Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

HPV vaccinatie jongens


Tickel schreef op 29-11-2022 om 22:47:

[..]

HPV kan ook genitale wratten veroorzaken. Jaarlijks krijgen zo een 17.000 vrouwen en 19.000 mannen wratten. Dat is ietsies meer dan die 173 mannen met piemelkanker vorig jaar.

Misschien leuk voor hem om dit artikel te lezen.

https://www.soaaids.nl/nl/alle-soas/genitale-wratten

https://www.soaaids.nl/nl/alle-soas/genitale-wratten/12-x-waarheid-over-genitale-wratten

Dit. HPV veroorzaakt niet alleen kanker.

Hem later vaccineren zou ik niet handig vinden. Er wordt juist vroeg gevaccineerd, op een leeftijd vóór de kinderen (over het algemeen) seksueel actief worden. Anders kun je al HPV opgelopen hebben.

Pilatespas schreef op 29-11-2022 om 22:30:

[..]

Ja ik snap dat hij er piemelkanker van kan krijgen. Maar wegen die cijfers op tegen de cijfers van bijwerkingen. In 2021 kregen 173 mannen peniskanker.

Maar als ie net 1 van die 173 is sla je jezelf wel voor je kop waarschijnlijk. 

Mijn zoons krijgen een stem hierin als ze ouder zijn maar als het aan mij ligt krijgen ze hem zeker. Ik heb hem zelf ook gehad als vrouw zijnde. Vriendin van mij die hem niet meer kon krijgen omdat ze al sexueel actief is had 2 jaar geleden baarmoederhalskanker. 

zou je die bijwerkingen ook te heftig vinden als je een dochter zou hebben? 

Natuurlijk laat je hem vaccineren hiertegen. Ontzettend dom om het niet te doen.
Heb zelf hpv door een jongen opgelopen en voorstadium van baarmoederhalskanker gehad. Nu maar hopen dat het niet meer terugkomt.

Pilatespas schreef op 29-11-2022 om 22:30:

[..]

Ja ik snap dat hij er piemelkanker van kan krijgen. Maar wegen die cijfers op tegen de cijfers van bijwerkingen. In 2021 kregen 173 mannen peniskanker.

Heb je het artikel dat daglichtlamp hier postte gelezen? 

Welke cijfers van de bijwerkingen bedoel je dan? 

Ik neem aan dat je hem ook de gewone vaccinaties hebt gegeven? De kans dat hij 1 van die ziektes zou oplopen is ook ontzettend klein, maar toch geef je die. Waarom? Omdat die kans zo klein is door vaccinatie. Dat is hiermee dus hetzelfde. De kans op bmhk en peniskanker wordt kleiner als er meer wordt gevaccineerd. Dus ja, hier zou het geen vraag zijn maar een moetje. Dochter heeft hem uiteraard ook gehad.

Pilatespas schreef op 29-11-2022 om 22:27:

[..]

Dat gebeurde bij ons thuis nooit, opvoeding, denk een soort bijgeloof.

Maar als je niet benoemd waarvoor het vaccin beschermt dan kan je zoon ook geen goede keuze maken. Toen ik zei dat het vaccin hem zou beschermen tegen piemelkanker, anuskanker en genitale wratten was de keuze snel gemaakt. Als je gaat zeggen dat je  er K van kan krijgen dan zegt dat toch niks. Overigens is mijn zoon 14 inderdaad. Kinderen van 10 zijn wellicht wat jong om zelf mee te beslissen.

Pilatespas schreef op 29-11-2022 om 21:33:

Van de site van Lareb:

Lareb start nader onderzoek naar de meldingen van langdurige vermoeidheid en meldingen waarbij sprake is van (bijna) flauwvallen in combinatie met duizeligheid. Hierbij zal navraag gedaan worden naar het beloop, de huidige klachten, of er nader medisch onderzoek is gedaan en/of er een diagnose gesteld is. Daarnaast zal ook gericht navraag gedaan worden naar klachten die kunnen passen bij POTS.

Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat gevaccineerden niet vaker het langdurig vermoeidheidssyndroom krijgen dan anderen: staat ook op de website van RIVM. 

Wat is jouw wetenschappelijke bron? 

Pilatespas

Pilatespas

30-11-2022 om 08:27 Topicstarter

rebmaaviv schreef op 30-11-2022 om 07:51:

[..]

Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat gevaccineerden niet vaker het langdurig vermoeidheidssyndroom krijgen dan anderen: staat ook op de website van RIVM.

Wat is jouw wetenschappelijke bron?

Website van Lareb.

Pilatespas

Pilatespas

30-11-2022 om 08:27 Topicstarter

Biscuitje schreef op 30-11-2022 om 07:36:

[..]

Maar als je niet benoemd waarvoor het vaccin beschermt dan kan je zoon ook geen goede keuze maken. Toen ik zei dat het vaccin hem zou beschermen tegen piemelkanker, anuskanker en genitale wratten was de keuze snel gemaakt. Als je gaat zeggen dat je er K van kan krijgen dan zegt dat toch niks. Overigens is mijn zoon 14 inderdaad. Kinderen van 10 zijn wellicht wat jong om zelf mee te beslissen.

Dat zijn aannames, dat heb ik natuurlijk wel gezegd.

Ja, natuurlijk wat een raar verhaal. 

Pilatespas schreef op 30-11-2022 om 08:27:

[..]

Website van Lareb.

Wat jij citeert van Lareb is een nieuwsbericht uit 2015, waarin staat dat ze nader onderzoek gaan doen. Dat is inmiddels al gedaan.

Pilatespas

Pilatespas

30-11-2022 om 08:37 Topicstarter


Mugske schreef op 30-11-2022 om 00:16:

zou je die bijwerkingen ook te heftig vinden als je een dochter zou hebben?

Heel eerlijk, ik denk dat ik bij een dochter minder zou twijfelen. Zij krijgen helaas vaker met de ellende van het hpv virus te maken. 

Ik heb het vermoeden dat over een paar jaar je via een snelle test kan zien of je partner besmet is ja of nee. En sowieso leer ik mijn jongens om (in de toekomst) eerst met een condoom te vrijen. 

Ik sta niet negatief tegenover deze vaccinatie maar wil er wel goed over nadenken en dingen afwegen. Dus ik vind onderbouwing fijn. Ik neig nu toch naar vaccineren. Berichtjes als dom etc heb ik niks aan.

Neemijn zonen hebben het niet gedaan. Reden: Een van de kinderen heeft een trombose gekregen door de spuit. Met gevolg dat hij naast de bloedverdunning niet meer zijn favoriete sport kan doen.....Dus hier voorlopig geen vaccinatie meer

Pilatespas

Pilatespas

30-11-2022 om 08:38 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 30-11-2022 om 08:31:

[..]

Wat jij citeert van Lareb is een nieuwsbericht uit 2015, waarin staat dat ze nader onderzoek gaan doen. Dat is inmiddels al gedaan.

Ok dank je, had gegoogled en toen kwam deze pagina naar boven. Raar dat dat dan nog online staat.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.