Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het (kamer)planten topic

Klink gezellig! Een kronkelhazelaar denk ik? Dat vind ik mooie bomen en ze worden nier perse heel groot. 😍

Zusterclivia schreef op 04-04-2022 om 19:42:

Klink gezellig! Een kronkelhazelaar denk ik? Dat vind ik mooie bomen en ze worden nier perse heel groot. 😍

Klopt! Wij hebben er dus alleen wat afgebroken takjes van he. Haar buren hebben een grote in de tuin Dat gaan we hier maar even niet doen. Ik vind het ook wel mooie bomen idd! 

Ik  heb nu een stekje van Calathea plant in aarde geplant. Ik ben benieuwd hoe goed deze blijft, want mijn vorige Calathea is een zeer dramatische dood gestorven. Wat een dramaqueen was dat zeg. 

Regendrup. schreef op 06-04-2022 om 16:15:

Ik heb nu een stekje van Calathea plant in aarde geplant. Ik ben benieuwd hoe goed deze blijft, want mijn vorige Calathea is een zeer dramatische dood gestorven. Wat een dramaqueen was dat zeg.

En toch doe je het weer? 

Ik heb nu een stekje van Calathea plant in aarde geplant. Ik ben benieuwd hoe goed deze blijft, want mijn vorige Calathea is een zeer dramatische dood gestorven. Wat een dramaqueen was dat zeg.

Hardleers?

Hier nog een. Ook mijn 2e calanthea heeft beestjes en reageert er DRA-MA-TISCH op! Als deze het loodje legt, komt er geen nieuwe mee.

ToetieToover schreef op 06-04-2022 om 16:30:

[..]

En toch doe je het weer?

Hahahaha ja... aanhouder wint ofzoiets? 

Zusterclivia schreef op 06-04-2022 om 17:53:

[..]

Hardleers?

Hier nog een. Ook mijn 2e calanthea heeft beestjes en reageert er DRA-MA-TISCH op! Als deze het loodje legt, komt er geen nieuwe mee.

Ja ik wil het graag nog eens proberen.

Regendrup. schreef op 06-04-2022 om 18:07:

[..]

ik heb diverse staan en ze doen het supergoed. 

Regendrup. schreef op 06-04-2022 om 18:07:

[..]

Dat heb ik met kruidje-roer-me-niet. Zó schattig! En dan gaat hij óf dood, óf hij groeit tot oerwoudformaat met nare stekels in een lelijke vorm. En toch... koop ik er af en toe weer één. 

Hoe doet een plant dramaqueenerig dan?

Hoop met je mee dat deze het gaat redden!

Hobbelster schreef op 07-04-2022 om 13:11:

[..]

Hoe doet een plant dramaqueenerig dan?

Hoop met je mee dat deze het gaat redden!

Haha nou echt helemaal laten hangen bij het minste of geringste. Ze vond maar 1 plekje in de hele woonkamer fijn om te staan, maar helaas stond ze dan heel erg in de weg. 

Iedere keer als ik d'r daar wegpakte, kwijnde ze helemaal weg. Gesloten bladeren, bruine vlekken alles. Teveel water? Meteen dichte bladeren. Te weinig water? Ze ging hangen. 

De juiste balans heb ik nooit gevonden haha. Nu een kleinere variant, hoop dat ik die wel goed kan pleasen.

Ik heb deze week een prachtig boeket nepbloemen gekocht bij, jawel, Albert Heijn. Ik ben het zat dat bloemen elke keer rommel geven op tafel, gaan stan meuren, een heleboel werk steeds om het netjes en florissant en schoon te houden. En dat elke paar weken, want je moet blij zijn als een bos de anderhalve week haalt. Dus nu even 1x fikse smak geld maar wel een schitterend bos die niet meer nodig heeft dan af en toe een swiffertje.
OVerigens zoek ik nog een mooie, ondoorzichtige vaas ervoor. Hij moet op de vensterbank passen, en dat is geen overdreven brede dus een vaas van 30 cm doorsnee wordt m niet. Hoogte moet minimaal 40 max 50 cm zijn....
Tips zijn welkom, Fonq en Bol heb ik al doorgespit maar er is zoveel keuze maar nergens wat ik zoek.
Zoiets vind ik wel leuk maar is dat mooi met een weelderig veldboeket erin?

asa-vaas-ease-moss-18x45-cm.jpg

Mooie vaas!

Bedoel je echt plastic bloemen of droogbloemen?

Nee geen droogbloemen, echt een zijdebloemen boeket zeg maar, zoiets:

DSC01294.jpg

Ik hou meer van bolle vazen voor een groot boeket. Heb je Xenos, Sissy Boy, Westwingnow, Zarahome, H&M Home, TK Maxx al geprobeerd?

Nou duur zijn nepbloemen he! Ik dacht laatst een bestaand boeket bij te vullen, was zo 70 euro lichter.

Ik zat naar mijn zielige orchideetje te staren, die een beetje sneu voor het raam staat te slapen. Althans, ik dacht dat hij sliep. Maar hij heeft een piepklein bloemstengeltje! Zouden orchideeën dan toch kunnen bloeien hier? Ik hoop het echt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.