Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Huis toegewezen, accepteren?

Peiling

Huis accepteren

Maximaal 2 antwoorden.

117 stemmen
96%
4%

Door eerdere reacties van TO heb ik de indruk gekregen dat ze het idee heeft dat je het het beste heel erg grondig kan aanpakken. Zoals bij een koopwoning. 
Daar gaat snel heel veel geld in zitten als je dingen laat doen. Jammer, want geld is belangrijk, ook voor andere dingen. De financieen zijn al moelijk genoeg voor to. 
Weet ook niet echt je referentie kader, to? Een huurhuis hoeft niet superdeluxe opgeknapt te worden. Zeker niet als je daardoor in geldnood komt.
Een keuken zou ik dus niet extra laten doen.

Due-scimmie schreef op 31-08-2022 om 13:37:

[..]

Tussen mijn sociale huurwoning en koopwoning zat 6 jaar maar in theorie waren we binnen 2 jaar scheefwoners. Dus de stelling dat ze per definitie dan voorlopig nergens heen gaan is in mijn ogen niet waar. Genoeg mensen die net na studie sociale huur wonen en binnen paar jaar naar koopwoning gaan.

Ten eerste is 6 jaar een lange tijd. Wil je je niet thuis voelen in die 6 jaar? Ik zou dat wel een lange zit vinden hoor, 6 jaar in een huis wat niet naar je zin is. Helemaal als je GRATIS een keuken kan krijgen.

Ten tweede, in welke tijd was dat? 

LieverDanJeDenktx schreef op 31-08-2022 om 13:18:

[..]

Ik ga alles laten doen. Deze week heb ik een afspraak met een klusser staan voor een prijsopgave voor de vloeren en muren.
Keuken twijfel ik wel over, heb net met de woningbouw gebeld en die zeiden al dat ze m al hadden besteld dus deden een beetje moeilijk, gaven aan dat ze foto’s gaat sturen om te kijken hoe die bevalt en dan kan ik eventueel een andere plaat nemen en laten verlengen. Dan scheelt het ook qua kosten ipv heel de keuken opnieuw.

TO heb je vrienden? Zo ja dan kun je eventueel kijken om de muren zelf te behangen en te schilderen als je niet uit komt met je budget. Dat is namelijk echt prima zelf te doen. Ik heb nog nooit geschilderd en ik kon het ook, haha.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

31-08-2022 om 15:11

Rockstar schreef op 31-08-2022 om 14:42:

[..]

TO heb je vrienden? Zo ja dan kun je eventueel kijken om de muren zelf te behangen en te schilderen als je niet uit komt met je budget. Dat is namelijk echt prima zelf te doen. Ik heb nog nooit geschilderd en ik kon het ook, haha.

TO, dit zou ik ook doen. Als er een nieuwe vloer in moet (lees: als er nu alleen kaal beton is), dan zou ik dat laten doen. Maar verven dat kan iedereen. Behangen vereist misschien wat meer geknutsel.

Het hoeft niet meteen volledig perfect (al vindt je omgeving dat misschien wel - dat mogen ze dan in hun eigen huis doen). Muren zien er al snel veel beter uit als ze geverfd zijn. Misschien niet helemaal perfect strak, maar dat hoeft ook niet. Vroeg of laat komen er toch wel weer butsen, deuken en krassen in.

Schoon en met een paar eigen (kringloop)spulletjes, dan heb je een heerlijk eigen plekje om tot rust te komen. De reactie van je familie is dieptriest. En eerlijk gezegd is dat alleen maar een extra argument om op jezelf te gaan wonen.

Coreopsis schreef op 31-08-2022 om 15:11:

[..]

TO, dit zou ik ook doen. Als er een nieuwe vloer in moet (lees: als er nu alleen kaal beton is), dan zou ik dat laten doen. Maar verven dat kan iedereen. Behangen vereist misschien wat meer geknutsel.

Het hoeft niet meteen volledig perfect (al vindt je omgeving dat misschien wel - dat mogen ze dan in hun eigen huis doen). Muren zien er al snel veel beter uit als ze geverfd zijn. Misschien niet helemaal perfect strak, maar dat hoeft ook niet. Vroeg of laat komen er toch wel weer butsen, deuken en krassen in.

Schoon en met een paar eigen (kringloop)spulletjes, dan heb je een heerlijk eigen plekje om tot rust te komen. De reactie van je familie is dieptriest. En eerlijk gezegd is dat alleen maar een extra argument om op jezelf te gaan wonen.

Ja, maar sowieso zijn muren zoooo forgiving als het niet helemaal perfect is. Imperfecties vallen niet meer op als er meubels staan (en de grootste imperfecties zoals op het plafond morsen of zo zijn gewoon te voorkomen met tape of te fixen naderhand). Een slecht gelegde laminaat vloer bolt op, kraakt, heeft losse planken, spleten, open plekken en scheve plinten. Da's een stuk meer rocket science. Denk ik dan. Ik durfde het niet aan in elk geval, al was het maar omdat je je knietjes om zeep helpt.

Rockstar schreef op 31-08-2022 om 14:40:

[..]

Ten eerste is 6 jaar een lange tijd. Wil je je niet thuis voelen in die 6 jaar? Ik zou dat wel een lange zit vinden hoor, 6 jaar in een huis wat niet naar je zin is. Helemaal als je GRATIS een keuken kan krijgen.

Ten tweede, in welke tijd was dat?

In de afgelopen 10 jaar . Je kunt je ook thuis voelen zonder een nieuwe keuken of badkamer hoor. Net als dat de keuken in mijn koophuis niet mijn smaak is, maar waarschijnlijk wonen we hier ook minstens 6 jaar voor er een nieuwe  in komt. Je thuisvoelen zit echt niet in een keuken. Wel in sfeer, locatie, buren etc. In mijn ogen.

Ik vind 6 jaar tijdelijk, in mijn koophuis hoop ik veel langer te wonen.

Due-scimmie schreef op 31-08-2022 om 18:03:

[..]

In de afgelopen 10 jaar . Je kunt je ook thuis voelen zonder een nieuwe keuken of badkamer hoor. Net als dat de keuken in mijn koophuis niet mijn smaak is, maar waarschijnlijk wonen we hier ook minstens 6 jaar voor er een nieuwe in komt. Je thuisvoelen zit echt niet in een keuken. Wel in sfeer, locatie, buren etc. In mijn ogen.

Ik vind 6 jaar tijdelijk, in mijn koophuis hoop ik veel langer te wonen.

Dat is waar, maar als je er gratis eentje kan krijgen zou ik dat serieus echt niet afslaan. Verhuizen is toch al kut, dan kan zo'n kuttige keuken die wordt gedaan voor je gratis en voor niks er echt wel bij. Ik vind 6 jaar echt wel lang, 6 jaar geleden was ik nog een 24 jarige thuiswonende fetus haha! Wat is nou 2-3 weken ongemak op 6 jaar lang genieten van een spiksplinter nieuwe keuken? Ik verwacht ook decennia in mijn vrije sector huurwoning te wonen. Kopen zit er namelijk niet in. En dat geldt voor heel veel mensen, nog wel meer voor de mensen in de sociale sector denk ik.

jeetje, ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen met mijn reactie?!

Kent iedereen in dit topic de voorgeschiedenis beter van TO ofzo? Dat het goed voor haar (of hem?) is om thuis bij ouders weg te zijn is mij meer dan duidelijk ja, maar hoe oud is deze TO gezien de zeer naïeve reacties en openingspost? Een sociale huurwoning verbouwen, nieuwe keuken, muren en vloer laten uitbesteden, dit is toch ontzetten onrealistisch? Tenzij TO 16 is en al die jaren onder een steen heeft geleefd natuurlijk, maar gezond vind ik het niet in ieder geval.  

En dat je je financiën door iemand anders laat beheren, oké, maar hoe emotioneel volwassen ben je dan als je op jezelf gaat wonen? Je financiën nog steeds door een ander te laten beheren, omdat je anders alles er doorheen jaagt? Of TO is heel erg jong, dus <20 jaar of TO is emotioneel nog niet volwassen genoeg zelfstandig en onafhankelijk te zijn en te wonen. 
En waarom komt haar/zijn geld pas over 3 maanden vrij als dit niet vaststaat bij een officiële bank? Ik vind het maar een heel raar verhaal. 

Rockstar schreef op 10-08-2022 om 10:03:

[..]

Als je in aanmerking komt voor sociale huur lijkt kopen mij niet bepaald een aannemelijke optie.

Slaat natuurlijk helemaal nergens op! Ik stond al ruim 15 jaar ingeschreven voor een sociale huurwoning, maar woonde in een koopwoning. Ik kwam nooit in aanmerking voor een sociale huurwoning, want verdiende daarvoor teveel. Maar……..situaties kunnen veranderen en ik werd arbeidsongeschikt met een arbeidsongeschiktheidsuitkering en kwam daardoor wél in aanmerking voor een sociale huurwoning. Er wordt namelijk niet gekeken naar privévermogen, maar naar inkomen en dat kan dus zomaar elk jaar veranderen!

RoodVruchtje schreef op 31-08-2022 om 19:00:

[..]

Slaat natuurlijk helemaal nergens op! Ik stond al ruim 15 jaar ingeschreven voor een sociale huurwoning, maar woonde in een koopwoning.Ik kwam nooit in aanmerking voor een sociale huurwoning, want verdiende daarvoor teveel. Maar……..situaties kunnen veranderen en ik werd arbeidsongeschikt met een arbeidsongeschiktheidsuitkering en kwam daardoor wél in aanmerking voor een sociale huurwoning. Er wordt namelijk niet gekeken naar privévermogen, maar naar inkomen en dat kan dus zomaar elk jaar veranderen!

Dat is waar ja. Beetje kort door de bocht van mij. Ik had moeten zeggen zolang de situatie hetzelfde blijft.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

31-08-2022 om 19:58

RoodVruchtje schreef op 31-08-2022 om 18:55:

jeetje, ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen met mijn reactie?!

Je moet niets natuurlijk. En voor al je vragen; lees de topics en reacties van TO.

LieverDanJeDenktx

LieverDanJeDenktx

02-09-2022 om 18:43 Topicstarter

Ik merk nu dat de knoop is doorgehakt ik eigenlijk begin te twijfelen of vrijheid wel zo belangrijk is als je daardoor je familie kwijt raakt?
Is het echt waard om hiervoor zorgeloos op vakanties te kunnen gaan of had ik thuis moeten blijven wonen en daar moeten vechten voor vrijheid? Vakanties en op jezelf gaan is voor mijn cultuur als dame gewoon een no go dus ergens begrijp ik ze wel, maar ik vind het nu moeilijk om mijn keuze te begrijpen eerlijk gezegd.
Het doet me wel wat dat geen contact meer maar ik moet blijven relativeren doordat ze buitenom mijn gebeuren ook onredelijk zijn naar andere gezinsleden. Mijn zus is laatst namelijk ook verbannen en verrot uitgescholden door een valse beschuldiging wat helemaal niet klopt en dat raakt haar nog steeds, nu pas kan ik me in haar inleven hoe het is om zo behandeld te worden en geen deel meer uit te maken van ze. 
Merk wel dat t behoorlijk wat doet met mijn gemoedstoestand, door t stressen en verdriet voel ik behoorlijk down en denk ik misschien had ik een jaar moeten wachten want nu met beginnende stage afstuderen en nieuw werk waarbij ik moet presteren maak ik wel druk, al heb ik wel vertrouwen erin dat t goed komt en ga ik door ben ik bang dat ik misschien instort? 

je zit gewoon moeilijk nu. Als je het huis afgewezen had, had je nu ook met schuldgevoelens gezeten. Hou het contact met je zus goed, meer kun je nu niet doen

Je zit nu in een zeer moeilijke periode, je voelt heel veel pijn van binnen, en je wil er alles aan doen om dat nare gevoel niet meer te hebben. Daarom heb je nu twijfel, maar als je daar zou blijven wonen, zou je je net zo goed naar voelen en veel pijn hebben. 

Je zult er, hoe moeilijk ook, doorheen moeten. Er gaan echt betere tijden komen. 
Maar ruzie en verlies in de familie is zeer moeilijk. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.