Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Een (...) uitdaging 💪🏼🤨😊

Klussen waar je tegenop ziet heten uitdagingen. De mijne is een stapeltje kledingstukken nauwer maken, oudste zoon is flink afgevallen, dappere actie, en bracht een tasje te wijd geworden shirts en drie overhemden mee. Was eerst gevraagd hoor, maar ja, nu de uitdaging laten slagen...

jullie nog uitdagingen in huis?


Ja hoor, heb je even?

Kast uit de doos halen en in elkaar zetten, het arme ding neemt al sinds november de helft van mijn gang in beslag.

Gaatje boren, schroef erin, schilderij eraan. Het speciale dubbelzijdige tape blijkt het op een structuurmuur langer uit te houden dan ik dacht, schilderij kwam pas na drie maanden naar beneden zetten. 

Beslissing nemen over welke kleur verf er op de muur komt beneden en gaan verven. De vlekken van "even proberen" zijn reeds twee jaar aanwezig.

En nog een boel meer.

Femke09 schreef op 21-03-2022 om 18:55:

Ja hoor, heb je even?

Kast uit de doos halen en in elkaar zetten, het arme ding neemt al sinds november de helft van mijn gang in beslag.

Gaatje boren, schroef erin, schilderij eraan. Het speciale dubbelzijdige tape blijkt het op een structuurmuur langer uit te houden dan ik dacht, schilderij kwam pas na drie maanden naar beneden zetten.

Beslissing nemen over welke kleur verf er op de muur komt beneden en gaan verven. De vlekken van "even proberen" zijn reeds twee jaar aanwezig.

En nog een boel meer.

Haha, klinkt alsof we hetzelfde huishouden voeren qua klussen. Kan me een waslijst opstellen van klussen die maanden (tot jaren  )kunnen blijven liggen. Project wat nu het hardst mijn aandacht nodig heeft is de tuin. Daar moeten grote, zware tegels gewipt worden waar ik echt geen zin in heb

Het huishouden op zich is al een uitdaging. Maar de grootste uitdaging is de enorme puinzooi op zolder. Ik kan slecht dingen weggooien. Vooral als het niet stuk is, niet meer gebruikt wordt door ons, maar ook niemand anders het wil hebben. Ook de kringloop niet.

Schemerlampje schreef op 21-03-2022 om 19:03:

Het huishouden op zich is al een uitdaging. Maar de grootste uitdaging is de enorme puinzooi op zolder. Ik kan slecht dingen weggooien. Vooral als het niet stuk is, niet meer gebruikt wordt door ons, maar ook niemand anders het wil hebben. Ook de kringloop niet.

Oh, shoot, morgen grijze kliko dag  ik heb mezelf beloofd om áltijd een volle kliko aan de weg te zetten, zodat ik verplicht ben steeds wat van de rommel op zolder weg te doen. Dus ik heb nog wat te doen na de vergadering vanavond 

Wat een goed topic

Mijn grootste uitdaging is momenteel ook opruimen. We hebben recent een verbouwing op de tweede verdieping overleefd. Alle puin uit de kamers daar hebben we in dozen gestopt en op de vliering gezet. Daar staat het nu (grotendeels) nog. En dat moet natuurlijk eerst uitgezocht, opgeruimd, een nieuw plekje krijgen… Ik gooi het liefst alles weg, maar man en kinderen zijn enorm bewaarderig. Daarnaast vind ik het ergens ook wel zonde (van het geld, maar ook voor het milieu) om alles rücksichtslos in de grijze kliko te storten. 

Goed topic  ik heb een heleboel uitdagingen! 

Ik heb de berging opgeruimd en toen tuinkasten gekocht, in elkaar geschroefd en daar alle tuinspullen ingezet. Oude tuinkast naar moes-dakterras getild. Ook heb ik schappen in mijn waskast gemaakt zodat daar alle voorraad wasmiddel staat en niet meer in mijn berging. Toen konden mijn verfspullen weer naar de berging en toen... toen stopte het even. Ik heb besloten toch maar een schilder in te huren. Ik schilder al jaren alles zelf maar nu even niet.

Ik moet wil nog louvredeuren maken in een inbouwkast in de slaapkamer zodat die zó luchtig wordt, dat er ook kleding kan hangen zonder muffig te worden.

Maar ja, jammer de bammer het is tuinweer    dus mijn moesdak is er sinds vandaag weer helemaal klaar voor! Vriend doet morgen de hogedrukreiniger beneden in de tuin en het dakterras. Lekker hoor, delegeren.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

21-03-2022 om 20:58

Ik moet nog een kast aan een vers betegelde badkamermuur hangen. 
Een keukenblokje kitten, tv wandbeugel ophangen, plankjes aan de muur. Hier en daar wat schroeven voor schilderijen en decoratie, een gordijnrails, 2 jaloezieën ophangen en 2 kasten met veiligheidsbeslag aan de muur vastmaken. Zo geen zin in. 

Mijn hele huis is één grote uitdaging. Maar er is één kamer waar we spullen hebben opgeslagen en die moet eigenlijk helemaal opgeruimd, uitgezocht en schoongemaakt. Dat is wel een dingetje.

tuin algenvrij maken
Voortuin vegen
Vloertje verven met betonverf 
Plafond witten
Een kozijn schuren en lakken
Spiegel ophangen
Laminaat afwerken met profiel
Uitgescheurde dekbedhoes naaien
Keuken wil ik ook nog een ander kleurtje
Lampje ophangen

dat was t wel. Elk weekend een klusje en dan komt t goed. Vind het wel echt leuk om te doen. En als dit lijstje klaar is, is er wel weer wat nieuws. 

Femke09 schreef op 21-03-2022 om 18:55:

Ja hoor, heb je even?

Kast uit de doos halen en in elkaar zetten, het arme ding neemt al sinds november de helft van mijn gang in beslag.

Gaatje boren, schroef erin, schilderij eraan. Het speciale dubbelzijdige tape blijkt het op een structuurmuur langer uit te houden dan ik dacht, schilderij kwam pas na drie maanden naar beneden zetten.

Beslissing nemen over welke kleur verf er op de muur komt beneden en gaan verven. De vlekken van "even proberen" zijn reeds twee jaar aanwezig.

En nog een boel meer.

Plakspijker! Ik doe alles wat aan een plakkie kan daaraan, je hebt ze die tot wel 5 kilo kunnen dragen geloof ik, zo niet meer.

Nieuwe keuken
Nieuwe vloer
Kozijnen binnen schilderen
Gang behangen + plafond witten
Twee nieuwe lampen kopen en ophangen
Nieuwe Luxaflex
Iets met mijn badkamer
Kelder opruimen

Als ik dit zo lees, voel me ineens geen luiaardje meer.

Ik had een hele berg, maar ik heb in de afgelopen 2-3 weken inmiddels gedaan:

Het hele balkon schoongemaakt inclusief ramen
- Tuinset gekocht en in elkaar gezet
- 1e balkonplantjes gehaald
- Afdekplaatje opgehangen (helemaal zelluf)
- Hele berging uitgezocht tijdens mijn zoektocht naar het kabelgootje die ik bij het afdekplaatje wilden gebruiken...Ik doe nu maar de aanname dat hij in een wormgat is gevallen en mijn berging is helemaal opgeruimd en opnieuw ingedeeld
- Auto gewassen
- Wasruimte opgeruimd
- Badkamerplafond geverfd en gekit
- Muur achter keuken geverfd en een stukje gekit

Wat er nog over is van mijn berg:

- Kabelgootje kopen en opplakken op plafond en bij een andere lamp
- De goede grond kopen en mijn moestuin plantjes zaaien
- Balkon verder aankleden (maar dit vind ik alleen maar leuk)
- Het pootje aan mijn plafondlamp in mijn werkkamer monteren. Volgens mij moet dan het peertje eraf en dan dat pootje met touwtje aan dat gat. Ik vind electra eng en heb nog nooit zoiets gedaan, ik dacht dat ik dat wel even ging doen na dat afdekplaatje maar dat plaatje kostte me zoveel moeite dat ik hier nog even moed voor moet verzinnen, want dit is nog moeilijker
- Overige ramen zemen
- Mijn parkeerplaats vegen
- Mijn voordeur schoonmaken

Het ergste van mij verhuizing heb ik nu gehad en afgezien van het feit dat het een prachthuis is op een perfecte lokatie ik ga alleen voor de moeite al de komende 50 jaar nergens meer heen.

Hier is de lijst lang, maar we hebben al wat dingen voor elkaar gekregen afgelopen week.

  • Planken ophangen boven de tv
  • Wortel van een struik uitgegraven in de achtertuin.
  • Lampje ophangen bij bed van peuter. Ze vond het zo mooi dat ze vroeg naar bed wilde.

Nu proberen de flow vast te houden voor de rest van de lijst.

  • Een hangplant haken voor naast de plank boven de tv. Een echte is natuurlijk vragen om moeilijkheden op die plek. 
  • De schilderij rail ophangen boven de bank.
  • Lamp ophangen bij de eettafel. Hier moet alleen eerst nog een snoer aan gemaakt worden. 
  • Planken ophangen in de werkkamer van man. 
  • De achtertuin opruimen en nieuw zand voor de zandbak kopen. Het verdwijnt werkelijk waar je bij staat.
  • De voortuin leeg maken en opnieuw aanleggen. Gelukkig krijgen we daar volgende maand hulp bij van familie, want de hoeveelheid wortels die daar door lopen is niet leuk.
  • De zolder opruimen. Zoveel meuk en we zijn zo slecht in dingen weggooien.
  • De slaapkamer opruimen, want daar heeft zich ook een hoop zooi opgehoopt. Ik heb daar al een begin gemaakt en nu 3 dozen voor Koningsdag staan.
Fiorah schreef op 21-03-2022 om 21:06:

Mijn hele huis is één grote uitdaging. Maar er is één kamer waar we spullen hebben opgeslagen en die moet eigenlijk helemaal opgeruimd, uitgezocht en schoongemaakt. Dat is wel een dingetje.

Zo’n kamer heb ik ook. Echt verschrikkelijk. Hij staat veel te vol dus ik kan ook nergens meer bij. Het is zo’n klus waarbij ik al overprikkeld ben als ik de deur alleen nog maar open doe 

Onder druk van dit topic ben ik heel druk geweest met de kliko. Die was nog helemaal leeg...en mocht vanochtend van mij alleen vól naar de weg. Dus in tien minuten (Ik bleef weer eens te lang liggen) een spurt door het huis gemaakt, alle halfvolle zakken bij elkaar gegooid, eindelijk de prullenbak op mijn kamer geleegd en en passant nog even wat vuil weggegrist van de vloer van mijn oudste. Zo. Kliko was niet helemáál vol, maar toch 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.