Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Adventskalenders 2022

Wie heeft er al leuke adventskalenders gekocht of gezien voor dit jaar ? Nav een link op viva heb ik voor onze jongens allebei al den kalender gekocht. 1 van Pokemon en 1 van Super Mario. Bonusdochter krijft denkt ik die van Myjewellery maar voor man en mezelf weet ik het nog niet.


April2021 schreef op 03-09-2022 om 06:04:

[..]

Het is natuurlijk gewoon commercie. Heeft niks meer met de katholieke oorsprong te maken.

...

Nou ja, behalve dan dat het kapitalisme zo'n beetje is uitgevonden door de katholieke kerk

Leuk topic weer, dit jaar wil ik mezelf ook eens verwennen met een adventskalender. Maar dat is nog niet makkelijk, want ik hou niet van chocola, ben niet echt geïnteresseerd in alcohol of thee en al helemaal niet in beautyproducten. Dit jaar heb ik, ergens in januari, die van Gravitrax gekocht. Misschien ga ik dat dit jaar maar weer doen, maar dan op tijd voor december.

thee valt af dit jaar heb nog genoeg misschien die van mymuslie of waterdrop? Of rituals effe kijken wat er allemaal komt 

hmm die van gravitrax is mss wel wat voor mijn dochter.

April2021 schreef op 03-09-2022 om 06:04:

[..]

Het is natuurlijk gewoon commercie. Heeft niks meer met de katholieke oorsprong te maken.

De Chanel kalender begon vorig jaar ook op 5 december geloof ik omdat “Chanel no. 5”.

Aanvankelijk dacht ik dat het allemaal katholieken waren die de Advent herontdekt hadden. Dacht ik echt. Maar toen ging het niet over en het werd groter en groter.

Ik vind alle feesten prachtig en zeker die in de laatste drie vier maanden van het jaar. Traditioneel zijn er oogstfeesten,wijnfeesten, jachtfeesten, slachtfeesten allemaal in het najaar, ontstaan in de tijd toen er nog geen supermarkten waren. Duitsland heeft het Oktoberfest, over een week, voor bierdrinkers. Dan krijg je Halloween/ St Maarten.

Ik vier het niet écht maar ik vind het toch erg leuk allemaal.

leuk topic 😁
Vorig jaar had ik er 2, van oil en vinegar en die van mymuesli
Vriend had een bier advent en zoon van 2 had een van paw patrol
Ik ga ook weer op zoek 😁

Marielouisa schreef op 06-09-2022 om 20:29:

leuk topic 😁
Vorig jaar had ik er 2, van oil en vinegar en die van mymuesli
Vriend had een bier advent en zoon van 2 had een van paw patrol
Ik ga ook weer op zoek 😁

oh nee ik had er 3 

https://estherbennink.nl/winkel/pre-order-de-cosy-advent-kalender/ deze ook

Ik ben eigenlijk op zoek naar een kersstal-adventskalender voor mijn kind. Die van Playmobil vind ik veel te kinderachtig, iemand tips?

Marielouisa schreef op 06-09-2022 om 20:42:

[..]

oh nee ik had er 3

https://estherbennink.nl/winkel/pre-order-de-cosy-advent-kalender/ deze ook

Is deze echt zo delicaat als ze schrijven? Hij lijkt mij echt leuk voor mijn kind, die is handig en voorzichtig maar echt nog lang geen 10. Wat denk jij?

Fiorah schreef op 06-09-2022 om 20:49:

[..]

Is deze echt zo delicaat als ze schrijven? Hij lijkt mij echt leuk voor mijn kind, die is handig en voorzichtig maar echt nog lang geen 10. Wat denk jij?

Samen met jou moet het lukken, hij is even puzzelen, maar dat maakt hem juist extra leuk hij is echt heel schattig

Hij komt dit jaar ook weer bij ons te staan

Marielouisa schreef op 07-09-2022 om 08:00:

[..]

Samen met jou moet het lukken, hij is even puzzelen, maar dat maakt hem juist extra leuk hij is echt heel schattig

Hij komt dit jaar ook weer bij ons te staan

Puzzelen als in let op de cijfertjes zodat die naar achter staan. En sommige dingen kan je soms beter even lijmen, zoals het dak geloof ik.

rionyriony schreef op 02-09-2022 om 11:54:

Ik verwonder me dat een oude, wat stoffige, oubollige gewoonte van de katholieken (een manier om de kindertjes bij het kerstgebeuren in de kerk te houden) plotseling door iedereen, gelovig of niet, wordt omarmd.

Ik heb maar één keer toen ik rond de acht jaar was, zo'n ding gemaakt, omdat de school dat opdroeg maar verder nooit meer.

Het zegt me dat Nederland kennelijk een behoefte aan vieren heeft. Ik vind het wel leuk hoor, maar zelf ben ik er te nuchter voor.

Te nuchter? Het is gewoon elke december dag iets leuks, wat heeft dat met nuchter te maken????

Marielouisa schreef op 07-09-2022 om 08:00:

[..]

Samen met jou moet het lukken, hij is even puzzelen, maar dat maakt hem juist extra leuk hij is echt heel schattig

Hij komt dit jaar ook weer bij ons te staan

Ok dat klinkt leuk!

Tvp!

Zelf heb ik nu 2 jaar de kalender van ecco-verde gehad. Het was leuk om allerlei duurzame verzorgingsproducten te testen. Maar voor dit jaar zoek ik iets anders, dus ben hier voor wat inspiratie.

Mijn kinderen hebben de afgelopen jaren kalenders gehad van Playmobil, Peppa Pig, een zelfgemaakt van Sylvanian Family en de vrij standaard kalender met chocolaatjes.

Miepjecody schreef op 08-09-2022 om 15:17:

[..]

Te nuchter? Het is gewoon elke december dag iets leuks, wat heeft dat met nuchter te maken????

Van mij mag iedereen de Adventsgedachte opnieuw gaan omarmen hoor. Met cadeautjes of met kaarsen.

In Duitsland is vooral de set kaarsen altijd populair gebleven. Vier op een krans en elke week werd er een erbij aangestoken tot en met kerst. Hier komt dat minder voor. Is hier minder populair dan in Duitsland waar de kersttijd met de Advent begint, terwijl wij nog met Sinterklaas bezig zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.