Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
13-12-2024 om 00:13
Het ging zo soepel. Té soepel...
Kom bij een patiënt met de medicijnen. Lag deze badend in het bloed op de vloer. Zucht. En zo werd het tóch nog weer een pittige avond. Ben nu net thuis en mijn hoofd moet nog ff om. Maar eigenlijk moet ik mijn bed in want de wekker staat op kwart voor 6....Dan moet man eruit voor zijn laatste werkdag. En het nadeel met mij is dat als er een wekker gaat, dan ben ik wakker. Zucht. Nogmaals.
lientje69
13-12-2024 om 00:14
Picunia, gelukkig dat alles verder goed is. En ik hoop dat je wat aan het revalidatie traject gaat hebben.
Picunia
13-12-2024 om 17:49
Lientje, wat kan er in een nacht dan veel gebeuren, hé? Ik hoop dat je vandaag goed geslapen hebt en dat je een rustig (rustig voor jouw doen dan) weekend hebt. Maandag ga je een paar dagen weg?
Picunia
13-12-2024 om 17:53
Hier vanmiddag de kerstboom opgetuigd en nu verga ik van de pijn.
Zal wel weer overgaan. De arts zei nog, dat ik taken in stukken moest knippen, zodat de pijn geen kans krijgt. Maar dat kan ik niet. Als ik taken niet afmaak, dan blijft het er vaak bij en zit ik een paar dagen tegen een halflege kerstboom aan te kijken met een stel dozen er omheen. Niet echt gezellig.
lientje69
13-12-2024 om 18:43
Picunia schreef op 13-12-2024 om 17:53:
Zal wel weer overgaan. De arts zei nog, dat ik taken in stukken moest knippen, zodat de pijn geen kans krijgt. Maar dat kan ik niet. Als ik taken niet afmaak, dan blijft het er vaak bij en zit ik een paar dagen tegen een halflege kerstboom aan te kijken met een stel dozen er omheen. Niet echt gezellig.
Herkenbaar. Ik moet dingen ook echt afmaken anders gaat het me vreselijk irriteren. Hoop dat je pijn snel zakt, heb je iets van pijnmedicatie dat hierbij kan helpen?
lientje69
13-12-2024 om 18:50
Ik heb op zich wel redelijk geslapen maar onrustig . Kan het gebeuren van gisteravond nog niet echt los laten. Morgen weer een drukke dag nog voor de boeg. Klusje met man, we krijgen visite, ik heb nog veel was en strijkwas, moet naar een verjaardag, nog langs schoonmoeder ( is combinatie met dat klusje dat scheelt) en op verjaardag. Tevens wil ik kerstkaarten schrijven. Zondag dan rustig aan. Misschien koffer inpakken maar dat is niet heel veel werk.
Maandag dan idd weg. Zin in! Hoop alleen dat man iets beter gehumeurd is want die heeft een erg kort lontje de laatste tijd.
Alcedo
13-12-2024 om 20:12
Picunia schreef op 12-12-2024 om 16:38:
ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen, Lientje.
Ik heb deze en vorige week weer wat medische controles gehad. Gelukkig is alles goed. In overleg met de pijnrevalidatiearts ga ik een revalidatieprogramma doen van 12 weken. Helaas is er een wachtlijst van 3 maanden, dus dat gaat even duren. Hij vond dat erg vervelend, maar ik loop al jaren met deze rugklachten, dus die paar maanden kunnen er ook wel bij.
Klinkt goed, een revalidatieprogramma! Fijn dat alle controles goed waren.
Alcedo
13-12-2024 om 20:13
Picunia schreef op 13-12-2024 om 17:53:
Dit is zo herkenbaar!
Alcedo
13-12-2024 om 20:14
Ik heb toch nog weer wat dingen op mijn bord gekregen, ondanks mijn grote behoefte aan rust. Man is ook een beetje tegenstrijdig hierin dus dat helpt ook niet mee.
En ik zie op tegen de kerst, maar dat had ik al een paar keer gezegd volgens mij.
Picunia
14-12-2024 om 20:19
Waarom zie je op tegen de Kerst, Alcedo? Als je dat hier wilt vertellen, tenminste.
Komen de extra klusjes via je man? ‘Nee’ is ook een antwoord. Zorg een beetje voor jezelf. Een ander doet het niet.
Picunia
14-12-2024 om 20:20
Lientje, weet je waarom man zo uit humeur is? Niet leuk om met een humeurige man op stap te gaan. Toch hoop ik dat je fijne dagen hebt.
lientje69
14-12-2024 om 20:57
Picunia schreef op 14-12-2024 om 20:20:
Lientje, weet je waarom man zo uit humeur is? Niet leuk om met een humeurige man op stap te gaan. Toch hoop ik dat je fijne dagen hebt.
Volgens hem zit het in mij. Als hij een verhaal aan het vertellen is, stel ik vaak een vraag tussendoor of maak een opmerking daarover. Dat is puur uit belangstelling om te laten merken dat ik luister of meedenk. Maar hij raakt dan geïrriteerd. Laat me nou eens uitpraten!
Op het werk krijg ik dat ook af en toe te horen. Blijkbaar ben ik een " irritante in de rede valler " . Voornemen voor het volgend jaar : meer zwijgen en iedereen uit laten praten dus. Ben er nu al mee begonnen maar is moeilijk.
lientje69
16-12-2024 om 12:29
Wachten op de boot naar een Duits waddeneiland. We hebben de vorige op een kwartier na gemist. De volgende gaat pas half 2 dus dat betekent een kleine anderhalf uur wachten . Zijn nu maar iets gaan eten.
Alcedo
16-12-2024 om 17:23
Picunia schreef op 14-12-2024 om 20:19:
Waarom zie je op tegen de Kerst, Alcedo? Als je dat hier wilt vertellen, tenminste.
Komen de extra klusjes via je man? ‘Nee’ is ook een antwoord. Zorg een beetje voor jezelf. Een ander doet het niet.
Ik vind Kerst altijd heel druk en het voelt als een verplichting, waardoor ik wat moeite heb om het positief (positiever) te benaderen.
Picunia
17-12-2024 om 21:00
Alcedo, kun je dit jaar niet zeggen dat jij en man Kerst samen gaan vieren? Ik vind Kerst gezellig, maar ik zou het geen enkel probleem vinden, als ik er niets aan zou doen. Gewoon lekker boerenkool eten en een boek lezen bij de kachel. Tegen mijn kinderen zeg ik ook altijd dat ze met Kerst hun eigen gang moeten gaan.
Ik ga sowieso verplichtingen zoveel mogelijk uit de weg. Dat gun ik je ook.