Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.


SuzyQFive

SuzyQFive

12-03-2023 om 13:18 Topicstarter

lientje69 schreef op 12-03-2023 om 10:11:

[..]

Ik heb het jaren moeilijk mee gehad. Zoals broodjebrie zegt, dat verschilt per persoon.

Ik had het over het stukje horen dat je afgekeurd bent. Dat is bij jou niet het geval. 

SuzyQFive

SuzyQFive

12-03-2023 om 13:19 Topicstarter

Alcedo schreef op 12-03-2023 om 12:29:

[..]

Wat die arts een beetje vergeet is dat die psychische belasting van niet kunnen werken er sowieso is. Wel of geen uitkering verandert niets aan mijn werkelijke arbeids(on)geschiktheid. Alleen zonder uitkering komen daar financiële zorgen bij.

Precies… Denk dat die artsen dat stuk even vergeten

Picunia schreef op 11-03-2023 om 10:59:

Je hebt gelijk, Alcedo, ik heb WIA met IVA verward. Ik heb dus een IVA.
Maar mijn opmerking blijft staan: als er geen verbetering is geweest en ook niet wordt verwacht, zal het niet onlogisch zijn, dat je een IVA krijgt of zeker een verlenging van de WGA.
Het klinkt dat je een keuringsarts hebt getroffen, die er een eigen mening op nahoudt. Ik hoop dat je nu een arts treft, die goed naar je luistert. Wel jammer dat je er moeilijk met je man over kunt praten.

Haha, kwam je ook uit een WGA- situatie?

Stom eigenlijk maar ik heb geen idee.. Ik heb 2 jaar in de ziektewet gezeten, zonder dat ik kon/hoefde te werken. Daarna nog een tijdje verlenging (WIA zonder werkverplichting/aanvulling) en sinds eind vorig jaar dus een IVA. Ik ben echt een beetje vergeten hoe lang het duurde/heette allemaal 😬 

Mijn uitkering is alleen heel laag (altijd maar 20 uur gewerkt per week en dus maar 75% van het loon wat ik toen verdiende) dus ik wilde (mede) daarom echt weer aan het werk. Dat lukte afgelopen jaren echt niet, mijn lichaam was helemaal kapot van het werk wat ik daarvoor deed

SuzyQFive schreef op 12-03-2023 om 13:18:

[..]

Ik had het over het stukje horen dat je afgekeurd bent. Dat is bij jou niet het geval.

Oh ,dan begrepen  we elkaar verkeerd. Ik had het over het stukje dat je moet accepteren  dat je leven zo veranderd  is.

Alcedo schreef op 12-03-2023 om 12:29:

[..]

Wat die arts een beetje vergeet is dat die psychische belasting van niet kunnen werken er sowieso is. Wel of geen uitkering verandert niets aan mijn werkelijke arbeids(on)geschiktheid. Alleen zonder uitkering komen daar financiële zorgen bij.

Ja precies dit! Het is al rot genoeg dat het niet lukt maar die stress dat ze je (misschien) wel weer 'goed' keuren en die financiële ondersteuning wegvalt, is nog veel erger.. Ik vond dat toen ook heel naar! Mijn geluk was dat alles telefonisch ging, in eerste plaats door corona, later door achterstanden. Want ik heb het vermoeden dat als ik daar binnen was gelopen, ze me nooit een uitkering gegeven hadden. Je ziet echt niks aan me namelijk en ik heb altijd de neiging me beter voor te doen

In ieder geval; heel veel succes Alcedo! Hopelijk helpt het je een beetje om van je af te schrijven hier.. Helemaal omdat het wat lastiger is om er met je man over te praten. Ik duim voor je in ieder geval

HAHA, dat je de neiging hebt om je beter voor te doen, herken ik. Daarom kreeg ik van een bevriende arbeidsdeskundige de tip om tijdens het gesprek mijn slechtste dag te beschrijven. En daarom gaf ik de tip door.

MrsMary, het is ook heel heftig als je vaak en veel pijn hebt. Je wordt er zo door beperkt, dat vind ik het ergste. En je een zeikerd voelen, omdat er weer pijn is of duizeligheid of misselijkheid. Ik benoem het maar niet altijd meer.

Lientje, ik hoop dat je goed slaapt, zodat je de drie werkdagen goed aankan.

HAHA!wait..what schreef op 12-03-2023 om 13:27:

[..]

Ja precies dit! Het is al rot genoeg dat het niet lukt maar die stress dat ze je (misschien) wel weer 'goed' keuren en die financiële ondersteuning wegvalt, is nog veel erger.. Ik vond dat toen ook heel naar! Mijn geluk was dat alles telefonisch ging, in eerste plaats door corona, later door achterstanden. Want ik heb het vermoeden dat als ik daar binnen was gelopen, ze me nooit een uitkering gegeven hadden. Je ziet echt niks aan me namelijk en ik heb altijd de neiging me beter voor te doen

Dat is bij mij dus net zo. Ik heb nu ook een telefonische afspraak en daar ben ik wel blij om. Naast het feit dat het veel minder belastend is voor me. De afspraak is ook nog op een middag, wat voor mij niet handig is. En ik kan daardoor niet naar de fysio. 

Picunia schreef op 12-03-2023 om 18:31:

HAHA, dat je de neiging hebt om je beter voor te doen, herken ik. Daarom kreeg ik van een bevriende arbeidsdeskundige de tip om tijdens het gesprek mijn slechtste dag te beschrijven. En daarom gaf ik de tip door.

Dat ga ik dus ook doen. Het is iets wat ik ook op het formulier moet beschrijven. Ik moet er even goed voor gaan zitten komende week. 

En bedankt allemaal, sorry dat ik even vooral over mezelf praat. 

Picunia  , dat hoop ik ook ja dat ik goed slaap. En dat mijn werkdagen niet te heftig zijn. Er kan nu eenmaal  alles gebeuren, mijn dagen zijn nooit voorspelbaar. Leuk, maar ook uitputtend  soms.

Alcedo, geen sorry hè, zie OP. We hebben allemaal  wel eens behoefte om te spuien.

Picunia schreef op 12-03-2023 om 19:02:

MrsMary, het is ook heel heftig als je vaak en veel pijn hebt. Je wordt er zo door beperkt, dat vind ik het ergste. En je een zeikerd voelen, omdat er weer pijn is of duizeligheid of misselijkheid. Ik benoem het maar niet altijd meer.

Ik benoem het ook vaak niet met als gevolg dat man dan denkt dat het best goed gaat..

MrsMary schreef op 12-03-2023 om 19:46:

[..]

Ik benoem het ook vaak niet met als gevolg dat man dan denkt dat het best goed gaat..

Erg is dat eigenlijk.  Ik herken  het  helaas hoor. Maar je zou toch denken dat je man na zoveel jaar beter weet. Net of ze het niet willen weten ofzo. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.