Gezondheid en welzijn
Springtouw
28-09-2024 om 10:55
Nagel permanent verwijderen
Heeft iemand een nagel permanent laten verwijderen?
Ik loop al jaren te sukkelen met een ingegroeide nagel. Ik weet gewoon niet meer wat ik er anders aan kan doen.
Mijn nagel is meerdere keer verwijderd, een klein stukje tot de hele nagel. Ook ga ik naar een medische pedicure. Heb een kunstnagel gehad en ook een nagelbeugel. Het helpt altijd maar tijdelijk. Het blijft maar ingroeien. Wat werkte bij jullie goed tegen een ingegroeide nagel?
Gebruikersnaaminvullen
28-09-2024 om 11:41
Ik zou dan een operatie overwegen. De zijkanten van de nagel en nagelwortel worden dan verwijderd.
Springtouw
28-09-2024 om 13:04
Courage schreef op 28-09-2024 om 12:26:
Heb je ook je schoeisel onder de loep genomen in dit proces?
Mijn schoenen zijn goed, niet te smal.
Springtouw
28-09-2024 om 18:06
kerst schreef op 28-09-2024 om 16:30:
Is Gehwol nagelweker nog een idee?
Dat gebruik ik al.
Beterlaat2021!
28-09-2024 om 18:39
Eens met 'gebruikersnaaminvullen'. Ik heb deze kleine ingreep ondergaan en het is definitief keurig geworden.
Als je het nagelbed helemaal laat weghalen ziet het er niet prettig meer uit, met name als je sandalen o.i.d. draagt.
Due-scimmie
28-09-2024 om 19:39
Beterlaat2021! schreef op 28-09-2024 om 18:39:
Eens met 'gebruikersnaaminvullen'. Ik heb deze kleine ingreep ondergaan en het is definitief keurig geworden.
Als je het nagelbed helemaal laat weghalen ziet het er niet prettig meer uit, met name als je sandalen o.i.d. draagt.
Was het pijnlijk?
Springtouw
28-09-2024 om 20:07
Beterlaat2021! schreef op 28-09-2024 om 18:39:
Hoe was het herstel? Dit ga ik ook nog met de mijn huisarts bespreken.
Jani
28-09-2024 om 20:55
Mijn ervaring is dat niets helpt. Ik heb nog het meeste baat bij een nagelbeugel. Niet zo'n metalen, en ook niet zo'n plastic die aangedraaid wordt, maar een van plastic die met secondelijm wordt vastgezet. Daarmee ben ik toch tussen de 2 en 3 mnd pijnvrij.
Beterlaat2021!
29-09-2024 om 10:51
Was het pijnlijk : behalve de verdovingsprik niet.
Hoe was het herstel : een paar dagen met dik verband en lopen op de hiel, daarna een pleister.
De ingreep werd verricht door een chirurg.
Springtouw
29-09-2024 om 14:00
Jani schreef op 28-09-2024 om 20:55:
Mijn ervaring is dat niets helpt. Ik heb nog het meeste baat bij een nagelbeugel. Niet zo'n metalen, en ook niet zo'n plastic die aangedraaid wordt, maar een van plastic die met secondelijm wordt vastgezet. Daarmee ben ik toch tussen de 2 en 3 mnd pijnvrij.
Jammer dat dat bij jou ook maar voor een paar maand help. Ik ben nu bijna zover dat ik mijn nagel er af wil hebben. Ben de tijdelijke oplossing beu.
Auwereel
29-09-2024 om 14:11
Bij mij raakten allebei mijn grote tenen ontstoken, het was niet duidelijk waarom. Met antibiotica genas de rechterteen, maar de linkerteen bleef problemen geven. Bij de linkerteen is een deel van de nagel weggenomen aan de rechterkant van de linkernagel. Toen ik dacht dat de nagel weer normaal zou worden, begon het te ontsteken aan de linkerkant van de linkernagel. En daar probeer ik nu samen met de pedicure vanaf te komen. De teen trek ik met leukoplast bij de nagel weg. Als het problemen blijft geven, wil de pedicure een gel aanbrengen die het werk van de leukoplast overneemt.
Als er eenmaal iets mis is met teennagels, geeft dat veel gedoe!
Jani
29-09-2024 om 16:26
Springtouw schreef op 29-09-2024 om 14:00:
[..]
Jammer dat dat bij jou ook maar voor een paar maand help. Ik ben nu bijna zover dat ik mijn nagel er af wil hebben. Ben de tijdelijke oplossing beu.
Ik heb de nagel eraf gehad. Er groeide een mooie roze nagel terug, die meteen weer ingroeide.
Beterlaat2021!
29-09-2024 om 17:20
Lees nog eens de eerste reactie na het openingsbericht.
Dat is de beste, definitieve oplossing van de ingroeiende grote teennagel, de zgn.unguis incarnatus.
Springtouw
29-09-2024 om 19:40
Auwereel schreef op 29-09-2024 om 14:11:
Bij mij raakten allebei mijn grote tenen ontstoken, het was niet duidelijk waarom. Met antibiotica genas de rechterteen, maar de linkerteen bleef problemen geven. Bij de linkerteen is een deel van de nagel weggenomen aan de rechterkant van de linkernagel. Toen ik dacht dat de nagel weer normaal zou worden, begon het te ontsteken aan de linkerkant van de linkernagel. En daar probeer ik nu samen met de pedicure vanaf te komen. De teen trek ik met leukoplast bij de nagel weg. Als het problemen blijft geven, wil de pedicure een gel aanbrengen die het werk van de leukoplast overneemt.
Als er eenmaal iets mis is met teennagels, geeft dat veel gedoe!
Wat vervelend zeg dat je het aan beide tenen had. Hoop voor je dan je er vanaf komt met hulp van de pedicure
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.