Huis, tuin en keuken
KnorrendKitten
22-12-2024 om 13:52
Kadootje voor schoonouders (88 en 89 jaar)
Mijn schoonouders vieren binnenkort hun verjaardag voor kinderen en kleinkinderen.
Nu zoeken we een (verjaardags)kado voor ze.
Zoals met veel oude mensen doen ze helemaal niets meer. Schoonmoeder zit in het verzorgingstehuis en schoonvader zit daar ook de hele dag.
De tv is alleen voor het journaal, planten en bloemen krijgen geen water en kun je weggooien, zoetigheid is niet goed voor ze en ze hebben ook geen hobby’s meer die uitgeoefend kunnen worden.
Schoonmoeder kan enkel nog een lichtgewicht mok vasthouden dus een mok met foto valt ook af.
Toen mijn man er eerder deze maand was kregen ze van ons elk een kerstfiguur voor de kerstboom, dat kun je niet ná de kerst pas geven.
Maar wat zullen we meenemen??
Schemerlampje
22-12-2024 om 13:56
Een mooi nep bloemstuk? Er zijn hele goede die nauwelijks van echt te onderscheiden zijn.
Of houden ze van spelletjes?
Bakblik
22-12-2024 om 14:00
Ga gezellig met ze lunchen. En dan afgestemd op wat nog wel kan. Wij hebben ook even in die situatie gezeten en hebben een keer een luxe lunch meegenomen. De lievelingssoep van schoonmoeder, luxe broodjes en een ijsje met chocoladesaus toe.
Nou had mijn schoonmoeder wel een magnetron op haar kamer waar ik kom voor kom de soep in kon opwarmen.
Na afloop de borden en glazen in een krat een thuis in de afwasmachine. Ging prima.
Mijn schoonmoeder was het laatste jaar aan bed gebonden dus iets buitenshuis was niet meer mogelijk.
MMcGonagall
22-12-2024 om 14:18
Wij namen onze moeder meestal mee voor een lunch of vroeg diner. Zij was wel veel jonger maar woonde ook in een zorginstelling. We gaven dan ook nog wel een cadeautje, een plant of iets dergelijks.
Vrijevlinder
22-12-2024 om 14:35
Inderdaad, een uitje, voor zover dat mogelijk is. Juist als mensen in een instelling wonen komen ze er soms nauwelijks nog uit en genieten ze erg van een lunch buiten de deur.
Mensen die geen spullen willen moet je niet spullen willen geven.
Herfstappeltaart
22-12-2024 om 14:55
Ik vind meenemen uit lunchen ook het leukste idee. Mits ze daar nog toe in staat zijn uiteraard.
Kataravrouw
22-12-2024 om 15:10
Kun je ze mee nemen in een rolstoel en een lekkere ronde door het bos, park, omgeving maken? En daarna in verzorgingstehuis, of bij jou thuis of lunchroom gezellig met het hele clubje lunchen?
DeOnbekende
22-12-2024 om 15:12
Lunch/etentje is inderdaad leuk, en dan nog iets lekkers meenemen als attentie. Of dat wel of niet goed voor hen is, lijkt me op die leeftijd niet zó belangrijk meer.
rionyriony
22-12-2024 om 15:39
Je aardigste glimlach en veel belangstelling. En af en toe een aai over hun schouder
lientje69
22-12-2024 om 16:17
Rondje rijden langs plekjes van vroeger. Vinden ze echt fantastisch op die leeftijd is mijn ervaring ( werk in de ouderenzorg)
Al dan niet in combinatie met koffie/ eten.
Chrissie80
22-12-2024 om 16:48
Een digitale fotolijst waar alle kinderen/kleinkinderen foto's naar toe kunnen sturen. Hebben ze steeds andere foto's om naar te kijken.
Vrijevlinder
22-12-2024 om 17:26
lientje69 schreef op 22-12-2024 om 16:17:
Rondje rijden langs plekjes van vroeger. Vinden ze echt fantastisch op die leeftijd is mijn ervaring ( werk in de ouderenzorg)
Dat is een goede tip.
Roos57
22-12-2024 om 17:54
lientje69 schreef op 22-12-2024 om 16:17:
Dit wilde ik ook ✍️
Citroengraag
22-12-2024 om 18:01
Het idee van de echt mooie kunstbloemen vind ik ook goed hoor! Het is vaak zo'n saaie bedoening in het verzorgings/verpleeghuis. Vaak is bij ouderen geur lang niet aangetast. Dus een verzorgingsproduct of lekkere parfum blijft ook fijn op hoge leeftijd.
Valentijn101
22-12-2024 om 18:12
ik kwam laatst iets leuks tegen -> https://www.famileo.com/famileo/nl-BE/
Hier kan iedereen (familie, vrienden) foto’s en berichtjes op zetten. Daar wordt dan een krantje van gemaakt dat wekelijks/ maandelijks (wat je wil) bij opa en oma op de mat valt. Facebook op papier zou je het kunnen noemen.