Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

HPV vaccinatie jongens


Pilatespas

Pilatespas

30-11-2022 om 17:41 Topicstarter

Ik vind dat jullie hele goede redenen geven om het wel te doen. Ga vanavond met zoonlief er nog eens voor zitten.

Pilatespas schreef op 30-11-2022 om 08:27:

[..]

Website van Lareb.

Dat is geen wetenschappelijk bewijs en oude info. Enkele meldingen waarvan het causaal verband niet is aangetoond. Je moet je ook voorstellen dat iedereen met chronische vermoeidheid opzoek is naar zijn of haar oorzaak en dat die hun aandoening aan van alles ophangen. Er is echter geen bewijs voor een oorzaak van CVS. Gevaccineerde hebben geen verhoogde kans op CVS. 

Pilatespas schreef op 30-11-2022 om 08:37:

[..]

[..]

Heel eerlijk, ik denk dat ik bij een dochter minder zou twijfelen. Zij krijgen helaas vaker met de ellende van het hpv virus te maken.

Ik heb het vermoeden dat over een paar jaar je via een snelle test kan zien of je partner besmet is ja of nee. En sowieso leer ik mijn jongens om (in de toekomst) eerst met een condoom te vrijen.

Ik sta niet negatief tegenover deze vaccinatie maar wil er wel goed over nadenken en dingen afwegen. Dus ik vind onderbouwing fijn. Ik neig nu toch naar vaccineren. Berichtjes als dom etc heb ik niks aan.

En als hij besmet is, gaat hij geen seks meer hebben?

Hoe wenselijk/reeel lijkt dat je?

Tot zijn 25ste is zijn frontale cortex niet volgroeid. Oorzaak en gevolg kan men dan nauwelijks overzien. Je hebt helemaal geen invloed op hoe je kind seks heeft. Al die mensen met HPV hebben vaak jaren lang niet door dat zij het hebben. 

Je kan de moeite van een prik niet opbrengen...maar later gaat hij wel elke keer testen. Geloof je het zelf? 

Alsof 25+ wel enthousiast test en condooms gebruikt... 

Als ik bij de eerste date al een aversie hoor tegen condooms, komt geen tweede date. Een one night stand is vaker bereid een condoom te gebruiken, bang dat zijn avontuurtje anders uitkomt bij zijn echtgenote.

Pilatespas

Pilatespas

01-12-2022 om 12:41 Topicstarter

rebmaaviv schreef op 01-12-2022 om 05:31:

Tot zijn 25ste is zijn frontale cortex niet volgroeid. Oorzaak en gevolg kan men dan nauwelijks overzien. Je hebt helemaal geen invloed op hoe je kind seks heeft. Al die mensen met HPV hebben vaak jaren lang niet door dat zij het hebben.

Je kan de moeite van een prik niet opbrengen...maar later gaat hij wel elke keer testen. Geloof je het zelf?

Ik heb hier een open dialoog, waar ik open sta voor informatie met voors en tegens. Heb ook uitgesproken dat sommige me echt aan het denken hebben gezet het wel te doen. Maar heb je door dat jouw posts nogal bekritiserend zijn? Ik kan daar niet zo veel mee, sorry. Niet mijn manier van communiceren.

ik snap je twijfels ook wel hoor. Je wil het gewoon graag goed doen. 

Pilatespas schreef op 01-12-2022 om 12:41:

[..]

Ik heb hier een open dialoog, waar ik open sta voor informatie met voors en tegens. Heb ook uitgesproken dat sommige me echt aan het denken hebben gezet het wel te doen. Maar heb je door dat jouw posts nogal bekritiserend zijn? Ik kan daar niet zo veel mee, sorry. Niet mijn manier van communiceren.

Het komt omdat je zaken poneert die met elkaar in tegenspraak zijn. Daar reageer je zelf niet op. Dus dan wordt de inbreng van beide zijden 'scherper' omdat beide zijden hun punt willen maken. 

gr Angela

LittleIbex87

LittleIbex87

02-12-2022 om 21:30

Mijn vriend kreeg kanker in het hoofd halsgebied gehad door hpv. Gelukkig is het goed gekomen maar er is restschade door de bestraling. Mijn zoon heb ik toen direct laten vaccineren.(zelf betaald)

Ik heb het gevoel dat het moeilijk doen over de HPV vaccinaties vooral ligt bij de relatie met geslachtsorganen. "Mijn kind hééft geen seks (dat hoop ik bij tienjarigen) en ik ga mijn kind bijbrengen dat het condooms moet gebruiken".

Ik herinner me dat zoon condoomvoorlichting kreeg op school (14 jaar). Dat hield in dat ze een condoom moesten aanbrengen op een kunstpenis. "Zó stom, mama. De meisjes moesten het ook doen en die hébben niet eens een piemel."

Nu maar hopen dat hij er naar gaat leven. In de badkamer liggen condooms op meerdere plekken en ik heb hem een pak gegeven toen hij op kamp ging. Zou hij ze zelf niet nodig hebben, dan een kameraad misschien wel. 
Vermoedelijk heeft hij ze nog niet nodig gehad, op school en scouting komt hij weinig meiden tegen. 

Poezenmeisje schreef op 03-12-2022 om 09:14:

Ik heb het gevoel dat het moeilijk doen over de HPV vaccinaties vooral ligt bij de relatie met geslachtsorganen. "Mijn kind hééft geen seks (dat hoop ik bij tienjarigen) en ik ga mijn kind bijbrengen dat het condooms moet gebruiken".

Ik herinner me dat zoon condoomvoorlichting kreeg op school (14 jaar). Dat hield in dat ze een condoom moesten aanbrengen op een kunstpenis. "Zó stom, mama. De meisjes moesten het ook doen en die hébben niet eens een piemel."

Nu maar hopen dat hij er naar gaat leven. In de badkamer liggen condooms op meerdere plekken en ik heb hem een pak gegeven toen hij op kamp ging. Zou hij ze zelf niet nodig hebben, dan een kameraad misschien wel.
Vermoedelijk heeft hij ze nog niet nodig gehad, op school en scouting komt hij weinig meiden tegen.

Ook voor sex met jongens zou hij ze nodig hebben. En die komt hij wel overal tegen blijkbaar.

Ysenda schreef op 03-12-2022 om 09:58:

[..]

Ook voor sex met jongens zou hij ze nodig hebben. En die komt hij wel overal tegen blijkbaar.

Als ik af en toe zijn geschiedenis check, dan hebben jongens niet zijn voorkeur. 
Penny van TBBT en Ayra van GoT daarentegen...   

Waarom zou je überhaupt de zoekgeschiedenis van je kind checken? 😳

Valt weinig aan te "checken" als je dezelfde laptop deelt. 

Als ik op Google Foto's wil, en hij heeft daar als laatste op gezeten, dan staan zijn dingen gewoon in beeld.
Mijn foto's kan hij dus ook gewoon zien.

Zijn mail en telefoon kan ik niet bij, en vind ik ook niet nodig.

Als je zegt dat je af en toe zijn zoekgeschiedenis checkt, ga ik er van uit dat je er actief naar zoekt. Anders check je het niet, maar zie je het toevallig

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.