Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Burenoverlast ervaringen

Hier praten we fijn verder over het wee van vervelende buren!!! Her is hier weer vrijdag maar de hond van HardCoreHarry is overleden dus verwacht ik geen feesten en partijen zoals zijn normale vrijmibo. Hij is behoorlijk van slag hoorde ik

HAHA!wait..what schreef op 20-10-2021 om 23:22:

Ik weet niet maar.. Ze hebben je gewaarschuwd dat het tot 01.00 kon duren (dit klopte ook). Dit komt 1 x per jaar voor waarschijnlijk. Als je geen baby had (niet hun probleem) had je niet gebeld zeg je..Als dit nu standaard iedere week was, logisch dat je politie belt. Maar voor 1 (aangekondigde) keer? Had ik niet gedaan.. Ik snap dat het vervelend is en het voor iedereen anders is maar ik had het tot in ieder geval dat tijdstip afgewacht

Dat je gewaarschuwd wordt betekend nog niet dat het mag he? Het is overlast punt uit.

Ellori schreef op 20-10-2021 om 23:29:

[..]

Dat je gewaarschuwd wordt betekend nog niet dat het mag he? Het is overlast punt uit.

Ja dat begrijp ik. Maar ik ben dan iets meegaander denk ik, juist omdat er gewaarschuwd is. Wil niet zeggen dat ik vind dat iedereen zo zou moeten zijn/reageren. Maar ik persoonlijk zou daar dus wel zo instaan (en ja, ook kinderen).

HAHA!wait..what schreef op 20-10-2021 om 23:33:

[..]

Ja dat begrijp ik. Maar ik ben dan iets meegaander denk ik, juist omdat er gewaarschuwd is. Wil niet zeggen dat ik vind dat iedereen zo zou moeten zijn/reageren. Maar ik persoonlijk zou daar dus wel zo instaan (en ja, ook kinderen).

Feestje bij de buren, ja dat ok voor een keer. Maar dit was 25 huizen verderop. Dat gaat mij te ver, ik had ook gebeld. 

Een feestje hoeft niet meer herrie te produceren dan een dorpsfeest. 

Oké en ik denk dan; het feit dat ze 25 huizen verderop een briefje door de deur doet, zegt mij al genoeg dat er lawaai komt dus. Daar stel ik me dan op in en dan is het (voor mij!) geen probleem. Heb ik overlast zonder dat ik er vanaf weet om 00.00 uur bijvoorbeeld, dan heb ik er veel meer problemen mee. Maar dat is dus echt hoe het bij mij werkt 

Ik zou dan inderdaad ook niet bellen. Zeker niet als het zelden voorkomt. Bij de eerste keer al bellen rond 23.00 uur, terwijl het ook nog netjes aangekondigd is.
Als het nu regelmatig voorkomt, maar een keer moet kunnen denk ik. Tot 1.00 uur ook geen echt abnormale tijd. Ik hoor van anderen vaak van feesten tot 3.00/4.00 uur met harde muziek.

Als iedereen in je buurt zo'n feest geeft 1 x per jaar zit je elke week in de herrie. 

Maar dat is niet het geval. Je kunt ook overal moeilijk over doen, mensen kunnen soms weinig van elkaar verdragen. Ik vind het nogal wat om zo snel de politie te bellen. 

Het was echt heel erg hard. Ik ben normaal niet zo snel van het bellen. Sterker nog dit was de eerste keer ooit dat ik belde wegens overlast. 
Maar er is een verschil tussen een feestje of een feestje waarbij het een festival lijkt

IceTea schreef op 21-10-2021 om 10:12:

Het was echt heel erg hard. Ik ben normaal niet zo snel van het bellen. Sterker nog dit was de eerste keer ooit dat ik belde wegens overlast.
Maar er is een verschil tussen een feestje of een feestje waarbij het een festival lijkt

Nou precies. Al smijt je bij het hele dorp een briefje in de bus, geeft je nog niet het recht om aso iedereen wakker te houden. Feestje ok, maar dat men er 25 huizen verderop nog zwaar wakker van ligt is gewoon aso. Hoe erg moet het wel niet zijn geweest voor de buren. 

Ik ben echt niet moeilijk, ik woon midden in het centrum van een stad en weet dus dat ik soms "last" heb van geluid, maar hiervoor bellen is echt niet moeilijk doen. Dat is gewoon terecht. 

Miss-Pippi schreef op 21-10-2021 om 07:36:

Maar dat is niet het geval. Je kunt ook overal moeilijk over doen, mensen kunnen soms weinig van elkaar verdragen. Ik vind het nogal wat om zo snel de politie te bellen.

Dan maar moeilijk. Ik kan best wat verdragen maar als ik door een bass van 25 huizen verderop wakker getrild wordt dan ben ik echt niet moeilijk en onverdraagzaam, dan is die persoon gewoon een ontzettende aso. Welk tijdstip eigenlijk ook. Dat je de bass voelt trillen bij een feestje van directe buren tja dat kan, maar dit zijn wel hele verre buren. 25 huizen, dat is voor mij aan het eind van de straat, ken die mensen niet eens.

Vind het heel raar dat sommige hier doen alsof ze om niks zit te bellen. 

IceTea schreef op 20-10-2021 om 11:51:

Hier in de straat was er dit weekend een sweet 16 party. Het kind had netjes een briefje in de brievenbus gedaan met waarschuwing. Ze schreef dat de muziek goed hoorbaar was tot 01u.
Ik dacht nog: 'Wat lief een briefje van een buurmeisje dat 25 huizen verop in de straat woont. Zo hard kan het toch niet zijn.'

Nou zo hard was het dus wel! Wij, die echt 25 huizen verop wonen werden weggedreund in ons bed. De muziek stond zo hard dat we alles konden meezingen. De tienermeisjes hebben ook de hele avond meegezongen, (de dj deed dan even de muziek zachter en dan hoorde je de kinderen meegillen).

Ik heb om 23u de politie gebeld, ik vond het niet meer kunnen. (Wij hebben ook een baby, die ook niet kon slapen van de herrie) en ik snap dat het meisje een feestje geeft. Ben zelf ook jong geweest. Maar dit was gewoon veel te hard.
Politie is overigens niet geweest en om 01.15u was de muziek uit!

Ik gun iedereen zijn feestje, maar niet de hele buurt hoeft mee te kunnen genieten (vooral niet als je 25 huizen verop woont)

Mijn buren van de benedenverdieping dachten dat een briefje op het prikbord voldoende was.... Onze zoon geeft een feestje en wij zijn niet thuis, dit kan overlast geven.

Sommige mensen denken dat dit een vrijbrief is, om maar je gang te kunnen gaan. 

Toen ze klachten kregen waren ze stom verbaasd want ze hadden toch gewaarschuwd. Tja als het 'n keer voorkomt maar standaard elke maand? Bovendien ga je zelf ergens anders slapen terwijl hier de halve straat wakker ligt....  

Als je een feest wilt geven huur je een zaaltje of stopt op tijd. 

Yumi schreef op 21-10-2021 om 10:42:

[..]

Mijn buren van de benedenverdieping dachten dat een briefje op het prikbord voldoende was.... Onze zoon geeft een feestje en wij zijn niet thuis, dit kan overlast geven.

Sommige mensen denken dat dit een vrijbrief is, om maar je gang te kunnen gaan.

Toen ze klachten kregen waren ze stom verbaasd want ze hadden toch gewaarschuwd. Tja als het 'n keer voorkomt maar standaard elke maand? Bovendien ga je zelf ergens anders slapen terwijl hier de halve straat wakker ligt....

Als je een feest wilt geven huur je een zaaltje of stopt op tijd.

Precies dat! Zelf weg zijn en er geen last van hebben... 

Bij ons is de straat in blokken verdeelt en het feest was gewoon een blok verderop.

ik hoorde laatst een gesprek op het werk over op maat gemaakte slaapoordoppen. Zou dat ook echt werken tegen die achterlijke herrie van mijn aso buren met die k*t muziek? En zou dat misschien een oplossing zijn voor meerdere hier? Of is dit valse hoop 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

29-10-2021 om 19:29

Pands schreef op 29-10-2021 om 19:27:

ik hoorde laatst een gesprek op het werk over op maat gemaakte slaapoordoppen. Zou dat ook echt werken tegen die achterlijke herrie van mijn aso buren met die k*t muziek? En zou dat misschien een oplossing zijn voor meerdere hier? Of is dit valse hoop

Bij mij kwam de herrie van de buren er gewoon doorheen, dus mijn ervaring is zonde van mijn geld. 

Yolo schreef op 29-10-2021 om 19:29:

[..]

Bij mij kwam de herrie van de buren er gewoon doorheen, dus mijn ervaring is zonde van mijn geld.

Jammer hoopte stiekem op een goede oplossing

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.