huiswerk, knutselwerkjes en andere zooi bewaren.
Het ziet er weer keurig uit inmiddels en de papierbak is weer halfvol. De kinderen hebben me tijdens het proces goed geholpen door ieder hun eigen spullen door te nemen en vooral ook van veel afstand te doen.
Friezinnetje
01-01-2025 om 16:33
GroenTuintje schreef op 01-01-2025 om 16:19:
[..]
Hier heeft elke lade een ander formaat, echt letterlijk. Heel irritant. Ik heb het maar opgegeven qua bakjes pleur in sommige lades alles los erin
ik heb deze en die zijn er in verschillende maten. Er is een smalle strook over in de la, maar daar kan de staafmixer ed mooi liggen.
Kaarslichtje
01-01-2025 om 17:09
Ik schrijf graag mee! Vandaag mijn secretaire opgeruimd. Gisteren eigenlijk alleen een normaal opruimrondje. En de 30e heb ik foto's op mijn telefoon en mijn kantoortje opgeruimd. De komende dagen/weken zijn de kasten in de woonkamer aan de beurt (servieskast, boekenkast en speelgoedkast van de kinderen.
Strijkstok
01-01-2025 om 18:05
Zo, ik heb al mijn kerstspullen vandaag opgeruimd. Dat scheelt weer een hoop in de ruimte beneden. Morgen ga ik weer een kastje doen.
Overal bakjes inzetten, zoals ik hier net las, is best een goed idee. Dat kan ik ook wel gaan doen, dat is veel opgeruimder.
Snoeske
01-01-2025 om 20:25
Ik had deze schop onder mijn kont hard nodig. Gisteren het keukenkastje schoongemaakt waar ik al weken tegenaan keek, geen idee waarom. Het was in een kwartier klaar. Net nog drie lades in de keuken gedaan en 2 kastjes in de badkamer. Hopelijk ga ik zo door. Maar dit is een zeer inspirerend topic!
Damoontje
01-01-2025 om 21:49
Ik heb nog veel papieren op te ruimen. Vind het leuk om dingen te bewaren maar het is nu echt teveel. Papieren opruimen vind ik niet vervelend om te doen.
Ik ga niet alles versnipperen, veel teveel gedoe en ik kan mij niet voorstellen dat er iemand interesse heeft in mijn oude formulieren en schrijfsels.
In mijn voorraadkast heb ik nog veel bruine bonen en ik heb een recept gevonden voor bruine bonen soep, dan ga ik dat maar eens proberen.
Vorige week veel stamppot gemaakt en gelukkig lustte mijn vriend het ook. We moeten besparen komende tijd en dan is het fijn om gewoon aardappelen te koken in plaats van ingewikkelde dingen.
Loulou39
01-01-2025 om 21:57
Damoontje schreef op 01-01-2025 om 21:49:
Ik heb nog veel papieren op te ruimen. Vind het leuk om dingen te bewaren maar het is nu echt teveel. Papieren opruimen vind ik niet vervelend om te doen.
Ik ga niet alles versnipperen, veel teveel gedoe en ik kan mij niet voorstellen dat er iemand interesse heeft in mijn oude formulieren en schrijfsels.
Heb ik een tijdje terug ook gedaan, formulieren en brieven waar mijn naam, geboortedatum, BSN, etc op stonden, heb ik versnipperd of in de vertrouwelijke papier container op mijn werk gegaan.
De rest gewoon weggegooid in de papierbak.
Ruimt zo heerlijk op 👍🏻 (alleen komt er nog redelijk veel per post binnen, jammer dat niet alles digitaal kan, want nu blijf ik bezig😅).
Mlah!
01-01-2025 om 23:50
Vandaag opgeruimd: hoge badkamer kast, kastje onder de wastafel, rolkastj en nog 3 planken. Nog niet perfect, maar heerlijk veel spullen in een bak kunnen doen voor mijn dochter
Pands
02-01-2025 om 00:20
ik doe mee geef mij voor morgen ff schop onder mijn kont om een kastje op te ruimen
Knutselkei
02-01-2025 om 07:25
Pands schreef op 02-01-2025 om 00:20:
ik doe mee geef mij voor morgen ff schop onder mijn kont om een kastje op te ruimen
En…. Schop!😂
Pands
02-01-2025 om 09:22
Knutselkei schreef op 02-01-2025 om 07:25:
[..]
En…. Schop!😂
Haha dank je. Telt al het ongezond eten uit de kast halen ook hahaha
Kizomba
02-01-2025 om 10:28
HAHA!wait..what schreef op 31-12-2024 om 14:50:
[..]
Ik vind van wel leuk om foto's te zien
HaHa!wait.. hoe doe je dit, foto's plaatsen? Ik heb van alles geprobeerd maar het lukt niet 😮💨.
Poezenmeisje
02-01-2025 om 10:35
Kizomba schreef op 02-01-2025 om 10:28:
[..]
HaHa!wait.. hoe doe je dit, foto's plaatsen? Ik heb van alles geprobeerd maar het lukt niet 😮💨.
Uploaden in
"www. postimages. org" Er worden meerdere inkjes aangemaakt. Het tweede linkje ga je kopiëren.
Dan ga je naar het reactiescherm hier, klik je de knop met het schilderijtje aan en plak je de link hierin.
Kizomba
02-01-2025 om 10:37
Nou, ik baal nog steeds. Ben nog steeds flink ziek en heb gisteren 0,0 gedaan. Vandaag is ook een bedblijfdag. Morgen zou ik de kerstspullen gaan opruimen. Dat gaat hem ook niet worden 😮💨. Juist nu ik gemotiveerd ben, ben ik ziek. En ik ben die kerstspullen zo zat 😔. Maar goed, als ik in bed lig zie ik het i.i.g. niet 😏. Ik hoop dat mijn motivatie blijft en ik van het weekend wat kan gaan doen 🍀.