Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het (kamer)planten topic

ToetieToover schreef op 02-08-2021 om 12:44:

[..]

Een ledlampje, jansjö van Ikea, daar doen mijn (niet al te grote) planten het prima onder. Bijvoorbeeld: garnalenaquarium, soleirolia soleirolii, vleeseters. Die lichten dan een donker hoekje op. Dat scheelt weer planten per m2, heb je meer benutbaar vloeroppervlak maar hangen kan ook natuurlijk.

Deze is niet leverbaar. Ik heb ze wel korter van Lidl maar niet de langere vloerlamp.

PriceyRook54

PriceyRook54

06-09-2021 om 08:39

Ik heb een geweldige spinnenplant gevonden dit weekend, met babyspinnetjes. Hij heeft nu een mooie plek in huis in een macramé-hanger. Ben er zo blij mee, daar was ik al een poos naar op zoek.

Mijn monstera doet het sinds de verpotting vorige maand ook geweldig, er komen al vier nieuwe bladen (dit kun je geen blaadjes noemen) aan. En, mijn sanseveria bloeit!

Ik begin van een plantenkneus in groene vingers te veranderen 

Gisteren trok ik trouwens wat onkruid uit de tuin, toen ik ineens een uitgedroogd muisje bij zijn staart vast had. Vergeten cadeautje van de katten denk ik.

Ainne, iew, dat muisje... Maar verder goed bezig!

Van het weekend voor mijn gevoel 100 stekjes uitgepoot. Ik heb een mother of thousend/Bommenwerper/Kalanchoe diagremontiana en het broedsel plant ik netjes elke keer uit. Maar op een gegeven moment zijn ze te groot voor het kweekbakje en gaan ze over naar grote potjes. Ik zag dat het broedsel op de moederplant óók weer broedsel heeft. Rare plant.

Deze zijn niet van mij hoor. Ik vond wel een hoop zaailingen onder de Viburnum buiten en daarvan heb ik er een aantal in potten gezet in de hoop op een Viburnumstruik.

Ik moest ook even mijn plaatjesplakrechten testen.

Ja, zo zag het er wel een beetje uit.

Ik heb trouwens een plant met beestjes!!
Gelukkig beperkt tot nu toe tot één plant. Dus ben nu al 4 dagen aan het checken op beestjes. Niet alleen de plant met beestjes, maar ook alles dat in de buurt stond. Degene met beestjes staat in quarantaine. De rest ook gesplitst.
Hopelijk werkt het.

Hoe gaat het met jouw beestje CharliesA?

Ik probeer zorgvuldig geen beestjes van buiten mee naar binnen te nemen. Voor mineervliegen zijn heel veel planten niet vatbaar. Ik zie ook rupsenschade (zal een soort mot zijn), rouwvlieg (die heb ik al in beperkte mate), sommige hebben bladluis, maar ik heb de ervaring dat die het afleggen tegen de winterkou.

eindelijk potgrond gevonden voor mijn kamerplanten en 2 potjes voor mijn laatste aanwinsten.
zag weer veel mooie planten maar heb me ingehouden mede doordat ik geen idee heb waar ik ze kwijt moet waren voornamelijk ''schaduw'' planten  

Lastig hè. Ik ben een zaterdag maar niet langs de Lidl geweest, want ik vind dat ik wel even genoeg planten heb. Eerst maar eens alles een beetje laten groeien en zo.

Ik heb vorige week wel een mooie Calathea gekocht bij Jumbo. Die staat naast me te stralen op mijn computertafel. Elke nacht zet hij zijn bladeren steil omhoog, waar ik aanvankelijk me rot van schrok in het donker.

Aarde koop ik vaak bij AH maar als ik veel aarde nodig heb dan ga ik voor het Lidl merk. Is lekker licht om te dragen.

Ik heb ook nog een heleboel cocopeat bedenk ik nu.

net via verkoopsite op fb een skeletplant gekocht. Ik hou van die grootbladige planten.

Skeletplant? Ik hoor hier een heel nieuwe naam.

De bladeren lijken inderdaad op ribbenkasjes. Een soort Halloweenplant!

PriceyRook54

PriceyRook54

10-09-2021 om 17:58

Ik had er ook nog nooit van gehoord, maar hij is leuk!

Ja die is leuk!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.