Huis, tuin en keuken
Wattenbolleke
20-09-2021 om 12:20
Heb je de verwarming al aan?
Of is dit een hele gestoorde vraag, half september?
Ik vind het kil in huis. Het heeft niet zoveel zin om de verwarming nu aan te zetten want we hebben vloerverwarming dus dat duurt wel even voordat het dan aangenaam is. Waarschijnlijk heb ik het dan alweer warm.
Wanneer gaat bij jou de verwarming aan?
Lolly
07-10-2021 om 07:48
Hier geeft de thermostaat nog steeds 20 graden aan, dus hij blijft nog uit. In de avond wel onder een dekentje of een dikke trui aan
Herfstappeltaart
07-10-2021 om 08:02
Vanmorgen was het hier 17,5 graden. We passen vandaag op de kleinkinderen hier en dat vind ik te koud voor ze dus nu is hij voor het eerst aan. Zomaar een uurtje zodat de nachtkou eruit is en dan gaat ie weer uit.
Dolfje
07-10-2021 om 08:04
Wij hebben hem alleen nog in de badkamer aangehad. Gisteren wel onder een fleecedeken op de bank gaan zitten.
Ellori
07-10-2021 om 08:45
Het was gisteravond 23 graden hier in de woonkamer, echt belachelijk warm! Nu 20 graden maar dat warmt in de loop van de dag wel weer op. En zo lang het 19,5 of warmer is zet ik de verwarming niet aan. Scheelt wel dat ik nu niet werk en daardoor zelf bepaal wanneer ik beweeg en vooral niet de hele dag aan het typen ben waardoor ik koude handen krijg .
Mevrouw75
07-10-2021 om 08:46
wij hebben gister besloten de verwarming zo in te stellen dat hij alleen in de avond aanslaat en niet meer in de ochtend. Dan kunnen we hem handmatig aanzetten als het in de ochtend nodig is.
Duufje
07-10-2021 om 08:53
Vanmorgen had ik warme voeten in de badkamer, dus hij is nu zeker aangeslagen. Ik heb al een keer eerder getwijfeld, dus het was denk ik niet helemaal de eerste keer. Waarschijnlijk voorlopig alleen 's morgens even. Zo lang de zon af en toe blijft schijnen, blijft de temperatuur overdag in huis hier vrij lang aangenaam. De thermostaat staat hier ingesteld en ik zit daar nooit aan, zet de verwarming nooit zelf aan of hoger.
stokstaart
07-10-2021 om 08:57
Ik draai de cv terug savonds naar 16gr. Vanochtend was ie aangesprongen en stond er 15.5 op de thermostaat.
De zon is hier ver te zoeken.
BumpyGrasshopper95
07-10-2021 om 08:59
Hier is de verwarming gisteren voor het eerst aan gegaan. En het is hier behoorlijk mistig, dus ik verwacht dat ie af en toe aan zal slaan. De instellingen van de thermostaat heb ik naar beneden bij gesteld. Slechts met een halve graad, maar het is wel wennen. Ik heb het soms echt koud en draag al warmere kleding dan ik normaal gesproken zou doen.
Ellori
07-10-2021 om 09:07
Ik geloof dat mijn thermostaat op 13 ofzo staat? Zodra ik het koud krijg in de ochtend kijk ik er wel een keertje naar hoe warm die staat haha. Voor nu ben ik blij dat ik een beetje een zonnetje zo af en toe zie doorkomen.
Bakblik
07-10-2021 om 09:08
Tip met oog op de stijgende gasprijzen:
Laat je huis niet te ver afkoelen in de nacht, dan moet je de volgende dag veel gas verstoken om het weer aangenaam te krijgen. Warmte trekt ook in de muren, als je die op temperatuur houdt stook je zuiniger.
Onze thermostaat gaat laat in de avond naar 18. In deze tijd van het jaar gaat hij dan in de nacht nog niet aan. Afgelopen februari met die vorst en sneeuw wel.
1968
07-10-2021 om 09:15
Ik heb de thermostaat nu wel aangepast. Ik werk thuis, maar in de ochtend ben ik wat actiever bezig. Dus hier staat het nu ingesteld dat hij 11.00 mag aanslaan als het onder de 20 graden is en om 22.00 uur gaat ie terug naar 15 (maar meestal zakt ie niet zo laag terug) ik ga vaak pas rond 0.00 uur slapen, en dan merk ik normaal gezien, bij kouder weer, dat het rond 23.30 toch wat frisser gaat worden in huis. Zodra ik in bed ga liggen, gaat mijn slaapkamer deur dicht en mijn raam open, ook als het vriest. Ik heb een wollen dekbed en slaap heel comfortabel zo.
1968
07-10-2021 om 09:18
En voor de kou haters. (ik hou ook niet zo van kou) maar dan moet je eens wat documentaires van Wim Hof gaan kijken. Als ik weer wat gekeken heb, ben ik helemaal vol inspiratie om ook een keer iets kouds te gaan doen. (maar heb het nog nooit gedaan, ben best een watje wat kou betreft )
redbulletje
07-10-2021 om 09:20
1968 schreef op 07-10-2021 om 09:18:
En voor de kou haters. (ik hou ook niet zo van kou) maar dan moet je eens wat documentaires van Wim Hof gaan kijken. Als ik weer wat gekeken heb, ben ik helemaal vol inspiratie om ook een keer iets kouds te gaan doen. (maar heb het nog nooit gedaan, ben best een watje wat kou betreft )
Ik doe al 2 jaar aan winterzwemmen, maar binnenshuis ben ik kouwelijk en wil de temperatuur comfortabel hebben.
Mija
07-10-2021 om 09:26
In de loop van de zomer waren bij mij de batterijen van de thermostaat opgeraakt. Ik heb ze net vervangen. Het zakt nu af en toe onder de 19,5 graden in huis en dat vind ik te koud om bij te werken.
Het huis wordt verwarmd op elektriciteit, door een warmtepomp (=lage temperatuur verwarming). Daarom staat de thermostaat dag en nacht op dezelfde temperatuur (20/21). Als je het laat afkoelen, duurt het uren voordat het weer op temperatuur is. Je merkt ook het ontbreken van stralingswarmte goed. In mijn vorige huis vond ik 19 graden warm genoeg. Hier is dat echt te fris.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.