Huis, tuin en keuken
watertoren
10-07-2021 om 20:05
Ik stofzuig mijn tuin.
Ik zou nooit een huis willen zonder een tuin want ik ben graag buiten. Een tuin moet voor mij wel zo veel mogelijk onderhoudsvrij zijn. Daarom heb ik veel tegels in de tuin en een stukje border met vaste planten. In die border staan veel palmen en ik heb ook veel vaste planten in potten op de tegels. Dus mooi groen is er altijd. In de zomer heb ik echt veel eenjarige planten zoals geraniums aan de schutting hangen en in potten. Vroeger veegde ik altijd de blaadjes die van de planten af kwamen maar ik kwam er al snel achter dat de stofzuiger pakken veel makkelijker was. Het is net als stofzuigen in huis. Ik doe dit al tig jaaaren en in het begin lachten buren mij uit maar hebben dit toch overgenomen van mij. Ik wil zelf huis en tuin graag netjes hebben. Zijn er hier nog meer mensen die hun tuin stofzuigen?
Mevrouw75
11-07-2021 om 09:14
letterlijk schreef op 11-07-2021 om 09:06:
Ik vond het echt een supergoed plan, sta iedere keer een half uur te vegen! Tot je zei dat je de buren op een idee had gebracht, en dat wil ik niet! Het geluid van een stofzuiger is voor mij namelijk de huishoudelijke equivalent van eetgeluiden: zolang ik ze maak geen pobleem, maar zodra een ander begint...
en dus doe je het lekker de buren wel aan.
Mevrouw75
11-07-2021 om 09:15
Ik vind dit soort geluidsoverlast eigenlijk ook onder milieuschade vallen.
Mevrouw75 schreef op 11-07-2021 om 09:14:
[..]
en dus doe je het lekker de buren wel aan.
Nee dus, want mijn conclusie was dat ik het niet ging doen. Welke egoistische reden ik daarvoor heb, maakt niet uit. Het resultaat blijft hetzelfde.
Mevrouw75
11-07-2021 om 09:26
letterlijk schreef op 11-07-2021 om 09:20:
[..]
Nee dus, want mijn conclusie was dat ik het niet ging doen. Welke egoistische reden ik daarvoor heb, maakt niet uit. Het resultaat blijft hetzelfde.
oh ja gelukkig maar.
Bumbly
11-07-2021 om 09:27
Oh wist niet dat een stofzuiger ook al geluidsoverlast gaf. M'n man heeft hier laatst het kunstgras gestofzuigd. Onze baby steekt alles in dr mond, dus die kon bijna niet buiten kruipen zonder iedere 2 seconde iets in dr mond te hebben. Een dag later liet de kersenboom van de buren z'n complete bloesem los. Vond man niet leuk, ik moest stiekem wel lachen. Denk niet dat hij het ooit nog eens doet .
Mevrouw75
11-07-2021 om 09:32
Bumbly schreef op 11-07-2021 om 09:27:
Oh wist niet dat een stofzuiger ook al geluidsoverlast gaf. M'n man heeft hier laatst het kunstgras gestofzuigd. Onze baby steekt alles in dr mond, dus die kon bijna niet buiten kruipen zonder iedere 2 seconde iets in dr mond te hebben. Een dag later liet de kersenboom van de buren z'n complete bloesem los. Vond man niet leuk, ik moest stiekem wel lachen. Denk niet dat hij het ooit nog eens doet .
elk elektrisch apparaat in de tuin maakt herrie. En stofzuiger dus ook.
Bumbly
11-07-2021 om 09:34
GroenTuintje schreef op 11-07-2021 om 09:29:
Kunstgras dan nog liever tegels of grind (op een juiste manier)
We hebben verder een vrij groene tuin hoor! We hebben alleen een hele mooie groene haag om onze tuin. Die zorgde voor zoveel schaduw dat het gras op dat stuk absoluut niet groeide. Er kwam alleen maar nat mos. Dat is met een hond en een kind gewoon niet handig. We hadden steeds ons hele huis vies. Daarom een stuk kunstgras gelegd .
Bumbly schreef op 11-07-2021 om 09:27:
Eigenlijk vind ik alle geluid dat een ander maakt, geluidsoverlast 😆. Als de buren gaan vegen, vind ik het ook irritant. Of praten. Of, god verhoede, een radio aanzetten. Daarom kan ik ook niet in een stad. Of op een camping. Ik heb ook oordoppen om te slapen want mij man ademt. Zou ik misschien een onverdraagzaam persoon zijn? Neh...
Bumbly
11-07-2021 om 09:37
Mevrouw75 schreef op 11-07-2021 om 09:32:
[..]
elk elektrisch apparaat in de tuin maakt herrie. En stofzuiger dus ook.
Tja, dr moet ook geleefd worden. Een zwembadje opblazen geeft ook herrie. Kinderen op een trampoline of oudjes zonder hoorapparaten die in de tuin zitten ook. Gebeurt hier in onze buurt ook geregeld. Hoort een beetje bij wonen in een woonwijk ipv op het platte land toch?
Mevrouw75
11-07-2021 om 09:44
Bumbly schreef op 11-07-2021 om 09:37:
[..]
Tja, dr moet ook geleefd worden. Een zwembadje opblazen geeft ook herrie. Kinderen op een trampoline of oudjes zonder hoorapparaten die in de tuin zitten ook. Gebeurt hier in onze buurt ook geregeld. Hoort een beetje bij wonen in een woonwijk ipv op het platte land toch?
spelende kinderen en hardkleppende oudjes zijn ok hoor. Maar de godganse dag apparatuur aan in al die tuin is gewoon milieuvervuiling.
Knip de heg met een heggeschaar, maai het gras met zo'n rolmaaier en bezem je terras. Is nog goed voor je gezondheid ook.
watertoren
11-07-2021 om 09:45
Ik vind het ook gewone leefgeluiden en het duurt natuurlijk ook niet zo lang.
Bumbly schreef op 11-07-2021 om 09:37:
[..]
Zo hé, jij hebt duidelijk geen idee wat voor herrie er op het platteland gemaakt wordt! Al dat groot materieel van 's morgens vroeg tot 's nachts aan toe! En knalapparaten, iedere 10 minuten KNAL, de hele nacht door. En ze vegen het erf ook schoon. Met een tractor met een borstel voorop. En koeien slapen ongeveer 20 minuten per dag, de rest van de dag loeien ze. Nee, onderschat dat niet 😉.
Mevrouw75
11-07-2021 om 09:48
watertoren schreef op 11-07-2021 om 09:45:
Ik vind het ook gewone leefgeluiden en het duurt natuurlijk ook niet zo lang.
jawel hoor, want intussen stofzuigt elke buur van jou.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.