Gezondheid en welzijn

SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.

lientje69
06-04-2025 om 08:02
Vroeg wakker en met stevige hoofdpijn. Wel diep geslapen en veel gedroomd. Zo jammer dat ik vakantie heb en evengoed elke dag om 6 uur al beneden op de bank zit.
Hechtingen beginnen behoorlijk te trekken. Blij dat ze er morgen eind van de middag uit gaan.

Leatje
06-04-2025 om 10:33
Dat is vervelend lientje, hopelijk geeft dat idd verlichting als de hechtingen verwijderd worden. Tot wanneer heb je vakantie?

lientje69
06-04-2025 om 10:39
Leatje schreef op 06-04-2025 om 10:33:
Dat is vervelend lientje, hopelijk geeft dat idd verlichting als de hechtingen verwijderd worden. Tot wanneer heb je vakantie?
Nog lang gelukkig. Moet pas de 16e weer werken. Wel heb ik de 9e een verplichte cursus maar als ik me niet goed voel zeg ik die af. Dan moet een collega me maar ff intern op de afdeling scholen.

Casandra
06-04-2025 om 10:48
Wat naar Lientje dat je altijd zo vroeg wakker bent. Heb je dan wel voldoende slaap gehad? Bij mij is het heel raar . Ik kan met 8u slaap overdag moe lopen en met 4u slaap zo kwiek als een hoentje zijn.
Morgen mogen de draadjes eruit. Zie je dan ook de chirurg? Ben benieuwd wat hij gaat zeggen over je ene ooglid.
Goedemorgen Leatje
Nog een fijne zondag iedereen…

lientje69
06-04-2025 om 10:59
Casandra schreef op 06-04-2025 om 10:48:
Wat naar Lientje dat je altijd zo vroeg wakker bent. Heb je dan wel voldoende slaap gehad? Bij mij is het heel raar . Ik kan met 8u slaap overdag moe lopen en met 4u slaap zo kwiek als een hoentje zijn.
Morgen mogen de draadjes eruit. Zie je dan ook de chirurg? Ben benieuwd wat hij gaat zeggen over je ene ooglid.
Goedemorgen Leatje
Nog een fijne zondag iedereen…
Meestal ben ik exact na 7 uur uitgeslapen. Een enkele keer red ik nog wel eens 8 of 9 uur. Aangezien ik uit mezelf wakker word, ga ik ervan uit dat mijn lichaam vindt dat deze genoeg rust gehad heeft.
Geen idee of ik de chirurg morgen ook spreek. Ik verwacht eigenlijk dat een assistente de hechtingen verwijderd. Zou het theoretisch zelf nog kunnen doen als ik een stichcutter heb. Heb het afgetoetst nl. Doe het wel bij patiënten soms. Alhoewel in mijn vakgebied ik vaker met nietjes te maken heb na een ingreep.
Maar bij je ogen is dat wat lastig. Dichthouden en richten wordt wat moeilijk.

lientje69
07-04-2025 om 08:48
Veel pijn gehad vannacht en daardoor ook slecht geslapen. Ben door de afgelopen week compleet mijn conditie kwijt. Net even naar de brievenbus gewandeld. Was een hele uitdaging. Echt bizar en vreemd zoals ik me voel na zo'n relatief lichte ingreep

Leatje
07-04-2025 om 10:56
Wat naar lientje. Goed naar je lichaam luisteren hoor. Deze geeft duidelijk een signaal af nu... hopelijk knap je snel wat op.

lientje69
07-04-2025 om 11:15
Leatje schreef op 07-04-2025 om 10:56:
Wat naar lientje. Goed naar je lichaam luisteren hoor. Deze geeft duidelijk een signaal af nu... hopelijk knap je snel wat op.
Ik luister nu even meer naar mijn gevoel dan lichaam. Mijn gevoel zegt nl dat ik te weinig doe. En daar zo naar van word. Dus ik ben nu ( met tussenpozen rust) juist wat meer aan het doen. Net ook even met de auto weggeweest een cadeaubon voor man zijn verjaardag ophalen. En dat ging gelukkig goed. Keukenkastjes gesopt aan de buitenkant. Straks mijn nieuwe gordijnen ophalen. Ik merk dat bankhangen mijn conditie en hoofd niet goed doen. Moet het denk ik weer gewoon opbouwen. Hoofd voelt gewoon raar, misschien ook doordat ik anders kijk nu? Hechtingen vanmiddag eruit zal een opluchting zijn. Is erg gevoelig allemaal.

Casandra
07-04-2025 om 11:23
Wat naar Lientje dat je zo veel pijn hebt gehad deze nacht en daardoor zo slecht sliep.
Blijkbaar heeft deze ingreep er bij jou toch flink ingehakt.
Deze namiddag worden de draadjes verwijderd en hopelijk komt je lichaam dan weer tot rust. Is je ene oog al wat verbeterd?
Gisteren hebben man en ik een fijne namiddag gehad. Tot mijn verbazing kon ik redelijk ver wandelen.
Daarna zijn we nog iets gaan drinken en ook iets gegeten.
Ik heb zó genoten!
Het lijkt niet veel , maar ik ben al zolang aan huis gekluisterd dat iets kleins mij al gelukkig maakt.
Ik voel het nu wel, hopelijk zakt het een beetje.
Man is trouwens weer helemaal opgeknapt.
Vele groetjes ook aan Leatje .

lientje69
07-04-2025 om 11:41
Casandra, ja het oog lijkt nu wat bij te trekken. Hopelijk zet dit verder door.
Wat fijn dat je lekker gewandeld hebt. Je voelt je dan ook gelijk weer wat beter. Merk het aan mezelf. Opgesloten in huis op de bank zitten doet me geen goed. Ik ga nu even mijn nieuwe gordijnen ophalen. Mooie oefening, 2 x 15 minuten autorijden. Morgen ga ik naar een museum met vriendin en dan zit ik langer in de auto dus als dit niet gaat zal ik het moeten afblazen.

Casandra
07-04-2025 om 11:51
Gisteren is man een kennis tegengekomen die vroeg hoe het met mij ging.
Man had verteld over mijn situatie waarop kennis zei dat hij ook een nieuwe heup had .
Kennis vertelde dat hij zoveel beter was na de operatie en spijt had dat hij zolang gewacht had .
Ook zei hij dat de techniek zoveel beter was dan voorheen. Zijn zus had een groot litteken en het zijne was de helft kleiner.
Hij raadde echt aan niet te lang te wachten. Zijn levenskwaliteit was erg verbeterd. Dat gunde hij mij ook.
Dat heeft mij een beetje moed.
Want ik zie er serieus tegenop. Kun je je dat voorstellen Lientje, jij voelt je al zo naar van deze relatief kleine ingreep.
Maar twee nieuwe heupen? Wat moet dat dan wel niet zijn.
Ik zal er vrees ik toch aan moeten geloven 😳

Casandra
07-04-2025 om 11:56
Crosspost😁
Fijn dat je oog beter wordt. Is een hele opluchting.
Altijd thuis zitten doet niemand goed.
Geniet ervan morgen met je vriendin, het zal je goed doen er even uit te zijn .

lientje69
07-04-2025 om 12:00
Casandra schreef op 07-04-2025 om 11:51:
Gisteren is man een kennis tegengekomen die vroeg hoe het met mij ging.
Man had verteld over mijn situatie waarop kennis zei dat hij ook een nieuwe heup had .
Kennis vertelde dat hij zoveel beter was na de operatie en spijt had dat hij zolang gewacht had .
Ook zei hij dat de techniek zoveel beter was dan voorheen. Zijn zus had een groot litteken en het zijne was de helft kleiner.
Hij raadde echt aan niet te lang te wachten. Zijn levenskwaliteit was erg verbeterd. Dat gunde hij mij ook.
Dat heeft mij een beetje moed.
Want ik zie er serieus tegenop. Kun je je dat voorstellen Lientje, jij voelt je al zo naar van deze relatief kleine ingreep.
Maar twee nieuwe heupen? Wat moet dat dan wel niet zijn.
Ik zal er vrees ik toch aan moeten geloven 😳
Ik kan het me zeker voorstellen Casandra. Maar het is een maand of 2 afzien wellicht maar ik denk idd ook dat het een verbetering in je levenskwaliteit gaat geven.

Leatje
07-04-2025 om 18:34
Wat fijn casandra, de ene dag wil het allemaal niet en dat toch een volgende dag kan het weer helemaal anders zijn! Een klant van mij had een heupoperatie laten uitvoeren. Zag hier erg tegenop, maar de ingreep viel echt alles mee. Maar snap wel dat je er tegenop zou zien.
Lientje, knap dat je jezelf van die bank af kunt slepen en in de actiemodus gaat. Misschien met mate een goed medicijn! Dat is hier nog wel eens het probleem.
De reval. Is hier gestart en vind het allemaal wel confronterend en lastig een plekje te geven. Ik weet niet meer hoe ik zonder pijn kan leven, dan maar mét pijn leren leven. Maar hoe ik dat allemaal moet gaan combineren....pfff ben van de week helemaal uit mijn doen een eind wezen wandelen. Had hele nare gedachtes. En dan weet ik dat ik eigenlijk niet mag klagen want heb alles goed voor elkaar. Behalve mijn chronische pijn waarvan niet bekend is wat de oorzaak is.

lientje69
07-04-2025 om 19:36
Leatje, we hebben met chronische pijn, allemaal wel eens een moment dat we het niet meer zien zitten. Zeker als je niet weet wat de oorzaak is van je pijn..
Bij mij is het voor mij in elk geval duidelijk. Maar er is ook gezegd dat ik eigenlijk geen chronische pijn kan hebben..
Omdat mijn infarct te " licht " was en omdat chronische pijn na een infarct niet kan. Volgens de arts..
Ik ben een tijd bij lotgenotenbijeenkomsten geweest ( stichting Pijn-Hoop) en daar waren toch écht meer mensen met chronische pijn na een infarct. Ook is het bij mij heel duidelijk enkel de rechterzijde ( infarct zat links) . Dus voor mij is de oorzaak wel duidelijk. Maar het is dan weer niet zo dat het daardoor makkelijker te accepteren is helaas.