Gezondheid en welzijn
Chiquita
09-10-2024 om 13:30
Pneumokokken vaccinatie, waarom wel of waarom niet?
1961 tm 1964 krijgen een eerste oproep. En zoals de titel er staat: waarom laat/liet je deze vaccinatie wel zetten of waarom niet?
Beterlaat2021!
09-10-2024 om 13:38
Ik heb hem een paar jaar geleden gelijk met de griep-vaccinatie gekregen.
Binnenkort ga ik weer voor de corona vaccinatie.
Het vaccinatieboekje moet VOL! Ik wil proberen dat soort kwalen zoveel mogelijk te vermijden.
MMcGonagall
09-10-2024 om 13:40
Deze was mij volstrekt onbekend maar ik val ook nog niet in de doelgroep. Tzt zal ik hem wellicht wel halen, al heb ik in het verleden van de normale griepprik meer last dan gemak gehad.
Bakblik
09-10-2024 om 13:46
Als ik straks in aanmerking kom ga ik zeker de prik halen.
Door medicijngebruik ben ik verhoogd vatbaar voor infecties in de luchtwegen. In voorgaande jaren te vaak griep gehad daar krijg ik nu de vaccinatie voor.
Duufje
09-10-2024 om 14:32
Lief krijgt hem altijd (heeft de leeftijd nog niet, maar geen milt meer) en heeft er nooit last van gehad.
Ik ben zelf ook nogal gemakkelijk met vaccinaties; ik laat alles erin spuiten. Geloof voldoende in de wetenschap en ik heb nog van geen enkele vaccinatie last gehad. Dus zodra ik in aanmerking kom voor deze, zal ik 'm ook gewoon nemen.
Peaches
09-10-2024 om 14:34
Duufje schreef op 09-10-2024 om 14:32:Ik ben zelf ook nogal gemakkelijk met vaccinaties; ik laat alles erin spuiten. Geloof voldoende in de wetenschap en ik heb nog van geen enkele vaccinatie last gehad. Dus zodra ik in aanmerking kom voor deze, zal ik 'm ook gewoon nemen.
Precies dit. Ik weet er niet genoeg van om te kunnen bepalen welke vaccinatie ik nodig heb, dus ik vertrouw de mensen die er wel voor gestudeerd hebben.
Poezenmeisje
09-10-2024 om 14:40
Mijn man laat dit jaar toch maar pneumokokken-, griep- én coronaspuit zetten. Ik heb hem al gezegd dat hij dit beter niet aan zijn vriendjes kan vertellen, daar zitten nogal wat corona-ontkenners bij die denken dat je nooit ziek wordt als je maar genoeg liefde verspreidt...
Het verspreiden van virussen lukt ze in elk geval prima.
Heel fijn die types, maar blijf lekker bij mij uit de buurt.
Mijn oom is in de eerste golf op zijn buik op de i.c. overleden aan covid en mijn nichtje (slanke, sportieve dertiger) zit af en toe in een rolstoel door long covid.
Het afgelopen jaar keutelde man van de ene besmetting en verkoudheid naar de andere, terwijl ik nergens last van had. Ik krijg op vrijwillige basis de griepprik van mijn werkgever en ga ook voor de coronaspuit. Laat mij maar lekker vol spuiten.
Bellebelle
09-10-2024 om 14:44
Ik ben nog niet aan de beurt voor deze specifieke vaccinatie, maar ik ga wel weer voor de griep en de corona.
Yumi
09-10-2024 om 15:09
MMcGonagall schreef op 09-10-2024 om 13:40:
Deze was mij volstrekt onbekend maar ik val ook nog niet in de doelgroep. Tzt zal ik hem wellicht wel halen, al heb ik in het verleden van de normale griepprik meer last dan gemak gehad.
Dit was een feestje, want kreeg ze beiden tegelijkertijd, elke arm één
Herfstappeltaart
09-10-2024 om 15:25
Ik ga er vanuit dat artsen mensen zijn die het weten kunnen en als ik als risico-groep wordt aangewezen ga ik om vaccinaties. Allemaal.
rionyriony
09-10-2024 om 17:44
Ze verstrekken dat soort dingen alleen maar gratis als ze het nodig vinden. Als er (te)veel dure spoedopnamen komen door die infectie. Je wordt niet ziek van deze prik. Hij gaat ongemerkt voorbij.
Ambra
09-10-2024 om 18:10
nog niet van gehoord maar zal hem zeker halen als hij aangeboden wordt.
Heb op eigen kosten het vaccin tegen gordelroos aangeschaft. Dat komt ook in het programma maar wilde er niet op wachten. Te vaak blijvende schade gezien bij zestigers.
Tuinfluiter
09-10-2024 om 18:12
Herfstappeltaart schreef op 09-10-2024 om 15:25:
Ik ga er vanuit dat artsen mensen zijn die het weten kunnen en als ik als risico-groep wordt aangewezen ga ik om vaccinaties. Allemaal.
Ik ook dus ik ga deze ook halen.
Poezenmeisje
09-10-2024 om 21:44
Ambra schreef op 09-10-2024 om 18:10:
nog niet van gehoord maar zal hem zeker halen als hij aangeboden wordt.
Heb op eigen kosten het vaccin tegen gordelroos aangeschaft. Dat komt ook in het programma maar wilde er niet op wachten. Te vaak blijvende schade gezien bij zestigers.
Voordat de HPV vaccinatie ook aan jongens werd verstrekt, heb ik hem op eigen kosten gehaald voor onze zoon. De meest uitgebreide versie, in totaal 450 euro voor drie spuitjes. Deze biedt bescherming tegen meer stammen.
Mijn stiefvader heeft euthanasie gekregen vanwege zijn keelkanker. Als ik de kans hierop (en de kans op o.a. peniskanker, anuskanker en genitale wratten) hiermee kan verkleinen voor onze zoon, dan heb ik het geld er voor over.
Dit was overigens de enige vaccinatie waarin zoon een keuze van ons kreeg. Het reguliere programma heeft hij gewoon doorlopen.
Nomade
09-10-2024 om 21:51
Poezenmeisje schreef op 09-10-2024 om 21:44:
[..]
Voordat de HPV vaccinatie ook aan jongens werd verstrekt, heb ik hem op eigen kosten gehaald voor onze zoon. De meest uitgebreide versie, in totaal 450 euro voor drie spuitjes. Deze biedt bescherming tegen meer stammen.
Mijn stiefvader heeft euthanasie gekregen vanwege zijn keelkanker. Als ik de kans hierop (en de kans op o.a. peniskanker, anuskanker en genitale wratten) hiermee kan verkleinen voor onze zoon, dan heb ik het geld er voor over.
Dit was overigens de enige vaccinatie waarin zoon een keuze van ons kreeg. Het reguliere programma heeft hij gewoon doorlopen.
Hoe heb je dit geregeld?
Poezenmeisje
09-10-2024 om 21:58
Nomade schreef op 09-10-2024 om 21:51:
[..]
Hoe heb je dit geregeld?
Bellen met doktersassistente, die verwees naar het RIVM, dat verwees naar de GGD.
De GGD belde de volgende dag terug dat zij deze prik niet mochten zetten omdat hij niet in het reguliere pakket zat en met deze mededeling ben ik weer terug gegaan naar de doktersassistente.
Die besloot toen om hem maar te bestellen. 😄
Overigens stonden alle instanties er volledig achter dat deze vaccinatie werd gegeven.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.