Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Gestopt met handen schudden.


Ik doe gewoon alles weer zoals voorheen. En ik ga ook niet telkens handen wassen of in de weer met handgel ofzo. Beetje weerstand opbouwen kan geen kwaad

Ik ben ook in Coronatijd niet helemaal gestopt met handen schudden, en nu doe ik alles als vanouds. Ik merk wel dat veel mensen zijn gestopt met drie zoenen geven.

letterkoekje schreef op 30-07-2023 om 10:53:

TO, mag ik dan vragen wat je doet als je een (on)bekend iemand ontmoet? Zwaaien? Vuistje? Gewoon 'hoy hoy' roepen? Als je een bekend (in de zin van 'vertrouwd') iemand tegenkomt, dan kan je het al zeggen bij het naar mekaar toekomen, maar hoe doe je dat dan bij iemand die je voor de eerste keer ontmoet? Geeft dat dan niet vervelende situaties als de andere zijn hand bijvoorbeeld al uitsteekt? Doe jij dan snel je handen op je rug?

Ik begrijp je wel, maar paranoïde moet een mens toch ook niet worden, want dan moet je ook in de winkel niks meer aanraken.

In antwoord op je vraag, ik doe een groet met gevouwen handen en een kleine hoofdbuiging. Ook zorg ik dat ik de ander vóór ben, zodat het niet te ongemakkelijk wordt. En dan heb ik nog mijn mond bij me om te vertellen dat ik begroet zonder aanraking. Weinig mensen die dan beledigd zijn hoor. Als ik een Japans uiterlijk zou hebben, zou het al helemaal niet raar zijn, waarom dan nu wel?

ToetieToover schreef op 30-07-2023 om 11:00:

[..]

In antwoord op je vraag, ik doe een groet met gevouwen handen en een kleine hoofdbuiging. Ook zorg ik dat ik de ander vóór ben, zodat het niet te ongemakkelijk wordt. En dan heb ik nog mijn mond bij me om te vertellen dat ik begroet zonder aanraking. Weinig mensen die dan beledigd zijn hoor. Als ik een Japans uiterlijk zou hebben, zou het al helemaal niet raar zijn, waarom dan nu wel?

Cultural appropriation!!

Handen schudden bijna niet meer.  Binnen de familie zijn we over op een omhelzing,  geen 3 zoenen meer.

Hier ook alles zoals voorheen. Sommige mensen kus ik wel en andere weer niet.

Aviendha schreef op 30-07-2023 om 11:01:

[..]

Cultural appropriation!!

Ja, shame on me, net als Yoga. Misschien moet ik toch maar in Japan gaan wonen dan?

ToetieToover schreef op 30-07-2023 om 11:06:

[..]

Ja, shame on me, net als Yoga. Misschien moet ik toch maar in Japan gaan wonen dan?

Het was een grapje, maar sommige mensen denken wel echt zo.  Van mij mag je lekker in NL blijven ^^

ToetieToover schreef op 30-07-2023 om 11:00:

[..]

Als ik een Japans uiterlijk zou hebben, zou het al helemaal niet raar zijn, waarom dan nu wel?

Volgens mij is geen handen schudden best mogelijk om voor te zijn!

Tenminste, sinds Corona schud ik geen handen meer van vreemden, maar knuffel ik diegene die ik lief heb hard
En dat is heel onbewust gegaan 😅

Door dit draadje realiseer ik mij dat ik in het afgelopen half jaar voor 3 verschillende personen gesprekken heb gehad in het ziekenhuis, verzorgingstehuis en een revalidatie centrum
Ook heb ik op een school gesprekken gehad met directrice, 2 juffen en een kleuterbegeleidster
Er is een fysio traject opgestart waarbij ik iemand begeleidt en er zijn van 2 verschillende overheidsinstanties 4 personen bij mij binnen geweest 🤷‍♀️

Met geen van hen heb ik handen geschud
Ze zijn ook niet uitgestoken geweest ofzo 😳

Ik dacht dus dat er collectief besloten was dat niet meer te doen 🙈
En nu begin ik weer te panieken of ik een social clue mis en dus eigenlijk heel vreemd bezig ben?! 😂

Treurniet

Treurniet

30-07-2023 om 11:24 Topicstarter

letterkoekje schreef op 30-07-2023 om 10:53:

TO, mag ik dan vragen wat je doet als je een (on)bekend iemand ontmoet? Zwaaien? Vuistje? Gewoon 'hoy hoy' roepen? Als je een bekend (in de zin van 'vertrouwd') iemand tegenkomt, dan kan je het al zeggen bij het naar mekaar toekomen, maar hoe doe je dat dan bij iemand die je voor de eerste keer ontmoet? Geeft dat dan niet vervelende situaties als de andere zijn hand bijvoorbeeld al uitsteekt? Doe jij dan snel je handen op je rug?

Ik zeg gelijk als ze hun hand uitsteken, ik doe niet meer aan handen schudden.Gewoon hoi en eventueel mijn naam zeggen.

Ik schud ook geen handen meer, maar sinds ik ziek ben zie ik ook eigenlijk nooit meer vreemden dus in mijn geval makkelijk praten

Van mij hoeft het ook niet perse, die drie zoenen nog minder. Dat vind ik altijd erg ongemakkelijk en onpersoonlijk. Bij vrienden en geliefden liever een knuffel en bij de rest gewoon helemaal niet.

Aviendha schreef op 30-07-2023 om 11:01:

[..]

Cultural appropriation!!

Ach ja, in mijn vliegtuig uit Zambia zaten minstens 10 mensen met cornrows. Kennelijk is dat alleen een ding als je erg woke bent, of zo. Ik sprak van de week ook nog een meisje dat dat ging laten doen. Ik had haar erop kunnen wijzen, maar het begrip cultural appropriation is nog geen gemeengoed.

MMcGonagall schreef op 30-07-2023 om 11:28:

[..]

Ach ja, in mijn vliegtuig uit Zambia zaten minstens 10 mensen met cornrows. Kennelijk is dat alleen een ding als je erg woke bent, of zo. Ik sprak van de week ook nog een meisje dat dat ging laten doen. Ik had haar erop kunnen wijzen, maar het begrip cultural appropriation is nog geen gemeengoed.

Haha, gelukkig maar. Ik lees gewoon te veel denk ik.

Aviendha schreef op 30-07-2023 om 11:10:

[..]

Het was een grapje, maar sommige mensen denken wel echt zo. Van mij mag je lekker in NL blijven ^^

Van mij was ook een grapje 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.