Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

MellowTurkey78

MellowTurkey78

21-02-2024 om 08:05

Dilemma auto weg doen of niet


Of gewoon een duurdere auto kopen. Dan heb je én van die parkeersensoren, én als je één keer een botsing maakt kost het je zo veel geld, dat je je les wel geleerd hebt. 

PhoebeHolmesreturns schreef op 21-02-2024 om 11:27:

[..]

Natuurlijk wil ik dat niet! 1 x tegen een bumper aangereden van een auto van een garage, niet van een persoon. En door die bumper was er 0 schade aan die auto, alleen aan mijn auto. En ik wil sowieso niet het risico nemen om ergens tegen aan te rijden en natuurlijk ben ik zoveel mogelijk voorzichtig maar ja ik maak wel een foutje af en toe..

Je bagatelliseert je foutjes nogal vind ik. Nu ook weer, die auto was van een garage, niet van een persoon. En dan is het minder erg ofzo? In je eerste bericht ook, bumper beschadigd maar is geen drama. Schade aan de buitenkant, niet heel erg en kan gewoon nog rijden. Oude, goedkope auto, een deuk meer of minder is niet het einde van de wereld. Begin eens met het wel erg te vinden als je je auto beschadigd. Ja, het is een gebruiksvoorwerp. Maar ben er zuinig op ipv het allemaal maar prima te vinden dat je hem beschadigd hebt. Nu is het vooral je eigen ouwe bak, maar straks zit je tegen de €25.000 euro kostende auto van de buurman aan. Haal je dan ook zo je schouders op? Deukje mee of minder…ach. Je komt gewoon erg onverschillig over wat betreft schade aan auto’s.

Zou het helpen als je een achteruitrijcamera aanschaft? Volgens mij zijn die dingen niet zo duur. Ik zou het er wel voorover hebben. Zo krijg je wellicht weer wat vertrouwen in jezelf. 

PhoebeHolmesreturns schreef op 21-02-2024 om 14:12:

[..]

In een paar maanden, niet heel kort op elkaar. (1x met sneeuw)(...)

3 onschuldige botsinkjes, geen 4


En 3 botsingen in een paar maanden is niet erg omdat....? Ik snap best dat je een keer een fout maakt. Ik heb ook wel eens een parkeerschade gemaakt. Maar drie keer in een paar maanden is best veel. En ook een 'onschuldig' botsinkje kost een hoop geld. Iemand reed tegen ons aan, met sneeuw. Ienieminie schade dachten we eerst, maar dat was toch 1200 euro.

Begin dan eens met rijden onder moeilijke omstandigheden te vermijden. Rijd niet met sneeuw als je maar matige rijtechniek hebt. Rij niet in het donker of bij regen. Neem extra lessen en/of koop een andere auto waarin je beter overzicht hebt. Sommige auto's geven ook minder zicht rondom.

Heb je je auto nodig voor het werk of kun je wel zonder?

PhoebeHolmesreturns schreef op 21-02-2024 om 14:12:

[..]

In een paar maanden, niet heel kort op elkaar. (1x met sneeuw)

Dat denk ik ook StevieNicks, dat het vooral dat is. En ik zit mijzelf ook wel in de weg, dat helpt ook niet... (Ik ga wel echt even streng zijn voor mijzelf en echt beter opletten en lastige manouvres zoveel mogelijk vermijden)

3 onschuldige botsinkjes, geen 4

En die klooimomenten komen eigenlijk alleen als ik een paar dagen niet gereden heb. Met andere woorden, ik moet denk ik vooral blijven rijden, niet vriend laten rijden en het gaan vermijden zolang het bij onschuldige foutjes blijft...(en ik moet wel echt mn kop erbij houden en in bepaalde situaties niet rijden)

Dan verschillend onze definities van heel kort op elkaar.  Onschuldige botsinkjes, onschuldige foutjes: hoe je de woorden ook kiest,  je wordt er onzeker van. Oefenen.  Oefenen.  Inparkeren tot je op bij wijze van spreken op de centimeter nauwkeurig de afmetingen van je auto kent. 

Ik zou 'm zeker niet wegdoen. Ik mag momenteel niet rijden en wat mis ik dat enorm!

Wel zou ik adviseren vaker te gaan rijden en vooral parkeren op rustige tijdstippen. Zo nodig met iemand anders ernaast als je dat helpt. Wij hadden zo'n buurvrouw als jij: 'oepsie weer een deukje'... ja muts, maar ook in mijn auto 😵‍💫  Echt heel asociaal was dat. 

MellowTurkey78

MellowTurkey78

21-02-2024 om 17:42

Westerwolde schreef op 21-02-2024 om 17:36:

[..]

Dan verschillend onze definities van heel kort op elkaar. Onschuldige botsinkjes, onschuldige foutjes: hoe je de woorden ook kiest, je wordt er onzeker van. Oefenen. Oefenen. Inparkeren tot je op bij wijze van spreken op de centimeter nauwkeurig de afmetingen van je auto kent.

Dat klopt, dat word ik ook en daar ga ik niet beter van rijden.. En ik snap dat het lijkt of ik bagataliseer maar ik baal echt ontzettend hiervan en ik durf nu niet meer te rijden na gister....eerlijk gezegd weet ik niet precies of het 3x in 3 mnd was, kan ook langer zijn en idd steeds bij het parkeren maar het hoort idd niet..

Audrey tot nu toe gelukkig alleen mn eigen auto maar ik ben toch wel enorm geschrokken want ik wil echt voorkomen dat ik andere auto's beschadig. Ik ga idd maar veel oefenen en ik ga maar niet meer lastige situaties opzoeken voorlopig en voorlopig niet alleen rijden is ook een goed idee... (zo jammer dat je dan achteraf pas bedenkt dat je geen goede beslissing hebt gemaakt..) Hetgene gebeurd is heeft mij echt wel aan het denken gezet want ik baal echt behoorlijk en de kritiek hier is idd helaas niet helemaal onterecht.. (Dat stomme geparkeer ook...Echt iedereen kan dat voor mijn gevoel behalve ik  )

PhoebeHolmesreturns schreef op 21-02-2024 om 17:42:

[..]

Dat klopt, dat word ik ook en daar ga ik niet beter van rijden.. En ik snap dat het lijkt of ik bagataliseer maar ik baal echt ontzettend hiervan en ik durf nu niet meer te rijden na gister....eerlijk gezegd weet ik niet precies of het 3x in 3 mnd was, kan ook langer zijn en idd steeds bij het parkeren maar het hoort idd niet..

Audrey tot nu toe gelukkig alleen mn eigen auto maar ik ben toch wel enorm geschrokken want ik wil echt voorkomen dat ik andere auto's beschadig. Ik ga idd maar veel oefenen en ik ga maar niet meer lastige situaties opzoeken voorlopig en voorlopig niet alleen rijden is ook een goed idee... (zo jammer dat je dan achteraf pas bedenkt dat je geen goede beslissing hebt gemaakt..) Hetgene gebeurd is heeft mij echt wel aan het denken gezet want ik baal echt behoorlijk en de kritiek hier is idd helaas niet helemaal onterecht.. (Dat stomme geparkeer ook...Echt iedereen kan dat voor mijn gevoel behalve ik )

Lang niet iedereen kan dacht.  Wij (ik)hebben op een grote parkeerplaats geoefend met pilonnen.  

Als je langzaam genoeg gaat, kun je andere auto's zo wat niet beschadigen. Je lijkt te snel te rijden op momenten dat je niet goed genoeg kan zien of inschatten. Dáár krijg je deuken en krassen van!

Ik kan je als tip geven om je parkeren twee keer zo traag te doen als je nu doet. Kun je het niet inschatten, stap des noods eventjes uit en kijk. Dan leer je vanzelf beter inschatten. Mensen ergeren zich aan trage mensen maar nog meer aan mensen die andermans eigendommen slopen. Dus dan maar lekker wat rustiger aan, is helemaal niet erg!

Overigens bestaan er auto's met parkeersensoren (die gaan krijsen als je te dichtbij een object komt) en een achteruitrijcamera, ik zou zeggen probeer dat eens.

MellowTurkey78

MellowTurkey78

21-02-2024 om 18:25

Rockstar schreef op 21-02-2024 om 18:01:

Als je langzaam genoeg gaat, kun je andere auto's zo wat niet beschadigen. Je lijkt te snel te rijden op momenten dat je niet goed genoeg kan zien of inschatten. Dáár krijg je deuken en krassen van!

Ik kan je als tip geven om je parkeren twee keer zo traag te doen als je nu doet. Kun je het niet inschatten, stap des noods eventjes uit en kijk. Dan leer je vanzelf beter inschatten. Mensen ergeren zich aan trage mensen maar nog meer aan mensen die andermans eigendommen slopen. Dus dan maar lekker wat rustiger aan, is helemaal niet erg!

Overigens bestaan er auto's met parkeersensoren (die gaan krijsen als je te dichtbij een object komt) en een achteruitrijcamera, ik zou zeggen probeer dat eens.

Hele goede tip dit! Dat is het ook hoor, het was druk, ik liet heel veel auto's langsrijden voor uberhaupt durfde te rijden, wilde snel weg, dan word ik zenuwachtig en dan ga ik klooien... (Ik had beetje slechte dag gister, er gebeurd momenteel nogal veel in mijn leven maar goed dat wil ik niet al excuus gebruiken)

Westerwolde: weet ik, ik heb ook mensen gehoord die al jaren rijden die ook zeiden dat ze fileparkeren bijvoorbeeld megalastig vinden en het is onzin dat ik de enige ben maar goed dat denk ik soms wel...

PhoebeHolmesreturns schreef op 21-02-2024 om 09:58:

[..]

drie x ergens tegenaan gereden, nee 4x als ik eerlijk ben maar die 1e x had ik geen schade. 


PhoebeHolmesreturns schreef op 21-02-2024 om 14:12:
[..]

3 onschuldige botsinkjes, geen 4

Wat misschien ook kan helpen is een extra rijles in je eigen auto? En dat je dus focust op wat moeilijk gaat.
Of eerst voor jezelf op een afgelegen industrieterrein de lastige dingen, zoals inparkeren, oefenen.

kom een keer naar mij toe, dan wil ik wel met je meerijden een stuk. Als je dat geen goed idee vind zeggen hoor  

Veel rijden, veel ervaring opdoen en dan komt het vanzelf goed. Je niets aantrekken van anderen en goed blijven kijken  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.