Huis, tuin en keuken
BeneficialJay65
05-02-2022 om 11:16
Als je kon kiezen, in welke maand zou je dan jarig willen zijn?
Titel zegt het al.
Ik ben in december jarig, en ik heb niets met verjaardagen en vier het al jaren niet. Doordat het juist in een feestmaand, zijn anderen toch met die dagen bezig en valt mijn verjaardag sowieso in het niet/ niet zo op. Door de lichtjes en dergelijke vind ik het wel weer feestelijk.
Als ik kon kiezen zou ik jarig willen zijn als het buiten mooi weer is, mei, juni, juli, augustus. En dan het liefst tussen 1 en de 20-ste. Januari en februari zou ik niks vinden, vind februari sowieso geen leuke maand.
Wanneer zou jij jarig willen zijn?
MMcGonagall
05-02-2022 om 11:21
Augustus vind ik een prima maand, dat houd ik zo. Wij hebben de meeste verjaardagen in mei, augustus en december. Alleen mijn zwager is van januari, maar in andere maanden hebben we niets.
Madamecannibale
05-02-2022 om 11:28
Ik ben jarig aan het einde van de winter/begin voorjaar en vind dat helemaal prima. Rond mijn verjaardag staan meestal de krokussen in bloei en wordt het wat mooier weer.
Brabeau
05-02-2022 om 11:29
Mei of juni denk ik, nog voor de zomervakantie dus niet iedereen is op vakantie maar warm genoeg om het lekker buiten in de tuin te kunnen vieren.
Yumi
05-02-2022 om 11:36
Mijn ouders vierden onze verjaardag niet, als je geluk had kreeg je een hand
Daardoor heb ik niet zoveel met mijn verjaardag, welke maand is voor mij dan ook niet belangrijk.
Vind het wel leuk als mijn kind jarig is, dan maken we er een feestje van🎂 🎈🎁
Chantilly21_2
05-02-2022 om 11:36
Zelf ben ik eind november jarig en heb daar nooit problemen mee gehad. Enige nadeel vond ik zelf dat het altijd rotweer was en verjaardagen altijd binnengevierd werden en worden. Het feit dat Sinterklaas zo dicht op mijn verjaardag zat heb ik zelf nooit vervelend gevonden.
Mijn jongste is eind juli jarig en voor nu is dat nog niet erg ( ze wordt 3), maar ik kan me zo voorstellen dat het midden in de vakantie ( en dan ook nog in de bouwvakperiode)jarig zijn niet altijd even leuk is voor een opgroeiend kind. Wel het voordeel van beter weer en ach, verjaardag vieren op de camping in het buitenland heeft ook wel wat. Verder veel verjaardagen binnen de familie in augustus ( 3 verjaardagen in 2 dagen, ook altijd in de zomervakantie jarig) en het voorjaar ( maart, april)
Onze oudste is van eind september en dat vind ik tot nu toe echt een hele fijne maand, niet te koud, niet te warm, toch geregeld nog mooie dagen. Oktober en november zijn voor mij ook prima maanden. Het voorjaar zou voor mij het minst prettig zijn, maar dat komt door de allergieen die dan behoorlijk aanwezig zijn en mji niet de meest plezierige persoon maken
_Anoniem_
05-02-2022 om 12:00
Ik zou niet in december jarig willen zijn en wilde niet dat mijn kinderen in die maand geboren werden, dus toen we graag kinderen wilden, hebben we iedere keer de maand maart toch nog aan anti-conceptie gedaan. Bij ieder kind gedaan dus wij hebben 2 mei kinderen en 1 augustus kind
Bloempot
05-02-2022 om 12:06
Mijn man ik zijn beide in de zomer jarig. En dit vinden we heel fijn. Beide kinderen zijn ook in de zomer jarig. Beetje expres met veel geluk. Heerlijk om de verjaardagen in de tuin te vieren. We vieren hier nu alleen de kinder verjaardagen. Later misschien dat er onze verjaardagen weer vieren.
MidasWolf
05-02-2022 om 12:07
Hier begin juni jarig en ben daar tevreden mee voor de (school)zomervakantie en al vergenoeg in het voorjaar om redelijke kans te hebben op mooi zonnig en warm weer.
Zelf ga ik wel eens in juni op vakantie vaak net na mijn verjaardag.Mocht het toch een keer zo komen dan vier ik het een week later/eerder.
Juli- augustus en september lijken mij ook een prima maanden om jarig te zijn.
Overeenkomst allemaal in de lente/zomer.
December en januari lijken mij de minst leuke maanden om jarig te zijn.
MidasWolf
05-02-2022 om 12:10
Ook in de lente zomer heb je zeker geen garantie op goed weer de temperatuur is vaak al wel prima alleen de zon hoeft dan nog te schijnen.
Lijkt mij soms lastig als je op een grensvlak jarig bent dat je net/wel niet buiten kan zitten.(vroeg voorjaar/laat najaar)
Friezinnetje
05-02-2022 om 12:15
ik ben in februari jarig en zou graag eind mei of juni jarig zijn. Meer kans op mooi weer, zodat je lekker buiten kunt zitten. BBQ aan en klaar
Puddingbroodje
05-02-2022 om 12:16
Ik ben in juli jarig en vind dat heel fijn! Het is vaak goed weer om wat leuks te gaan doen. Als kind vond ik het minder leuk, want het was vaak al zomervakantie en dan moest ik al ver van tevoren trakteren in de klas.
Due-scimmie
05-02-2022 om 12:21
Yumi schreef op 05-02-2022 om 11:36:
Mijn ouders vierden onze verjaardag niet, als je geluk had kreeg je een hand
Daardoor heb ik niet zoveel met mijn verjaardag, welke maand is voor mij dan ook niet belangrijk.
Vind het wel leuk als mijn kind jarig is, dan maken we er een feestje van🎂 🎈🎁
Was dat uit geloofsovertuiging of een andere reden?
mardejo
05-02-2022 om 12:54
Zelf in maart jarig en dat is prima; vier het nooit zo uitgebreid. Man begin juli en viert het niet. Oudste zoon vaak als we op vakantie zijn; we maken er altijd iets bijzonders van (bijzonder uitje in het buitenland, trakteren op de camping o.i.d.). Bij thuiskomst vieren we het met familie/vrienden. Jongste is in oktober jarig. Is ook prima, vaak goed genoeg weer om een kinderfeestje buiten te organiseren. Vond het meer lastig dat hij een aantal jaren de jongste van de klas was en emotioneel niet opgewassen was tegen oudere kinderen (ook een aantal zittenblijvers). Hij heeft groep 6 over gedaan en zit nu prima op zijn plek.
ShowyHummingbird30
05-02-2022 om 13:12
Ik vier geen verjaardagen meer. Als kind vond ik het wel leuk dat ik aan het begin van de zomer jarig ben - feestjes in de tuin met zon en water .
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.