Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Dragen jullie schoenen binnenshuis ?

Peiling

Dragen jullie schoenen binnenshuis?
20 stemmen
55%
45%

DS1971 schreef op 19-10-2022 om 10:36:

[..]

Het is daarom ook wel handig om slippers te hebben voor bezoek.

En hoe reinig je die na elk bezoek? 

Want als ik niet weet of ze goed schoon zijn dan trek ik ze niet aan. Ik ben erg gevoelig voor schimmels en als die in zo'n slipper zit ben ik vrij zeker weer een schimmelinfectie aan de voeten rijker met bijbehorende zware behandelingen.

Hier mag iedereen zn schoenen aanhouden, graag zelfs! Mijn huis is om in te leven en liever bezoek met schoenen dan zonder en zweetvoeten. Dat vind ik persoonlijk smeriger dan schoenen. Heb een goeie mat bij de voordeur en houten vloer. Ook de AH bezorger rijdt hier met zn karretje tot in mijn keuken om de boodschappen neer te zetten. Dweiltje erover en klaar! 😃

Omdat lopen op sokken of blote voeten gewoon fijn is wel, maar inderdaad wat veel al zeggen als ik nog weg moet blijven ze gewoon aan. Ik loop ook rustig met schoenen aan naar boven om nog even wat te pakken wat nog mee moet ofzo. Ik loop ook met blote voeten de tuin in en daarna weer naar binnen. Peuter trekt bij binnenkomst niet alleen haar schoenen uit, maar ook haar sokken en broek. Dat laatste proberen we er nu wel uit te krijgen. Al maak ik mij niet zo heel druk er om dat ze thuis lekker in haar onderbroek loopt. 

RaSa schreef op 19-10-2022 om 10:33:

Meestal doe ik ze uit en loop ik op blote voeten, sokken of sloffen. Maar ik loop er rustig mee naar binnen en als ik vlak daarna weer weg moet hou ik ze aan. Maar goed ook met de blote voeten, sokken en sloffen loop ik rustig van binnen naar buiten en weer terug dus daar zal weinig verschil in zitten.

Hier hetzelfde. Meestal doe ik ze uit, maar als ik nog de deur uit moet hou ik ze aan. Ik loop er ook wel even mee naar boven. En loop ook met sokken/slippers/pantoffels de tuin in of straat even op. 

PriceyRook54

PriceyRook54

19-10-2022 om 11:09

Hier gaan ze uit bij de voordeur. Bij een vriendin thuis moet alle bezoek ook schoenen uit en ik vind dat prima, ze heeft van die badslippers of ik loop gewoon op mijn sokken.
Wij hebben sinds kort een mooi vloerkleed in de woonkamer en ik denk er nu over om hier ook de geenschoenenregel voor bezoek toe te passen.

Meestal doe ik ze uit, want pantoffels vind ik lekkerder. Maar in de zomer loop ik gewoon binnen en buiten met sandalen.  De visite mag gewoon de schoenen aanhouden.

Ja ik loop op schoenen binnen. Vind ik fijn op schoenen lopen, eenmaal aan gaan ze savonds pas uit. Savonds gaan ze wel uit omdat ik dan meestal met de benen languit op de bank lig, geen schoenen op de bank. 
Man en dochter lopen het liefst op blote voeten. 

Ik heb het gelukkig nog maar 1x meegemaakt dat ik ergens de schoenen uit moest doen. Vreselijk vind ik dat want ik heb erge zweetvoeten. Je zag de afdrukken op de vloer van mijn voeten, ik schaamde me en vond het vies. Ik zou dus ook niet blij worden van slippers die dan aangeboden worden, moet de volgende in mijn zweetpoten, brrr.

Ainne schreef op 19-10-2022 om 11:09:

Hier gaan ze uit bij de voordeur. Bij een vriendin thuis moet alle bezoek ook schoenen uit en ik vind dat prima, ze heeft van die badslippers of ik loop gewoon op mijn sokken.
Wij hebben sinds kort een mooi vloerkleed in de woonkamer en ik denk er nu over om hier ook de geenschoenenregel voor bezoek toe te passen.

Mijn man had nogal last van zweetvoeten, als hij ergens zn schoenen uit Moest doen, ging hij weg. 

DS1971 schreef op 19-10-2022 om 10:36:

[..]

Het is daarom ook wel handig om slippers te hebben voor bezoek.

Ik zou dat vies vinden om slippers aan te moeten doen die een ander ook al aan heeft gehad.

ik draag binnen gewoon mijn schoenen,  ik denk dat ik minstens 20 x per dag wel van binnen naar buiten ga,  iedere keer wisselen ben ik dan veel te beroerd voor

Ik draag zelden schoenen in huis. Toevallig vandaag wel omdat we bezig zijn met een verbouwing en het huis daardoor sowieso smerig en stoffig is.

Nee. Binnen geen schoenen, behalve voor mensen die ivm een klus langs komen.
Mensen die langs komen, krijgen ook altijd het advies om eventueel slippers of sloffen mee te nemen. Dit is ook een normaal beleid in mijn omgeving/familie. En nee, ik krijg geen klachten meer. Die mensen zijn al een tijdje geen onderdeel meer in mijn leven, door andere redenen.

Als ik even binnen ben, dan doe ik ze ook altijd uit. Echt misschien 1 keer per jaar dat ik met schoenen naar boven ga. Dan sta ik op het punt om weg te gaan en moet ik nog wat pakken. Maar alleen als mijn schoenen echt droog en schoon zijn. Ben ik buiten geweest, dan gaan ze echt uit.

Ik draag geen schoenen binnen, alleen als ik erge haast heb en snel iets moet pakken ren ik even met schoenen door het huis, anders doe ik ze weer uit en loop weer naar binnen. Zit ook helemaal niet lekker vind ik, en ik zou ijskoude voeten/benen krijgen, want met schoenen kan je ook niet onder een dekentje gaan zitten. Draag bijna altijd fluffy sloffen, jaarrond. Wat bezoek doet mogen ze zelf weten.

Ik zou nooit vreemde badslippers/slofjes aan doen, gatverdamme.

Alleen als ik snel weer weg ga. 
Bezoek mag het zelf weten. Meestal houden die hun schoenen aan. Kinderen (de mijne maar ook bezoekers) trekken altijd hun schoenen uit. Blijkbaar is dat tegenwoordig toch de norm. 

Peaches schreef op 19-10-2022 om 11:38:

Alleen als ik snel weer weg ga.
Bezoek mag het zelf weten. Meestal houden die hun schoenen aan. Kinderen (de mijne maar ook bezoekers) trekken altijd hun schoenen uit. Blijkbaar is dat tegenwoordig toch de norm.

Bij dochter op school hebben de lagere groepen "klasse schoenen". De buiten schoenen gaan uit in de klas en de binnen schoenen aan. Om een vieze klas te voorkomen. Misschien is dat op meer scholen zo? Mij valt het idd ook op dat de kinderen bijna allemaal bij binnenkomst direct de schoenen uit doen. Terwijl ik weet dat het bij deze kinderen thuis niet hoeft, ik ken ze goed en ze lopen met schoenen binnen. (dochter en vriendjes zijn 6/7 jaar)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.