Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Dragen jullie schoenen binnenshuis ?

Peiling

Dragen jullie schoenen binnenshuis?
20 stemmen
55%
45%

Kersje schreef op 20-10-2022 om 08:48:

[..]

Dat zal best, maar ik woon in Nederland. In sommige landen eten ze met hun handen, maar hier krijgt mijn bezoek ook gewoon bestek als ze komen eten. 😁

Precies.

In Nederland is het wel degelijk raar om je bezoek te vragen schoenen uit te doen. En niet erg gastvrij. 

Kersje schreef op 20-10-2022 om 08:48:

[..]

Dat zal best, maar ik woon in Nederland. In sommige landen eten ze met hun handen, maar hier krijgt mijn bezoek ook gewoon bestek als ze komen eten. 😁

We eten hier met bestek, maar ik neem aan dat als jij iemand met stokjes sushi ziet eten je dat niet meer raar noemt, toch?

Overigens zijn er heel veel bevolkingsgroepen in Nederland die gewoon zijn om de schoenen uit te doen, dus zo homogeen is Nederland niet (meer).

PriceyRook54

PriceyRook54

20-10-2022 om 11:15

Bizar dat zoveel bezoek zweetvoeten schijnt te hebben. Misschien moeten ze wat vaker hun schoenen uitdoen, beetje luchten. 

Ik loop zelf bij warm weer op teenslippers en bij kou op pantoffels, maar dat is voor het comfort en niet voor de hygiëne. Bezoek mag zelf weten wat ze doen, ik zou niet weten waarom ik ze zou vragen hun schoenen uit te trekken, ze banjeren niet eerst door de hondenpoep ofzo voordat ze komen.

Wij hebben er geen regels voor. Ik vind het totaal onbelangrijk. 

In de praktijk trekt iedereen hier vlak voordat hij/zij de deur uit gaat pas schoenen aan en gaan die weer uit zodra hij/zij binnenkomt - behalve als die persoon binnen een uurtje of zo weer weg moet. We lopen thuis namelijk allemaal liever op blote voeten/sokken/sloffen.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

20-10-2022 om 11:40

Als bezoekers in de zomer hun schoenen uittrekken,  lopen ze dan op blote voeten door je huis? 
Dat zou ik veel viezer vinden dan met schoenen 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

20-10-2022 om 12:29

Ik draag schoenen of teenslippers(die ik ook buiten draag) en heb graag dat visite de schoenen ook aanhoudt.

Ik heb ook in de zomer iets (pantysokjes) aan in mijn schoenen.  Ik vind blote voeten niet lekker in schoenen.  Behalve in sandalen dan.  Maar als ik die uitdoe, trek ik thuis wel meteen sokken aan.  Op blote voeten lopen vind ik niet prettig.  Ik wil in het algemeen eigenlijk ook geen blote voeten zien van anderen. 

Wel geleerd uit dit topic dat veel mensen dus niet zonder stevige zool kunnen lopen.  Had ik nog nooit bij stilgestaan.

Mug schreef op 20-10-2022 om 11:40:

Als bezoekers in de zomer hun schoenen uittrekken, lopen ze dan op blote voeten door je huis?
Dat zou ik veel viezer vinden dan met schoenen

In de zomer zitten we buiten. Of ze dragen binnen slofjes. De vloer is hier in de warme zomer nogal koud, dan zijn slippers en bloten voeten echt niet lekker.

Zusterclivia schreef op 20-10-2022 om 13:28:

[..]

IDe vloer is hier in de warme zomer nogal koud, dan zijn slippers en bloten voeten echt niet lekker.

Nou..... dat lijkt mij juist héérlijk bij warm weer.....

Ainne schreef op 20-10-2022 om 11:15:

Bizar dat zoveel bezoek zweetvoeten schijnt te hebben. Misschien moeten ze wat vaker hun schoenen uitdoen, beetje luchten.

Als dat de oplossing zou zijn voor zweetvoeten had niemand meer zweetvoeten. Mijn zweetvoeten gaan echt niet over van luchten.  

PinkFlower schreef op 20-10-2022 om 15:57:

[..]

Als dat de oplossing zou zijn voor zweetvoeten had niemand meer zweetvoeten. Mijn zweetvoeten gaan echt niet over van luchten.

Eens. Ik heb zelfs zweetvoeten in sandalen. 

Herfstappeltaart schreef op 20-10-2022 om 07:27:

[..]

Ongemakkelijk? Zit je altijd in de "rechtop met je rug tegen de leuning" houding?

Ik vrijwel nooit, alleen bij anderen thuis.

Ik zit niet persé tegen de leuning maar inderdaad wel met mijn voeten op / richting de grond.

Ik ga mijn benen niet in mijn nek leggen of één of andere ultra-lenige yoga-pose aannemen op mijn bank.

bieb1963 schreef op 20-10-2022 om 15:54:

[..]

Nou..... dat lijkt mij juist héérlijk bij warm weer.....

Jaaaa... lijkt. Die optrekkende kou is echt heel onaangenaam.

wild-flower

wild-flower

21-10-2022 om 10:37 Topicstarter

Blomke82 schreef op 19-10-2022 om 20:55:

Ps, kan er niet een poll komen in de OP? Heb je in 1 oogopslag een beter beeld.

Goed idee . Ik kan de OP zelf niet meer aanpassen helaas    .  Iemand een idee hoe dat dan moet ?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.