Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Alles over de Kringloop, kom maar op!

oja stink blikken brrrr… ooit meegemaakt en om die reden koop ik geen tweedehands blikken meer 

Wij gebruiken het  servies van boerenbont, maar ik ben geen verzamelaar. Ik koop dus alleen wat we echt nodig hebben. Ik kwam dit keer koffie- en melkbekers tegen en kocht die. Daar waren er al aardig wat van gesneuveld. 

Beterlaat2021!

Beterlaat2021!

25-11-2023 om 17:09 Topicstarter

Het is ook leuk om in deze tijd bij de Kringloopwinkels de 'kerstshow' te bezoeken.
Voor een 'habbekrats'  vind je de leukste  kerstspullen.

Beterlaat2021! schreef op 25-11-2023 om 17:09:

Het is ook leuk om in deze tijd bij de Kringloopwinkels de 'kerstshow' te bezoeken.
Voor een 'habbekrats' vind je de leukste kerstspullen.

Leuk is dat he!! Ik heb inmiddels ook al wat leuke kerstspullen gevonden. Scheelt zoveel met in de winkel. Ik heb laatst 5 heutchenreuter kerstklokjes gevonden voor 2 euro per stuk. Op marktplaats vragen ze minimaal 10 euro per stuk. Ik heb er ook een aantal kerstballen van en de kerstklokjes passen er leuk bij.

Vorige week de vondst van het jaar gedaan voor een vriendin die het servies botanica van villeroy en boch spaart en gebruikt bij het ontbijtbuffet van haar pension. 28 items (vanalles wat kop en schotel, borden, soepkommer, schalen, theepot etc) voor 45 euro in een kringloop. Ik moest even 2x goed kijken en dacht dat ik het verkeerd zag maar het stond er echt 😊
En op een rommelmarkt een andere serie van villeroy en boch, 24 items voor 45 euro. Die wilde ze ook graag hebben.

Gisteren voor mezelf 2 mokken van Bunzlau Castle (pools aardewerk wat ik zelf spaar) gevonden, nieuw en ongebruikt samen 1,00 😀 nieuw zijn ze 25 euro per stuk.

Oeh!  Dat zijn leuke vondsten ja! 

Pringels schreef op 26-11-2023 om 10:01:

[..]

Leuk is dat he!! Ik heb inmiddels ook al wat leuke kerstspullen gevonden. Scheelt zoveel met in de winkel. Ik heb laatst 5 heutchenreuter kerstklokjes gevonden voor 2 euro per stuk. Op marktplaats vragen ze minimaal 10 euro per stuk. Ik heb er ook een aantal kerstballen van en de kerstklokjes passen er leuk bij.

Vorige week de vondst van het jaar gedaan voor een vriendin die het servies botanica van villeroy en boch spaart en gebruikt bij het ontbijtbuffet van haar pension. 28 items (vanalles wat kop en schotel, borden, soepkommer, schalen, theepot etc) voor 45 euro in een kringloop. Ik moest even 2x goed kijken en dacht dat ik het verkeerd zag maar het stond er echt 😊
En op een rommelmarkt een andere serie van villeroy en boch, 24 items voor 45 euro. Die wilde ze ook graag hebben.

Gisteren voor mezelf 2 mokken van Bunzlau Castle (pools aardewerk wat ik zelf spaar) gevonden, nieuw en ongebruikt samen 1,00 😀 nieuw zijn ze 25 euro per stuk.

Koopjes!

Dat servies ken ik goed, van Botanica. Ik heb het uiteindelijk zelf weer verkocht want ik heb geen pension dus niet zoveel nodig. Ik heb nog wel alle dekseldoosjes van dat servies gehouden.

1bd818eb-7938-4425-9763-a55d788a0bb2?rule=ecg_mp_eps$_83

ToetieToover schreef op 27-11-2023 om 21:49:

[..]

Koopjes!

Dat servies ken ik goed, van Botanica. Ik heb het uiteindelijk zelf weer verkocht want ik heb geen pension dus niet zoveel nodig. Ik heb nog wel alle dekseldoosjes van dat servies gehouden.

Gaaf

ToetieToover schreef op 27-11-2023 om 21:49:

[..]

Koopjes!

De dekseldoosjes zijn zo leuk!! Snap dat je die wel gehouden hebt. Die zou ik zelf ook wel willen hebben. Op een rommelmarkt er daar ook 2 van gevonden beiden 1,50 per stuk. Die zijn ook naar mijn vriendin gegaan maar als ik ze weer vind hou ik ze zelf!! 

Ik heb gisteren 3 kandelaars gekocht voor 75 cent samen. Heb ze geverfd met zo’n tester van flexa en ze staan nu op een houten plateau van één euro met andere kaarsen en potjes die ik al had. Straks nog kerstdecoratie erbij en dan is het ook daarvoor leuk. 

GroenTuintje schreef op 17-07-2023 om 13:18:

[..]

Kringlopen zijn tegenwoordig belachelijk duur…

Nou dat viel mij ineens ook op .  Zal ook wel inflatie zijn .

wild-flower schreef op 30-11-2023 om 08:14:

[..]

Nou dat viel mij ineens ook op . Zal ook wel inflatie zijn .

Of gewoon graaiers… meeste krijgen ze gratis 

Het boek "Sinterklaas" van Charlotte Dematons, versie 2007, voor €1,25.

3467de5f-aa58-486c-8404-ff9af2500f91.jpg

Beterlaat2021!

Beterlaat2021!

12-01-2024 om 17:03 Topicstarter

Ik zag laatst bij een Kringloop een flink Delfts blauw bord met  daarop een afbeelding  van een bruidspaar, met daaronder de trouwdatum, ergens in de jaren 50 van de vorige  eeuw. Geen namen.
Zoiets doe je toch niet naar de Kringloop?

Ook zag ik een aardig amateur schilderij  van een tuincentrum.  Dat woord  stond ook op het schilderij. Helaas verkeerd geschreven : Tuincentrem.  Zo zonde...

Maar waar zou je dat Delfts Blauw bord anders naartoe doen?

Beterlaat2021! schreef op 12-01-2024 om 17:03:

Ik zag laatst bij een Kringloop een flink Delfts blauw bord met daarop een afbeelding van een bruidspaar, met daaronder de trouwdatum, ergens in de jaren 50 van de vorige eeuw. Geen namen.
Zoiets doe je toch niet naar de Kringloop?

Ook zag ik een aardig amateur schilderij van een tuincentrum. Dat woord stond ook op het schilderij. Helaas verkeerd geschreven : Tuincentrem. Zo zonde...

Hahaha o wat erg die spelfout. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.