Huis, tuin en keuken
Mama-Inge
12-04-2022 om 19:18
Het nieuwe TegenTegelTuinen topic deel 2
Op viva al heel wat afgekletst over tuinen. En met zijn allen zijn we dan vooral bezig om onze tuinen nog groener te maken, tips te geven maar soms gaat het ook over andere dingen. Maar we willen graag alle TegelTuinen de wereld uit hebben. Kom ook mee kletsen
Wat We niet willen, grijze fiktuinen:
We willen groene tuinen
Linkje naar het 1e deel
https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/het-nieuwe-tegentegeltuinentopic?page=240#3613
SuperCow
12-05-2024 om 08:32
Ik heb 'm heel lief toegesproken en 's ochtends en 's avonds een flinke gieter water gegeven. Heb helaas geen parasol of vliesdoek of zo om 'm uit de zon te houden, maar vanaf morgen slaat het weer weer om.
Heb vorig jaar gelukkig een paar stekjes genomen, maar voordat die weer een beetje volume hebben...
Gebruikersnaaminvullen
12-05-2024 om 10:17
SuperCow schreef op 12-05-2024 om 08:32:
Ik heb 'm heel lief toegesproken en 's ochtends en 's avonds een flinke gieter water gegeven. Heb helaas geen parasol of vliesdoek of zo om 'm uit de zon te houden, maar vanaf morgen slaat het weer weer om.
Heb vorig jaar gelukkig een paar stekjes genomen, maar voordat die weer een beetje volume hebben...
Ik weet niet van vlieren, maar dit artikel zegt dat een vlier tot laat voorjaar/midden zomer verplaatst kan worden.
https://www.picturethisai.com/nl/care/transplant/Sambucus_nigra.html
GroenTuintje
12-05-2024 om 10:46
Weer wat foto’s uit de tuin.
Vijgenboom en Fatsia Japonica.
rozenstruik in bloei
GroenTuintje
12-05-2024 om 10:53
Aardbeien in pot( moeten nog afgedekt worden)
Mini vijvertjes met solar-fontein
Tuinfluiter
12-05-2024 om 11:29
Leuke foto's groen tuintje. Bij mij staan de rozen nog niet in bloei wel in knop. We hebben ze in de herfst op kale wortel geplant hoop dat de klimrozen bij ons goed gaan groeien dit jaar. Heb jij een geurende roos.
GroenTuintje
12-05-2024 om 11:33
Tuinfluiter schreef op 12-05-2024 om 11:29:
Leuke foto's groen tuintje. Bij mij staan de rozen nog niet in bloei wel in knop. We hebben ze in de herfst op kale wortel geplant hoop dat de klimrozen bij ons goed gaan groeien dit jaar. Heb jij een geurende roos.
Ja de onze ruikt heerlijk
Tuinfluiter
12-05-2024 om 11:51
GroenTuintje schreef op 12-05-2024 om 11:33:
[..]
Ja de onze ruikt heerlijk
Hij lijkt op een zephir drouhin hadden we in onze oude tuin en nu weer aan geplant. Verheug mij nu al op het moment dat hij bloeit.
GroenTuintje
12-05-2024 om 12:25
Tuinfluiter schreef op 12-05-2024 om 11:51:
[..]
Hij lijkt op een zephir drouhin hadden we in onze oude tuin en nu weer aan geplant. Verheug mij nu al op het moment dat hij bloeit.
Zou goed kunnen. Het is een verwilderde stamroos met rode rozen . Maar de rode roze tak groeit naar de buren en wij hebben de roze gekregen (blijkbaar is een stamroos geënt
Tara82
13-05-2024 om 10:40
De framboos en frambraam staan er dit jaar goed bij. Vorig jaar van beide een klein handje vol kunnen oogsten, maar dit jaar verwacht ik een stuk meer fruit.
De aardbijen gaan ook wel goed, maar daar van zijn vorig jaar een deel van de plantjes dood gegaan toen het heel droog was en we op vakantie waren. Maar kleuter vind het heerlijk als er steeds 1 aardbei voor haar rijp is. Een hele grote oogst verwacht ik niet.
ToetieToover
16-05-2024 om 07:22
GroenTuintje schreef op 15-05-2024 om 15:55:
Prachtig! Elk jaar weer 💕. Door jouw mooie foto’s heb ik bij mijn gevel een klimroos geplant. Die moet het opnemen tegen de wingerd, maar ik geef ‘m trouw water in de hoop dat hij een plekje vindt voor zijn wortels.
GroenTuintje
16-05-2024 om 07:41
ToetieToover schreef op 16-05-2024 om 07:22:
[..]
Prachtig! Elk jaar weer 💕. Door jouw mooie foto’s heb ik bij mijn gevel een klimroos geplant. Die moet het opnemen tegen de wingerd, maar ik geef ‘m trouw water in de hoop dat hij een plekje vindt voor zijn wortels.
Leuk en Dankje. Ieder jaar is het weer genieten hier van de kleuren en geuren.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.