Huis, tuin en keuken
Friezinnetje
09-07-2021 om 22:35
Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)
Op viva al heel wat afgekletst over tuinen. En met zijn allen zijn we dan vooral bezig om onze tuinen nog groener te maken, tips te geven maar soms gaat het ook over andere dingen. Maar we willen graag alle TegelTuinen de wereld uit hebben. Kom ook mee kletsen.
Wat we niet willen is een grijze fiktuin:
Maar een mooie groene tuin:
SuperCow
30-03-2022 om 09:12
Dank voor de antwoorden, ik ben benieuwd wat voor Lathyrus het dan wordt.
De grap is dat ik ook bewust Lathyrus heb gezaaid, dat moet nog opkomen maar die zaadjes waren wat kleiner.
Die fijnstraal zie ik ook wel zitten voor een ander hoekje!
Valdemar:
GroenTuintje
30-03-2022 om 14:06
ToetieToover schreef op 30-03-2022 om 08:18:
[..]
Ze zijn vastgezet en er staat niets omheen. Als ze uitwaaien, is het niet zo dat het gas blijft stromen. Waar zou jij bang voor zijn?
Het idee vuur en gas, staat mij niet aan.
SuperCow
30-03-2022 om 18:43
Ik heb ook zo'n buurvrouw gehad die me SOMMEERDE om de pindakaaspotten van de schutting te halen en me VERBOOD de vogels te voeren. Want ze werd iedere ochtend wakker van het geschreeuw. (Bleek dat ze het over eksters had, die hun territorium in onze wijk hadden. Had niks met mijn voeren te maken.)
Ze knipte ook preventief al m'n planten af op 30 cm van de erfgrens om te voorkomen dat ze er last van kreeg. En de knoppen uit de bloemen in de voortuin om te voorkomen dat het ging uitzaaien... in haar tegeltuin.
Ze wilde ook graag leibomen tegen de inkijk, en die moesten dan in mijn tuin komen te staan want ik had volgens haar nog wel ruimte. En zij ging ze uitkiezen (want wie betaalt, bepaalt) en zou dan wel even een contractje opstellen. Ik moest ook de paastakken die ik voor de grap in de grond had gestoken verwijderen, want dat werden enorme bomen waar zij last van zou krijgen.
Van overlast die ik van haar had wilde ze niets horen. Gelukkig had ze ook nog goede eigenschappen, zoals verhuizen.
Ik wilde graag nog lavameel in de tuin strooien maar die kon ik niet vinden, en ergens had ik gelezen dat bentoniet ook goed was voor zandgrond. En dat hadden ze wel. Nu vraag ik me dus ineens af: heb ik nu te duur geprijsde kattengrit in m'n tuin zitten strooien??
ScarceKudu74
30-03-2022 om 19:26
SuperCow schreef op 30-03-2022 om 18:43:
Ik heb ook zo'n buurvrouw gehad die me SOMMEERDE om de pindakaaspotten van de schutting te halen en me VERBOOD de vogels te voeren. Want ze werd iedere ochtend wakker van het geschreeuw. (Bleek dat ze het over eksters had, die hun territorium in onze wijk hadden. Had niks met mijn voeren te maken.)
Ze knipte ook preventief al m'n planten af op 30 cm van de erfgrens om te voorkomen dat ze er last van kreeg. En de knoppen uit de bloemen in de voortuin om te voorkomen dat het ging uitzaaien... in haar tegeltuin.
Ze wilde ook graag leibomen tegen de inkijk, en die moesten dan in mijn tuin komen te staan want ik had volgens haar nog wel ruimte. En zij ging ze uitkiezen (want wie betaalt, bepaalt) en zou dan wel even een contractje opstellen. Ik moest ook de paastakken die ik voor de grap in de grond had gestoken verwijderen, want dat werden enorme bomen waar zij last van zou krijgen.
Van overlast die ik van haar had wilde ze niets horen. Gelukkig had ze ook nog goede eigenschappen, zoals verhuizen.
Ik wilde graag nog lavameel in de tuin strooien maar die kon ik niet vinden, en ergens had ik gelezen dat bentoniet ook goed was voor zandgrond. En dat hadden ze wel. Nu vraag ik me dus ineens af: heb ik nu te duur geprijsde kattengrit in m'n tuin zitten strooien??
Oh jee, dan woont jouw oude buurvrouw tegenwoordig naast mij. Dat mens is knettergek en er mag absolute niks groeien en bloeien in haar tuin (en liefst ook niet in mijn tuin) 🙈
Neweve
30-03-2022 om 19:27
SuperCow schreef op 30-03-2022 om 18:43:Ik wilde graag nog lavameel in de tuin strooien maar die kon ik niet vinden, en ergens had ik gelezen dat bentoniet ook goed was voor zandgrond. En dat hadden ze wel. Nu vraag ik me dus ineens af: heb ik nu te duur geprijsde kattengrit in m'n tuin zitten strooien??
Je moet wel de bio klonterende kattengrid hebben, zonder geur/kleur en smaakstoffen, dus die is iets duurder dan de standaard. Maar idd het is een vorm van kattengrid.
Friezinnetje
30-03-2022 om 19:32
OMG Supercow, wat een raar mens zeg. Ik zou elke dag een emmer bladeren over de schutting gooien, samen met een zakje wilde bloemenzaad.
ToetieToover
30-03-2022 om 22:09
Supercow, volgende wat er gebeurt is natuurlijk de buurkat die netjes een kuiltje komt graven .
Ik heb de volgende lading gezaaid (3 maanden tot bloei) en daar zitten onder meer gigantische zonnebloemen bij. Kan ze altijd nog uitpersen in plaats van aan de vogels voeren Ik speculeer op een omhoog gaande temperatuur over 10 à 14 dagen anders krijg ik echt ruimtegebrek.
Maar eerst de sneeuw nog door.
ToetieToover
31-03-2022 om 08:14
Tuinfluiter schreef op 31-03-2022 om 07:39:
Mijn mooie bloemen🙁
Tijd voor snert en dampende warme choco met slagroom. Weer eens wat anders dan bubbels en bloemen.
Tuinfluiter
31-03-2022 om 08:36
ToetieToover schreef op 31-03-2022 om 08:14:
[..]
Tijd voor snert en dampende warme choco met slagroom. Weer eens wat anders dan bubbels en bloemen.
Allebei heerlijk, maar vanavond staat deze eigen kweek op het menu
SuperCow
31-03-2022 om 08:50
ToetieToover schreef op 30-03-2022 om 22:09:
Supercow, volgende wat er gebeurt is natuurlijk de buurkat die netjes een kuiltje komt graven .
NOOOOOOOO!!!!!!
Ach, ik heb nog wel meer verhalen over die buuf, ik ben iedere dag weer blij dat ze is verhuisd.
Ik was mentaal nog niet helemaal voorbereid, ik dacht dat we vandaag regen zouden krijgen en vrijdag pas die sneeuw. En ergens had ik de stille hoop dat het een 1 april grap zou zijn.
SuperCow
31-03-2022 om 08:58
Neweve schreef op 30-03-2022 om 19:27:
[..]
Je moet wel de bio klonterende kattengrid hebben, zonder geur/kleur en smaakstoffen, dus die is iets duurder dan de standaard. Maar idd het is een vorm van kattengrid.
Die heb ik dus gewoon.
Tuinfluiter, die zijn zooo lekker van eigen kweek!
Tuinfluiter
31-03-2022 om 09:47
SuperCow schreef op 31-03-2022 om 08:58:
[..]
Die heb ik dus gewoon.
Tuinfluiter, die zijn zooo lekker van eigen kweek!
Ben benieuwd eerste keer dat wij ze hebben
RedRoseThorn
31-03-2022 om 10:23
lekker veel geschreven weer! Leuk, tuin fluiter ik heb dat ook een keer gedaan op koffiedik. Maar nu woon ik alleen en drink zelf geen koffie dus helaas 😅.
ShowyHummingbird30
31-03-2022 om 10:29
Tuinfluiter schreef op 31-03-2022 om 08:36:
[..]
Allebei heerlijk, maar vanavond staat deze eigen kweek op het menu
Oh lekker! Waar heb je die gehaald? Is het lastig om zelf te kweken (en duur?)?